Fóra

Použití standardního M.2 PCIe NVMe SSD v 2014 Mini

T

treekram

Původní plakát
9. listopadu 2015
Honolulu ahoj
  • 14. května 2018
Při hledání na webu před měsícem jsem nebyl schopen najít články o použití standardního M.2 PCIe NVMe SSD v 2014 Mini. Chystal jsem se objednat Toshibu/OCZ RD400 pro nějaké budoucí použití, které ještě nebylo definováno, NE v Mini 2014 (je to dobrý PCIe SSD, který Toshiba ukončí a 256GB model byl k dispozici za dobrou cenu). Než bude použit ve své konečné destinaci, rozhodl jsem se to vyzkoušet ve svém Mini 2014, poprvé jsem vyzkoušel High Sierra a podělil se o výsledky. S radostí mohu říci, že to funguje.

Na fóru MacBook Pro je vlákno o používání standardních PCIe SSD v MBP 2013-2015, na které bude odkazovat tento příspěvek – budu na to odkazovat jako na „velké vlákno“:


Než budu pokračovat, měl bych uvést, že můj názor, že si nemyslím, že PCIe NVMe SSD v Mac Mini je pro většinu lidí preferovanou volbou z hlediska ceny a výkonu. V benchmarku Blackmagic dostanu 688 MB/s zápis, 780 MB/s čtení (jeden výsledek Blackmagic, který jsem viděl zveřejněný v tomto fóru pro Apple 256GB PCIe SSD v Mini 2014, byl o něco rychlejší, možná o 10 MB/s). 2014 Mini má 2 PCIe pruhy pro svůj SSD, RD400 je 4proudový SSD. Nezískáte tedy plný výkon PCIe x4 SSD. V tomto počítači mám také Crucial M500 (starší model SSD), který má 414 MB/s zápis, 480 MB/s čtení. (Mám myšlenky na benchmarking ve spodní části příspěvku.) Cena flex kabelu a adaptéru pro mě byla 34 $. To je zhruba polovina současných nákladů na Crucial MX500 250GB SATA3 SSD. Pravděpodobně jakýkoli současný 2,5' SATA disk bude fungovat v 2014 Mini. Pokud je však 2014 Mini jako Macbook Pro 2013-2015, pak existuje trochu nejistoty v tom, jaké PCIe SSD a adaptéry budou fungovat. Při použití PCIE SSD, který není k dispozici pro SATA3 SSD, jsou také úvahy o operačním systému a velikosti bloku. Na druhou stranu je to trochu podivínské dělat to, takže nebudu závidět lidem, kteří to dělají z tohoto důvodu.

Výběr správného SSD
Před nákupem PCIe SSD pro 2014 Mini se podívejte na velké vlákno pro doporučené SSD. Toshiba/OCZ RD400 (také známý jako XG3), který jsem testoval, je ten, který se doporučuje. Doporučuje se také Kingston KC1000. Pokud si přejete získat jiný SSD, než jaký je doporučen ve velkém vláknu (s rizikem spojeným), pořiďte si M.2 2280 (také označovaný jako NGFF, 2280 je velikost - 22 mm x 80 mm) PCIe NVMe (nebo AHCI) SSD. Nekupujte SATA SSD, M.2 2242 SSD nebo SSD určené pro MBA před rokem 2013. SSD také musí být M-keyed. Pokud se podíváte na SSD štítkem nahoru, s konektorem směrem nahoru, měl by tam být jeden (a pouze jeden) zářez v řadě konektorů směrem doprava (můžete vyhledat Toshiba RD400 pomocí obrázku, jak to vypadá ). Disky SATA, které používají konektor M.2, budou mít dva zářezy – ty nebudou fungovat.

Pokud plánujete používat SSD se Sierrou, potřebujete SSD, který používá velikost bloku 4K. High Sierra může používat SSD s velikostí bloku 512 bajtů (typičtější) nebo 4K SSD. RD400 přichází s velikostí bloku 512 bajtů, kterou lze přeformátovat na 4K. Ostatní disky Toshiba (XG4, XG5) by také měly umět používat 4K. Velké vlákno také říká, že Kingston KC1000 a WD Black mohou používat 4K. Pokud si pořídíte jeden z těchto disků a chcete použít velikost bloku 4K, musíte zjistit, zda je standardně dodáván s velikostí bloku 4K a jak jej lze přeformátovat, pokud to není 4k. Pro RD400 má Toshiba/OCZ nástroj, který vyžaduje vytvoření bootovatelného linuxového USB flash disku, který obsahuje jejich obslužný software SSD – testoval jsem to a funguje to na 2014 Mini. OS před High Sierra neuvidí PCIe SSD o velikosti 512 bloků, takže nemůžete použít instalační program HS spuštěný na OS před HS. SSD disk o velikosti 512 bloků je viditelný pro zaváděcí instalační program USB flash disku High Sierra. Nevěřím, že můžete na El Capitan používat PCIe SSD jiné než Apple, aniž byste si nainstalovali rozšíření jádra – velké vlákno o tom může mít více informací. Doporučení pro velké vlákno SSD jsou z velké části založena na tom, jak dobře funguje v roce 2015 MBP, což je x4. Může se stát, že nedoporučované SSD budou v x2 Mini fungovat OK - ale to je z mé strany spekulace.

Adaptér
Pro ty, kteří to nevědí, Apple používá v 2014 Mini nestandardní konektor PCIe, který vyžaduje adaptér pro práci se standardními PCIe SSD. Nejoblíbenějším se zdá být zelený „krátký“ adaptér Sintech dostupný od společnosti Sintech přímo na adrese:
http://eshop.sintech.cn/ngff-m2-pcie-ssd-card-as-2013-2014-2015-macbook-ssd-p-1139.html

Koupil jsem svůj z eBay – můžete vyhledat „Sintech M2 M-Key SSD as 2013-2014-2015 MACBOOK SSD“ a najít ho. Ve velkém vláknu to nefunguje pro všechny lidi. Někteří lidé ve velkém niti také potřebovali použít kaptonovou pásku (používanou jako elektrický izolátor). Nemusel jsem to použít.

Flex kabel
Pokud vaše Mini nebylo dodáno s Apple PCIe SSD, budete si muset koupit flex kabel. Chcete-li jej najít, vyhledejte „821-00010-A SSD PCIe flex cable“. Koupil jsem to na eBay a všechny ty, které jsem viděl od různých prodejců, vypadaly jako stejný kabel.

Aktualizace, 19.3.2019. absolut_zero napsal o adaptéru, který kombinuje adaptér a flex kabel - viz příspěvek #51. V současných cenách je to přibližně stejná cena jako adaptér Sintech a zhruba poloviční cena flex kabelu.
https://www.xt-xinte.com/XT-XINTE-P...-Mini-A1347-MEGEN2-MEGEM2-MEGEQ2-p556999.html

Šroub
Pokud jste nezískali 2014 Mini s Apple PCIe SSD, budete pravděpodobně potřebovat šroub pro SSD. Můžete to zkontrolovat na svém Mini. Když se podíváte na trhání iFixit:
https://www.ifixit.com/Teardown/Mac+Mini+Late+2014+Teardown/30410
můžete vidět šroub v kroku 9 demontáže směrem k levé straně obrázku. Měl jsem štěstí v tom, že už jsem měl jiný počítač, který měl prázdný M.2 slot se šroubkem. Na webu můžete vyhledat „šroub m.2 ssd“, kde lze šroub zakoupit. Standardní velikost se zdá být 'M2 x 3 mm', ale můj šroub měl 4 mm. Navrhoval bych velikost 4 mm, protože v otvoru pro šroub je dostatek místa pro 4 mm, aby správně držel SSD. Měli byste dostat šroub s „waferovou“ hlavou. PCIe SSD byste neměli používat bez pořádného šroubu. (Pokud o tom přemýšlíte, ne, šroub použitý k montáži 2,5' disků nebude pasovat.)

Talíř
Pokud se podíváte na odtrhávací odkaz iFixit, uvidíte, že nad konektorem logické desky flexibilního kabelu je kovová deska přidržovaná dvěma šrouby. Žádná ze sad flex kabelů neměla tuto desku a já jsem ji nepoužil, takže se nezdá, že by to bylo nutné.

Instalace
Podívejte se na stránku iFixit pro výměnu kabelu PCIe SSD:
https://www.ifixit.com/Guide/Mac+Mini+Late+2014+PCIe+SSD+Cable+Replacement/32652

Postupujte podle kroků 1-5 pro odstranění plastového krytu a desky antény. Podle mého názoru není odstranění anténního kabelu nutné, pokud budete při manipulaci s anténní deskou opatrní. Kroky 10-17 pokryjte odstranění flex kabel by proto měl být použit jako reference, nikoli skutečné kroky instalace. Flex kabel má dva otvory na straně kabelu spojujícího SSD. Na povrchu, kam půjde SSD, jsou dva kolíky, které budou odpovídat dvěma otvorům (podívejte se na kroky 14-17). Ponechte si nalepený odlepovací lepicí chránič a umístěte konektor na místo, abyste měli pocit, jak se vejde do Mini. Všimněte si v krocích 13-17, že kabel má mírný ohyb. Ty ukazují ohyb kabelu. Předklonil jsem se. I když to na obrázcích vypadá, že byl kabel pomačkaný, tak bych kabel nemačkal. Mělo by být dostatečně tuhé, aby udrželo ohyb bez záhybů. Jakmile budete spokojeni s tím, jak bude pasovat, můžete odstranit odlepovací lepicí chránič a umístit kabel na místo. Před vložením kabelu na místo jsem připojil adaptér Sintech k flex kabelu. Připojte konektor logické desky - nepoužívejte příliš velkou sílu. Připojte SSD k adaptéru Sintech a zašroubujte šroub. Pro mě se SSD snadno zasunul do adaptéru Sintech.

Co mám a co jsem neudělal
2014 Mini není můj primární počítač – používá se hlavně jako DVR a pro překódování videa. Také jsem musel udělat nějaké testy pomocí nejnovější verze Xcode (5GB stažení), která vyžaduje High Sierra. My Mini má také 50 GB zvukových vzorků používaných pro syntézu hudby. Na SSD jsem tedy dal slušné množství dat. Používám PCIe SSD v Mini už asi týden bez problémů s diskem. PCIe SSD se nachází v blízkosti antény WiFi. V tomto ohledu jsem neměl žádné problémy. Toto Mini používá WiFi pro připojení k síti a já trávím více času sdílením obrazovky, než skutečnou prací přímo na počítači. Bluetooth jsem netestoval. Ve velkém vláknu mají lidé problémy se spánkem a hibernací. Nepoužívám ani jedno, takže jsem to netestoval. Neměl jsem problém s restartem zmíněný ve velkém vláknu.

Poznámka k benchmarkům
Blackmagic běžně používají koncoví uživatelé k měření rychlosti svých disků. Je to jednoduchý benchmark měřící složitý systém. Těžko byste však hledali někoho, kdo provozuje a publikuje komplexní benchmarky a provádí benchmark x4 PCIe SSD v systému x2, natož 2014 Mini. Takže podle mého názoru je mít výsledky benchmarku Blackmagic z 2014 Mini, jakkoli omezené, lepší než spoléhat se na publikované výsledky benchmarku pro disk x4 PCIe běžící v systému s podporou x4, pokud se snažíte zjistit jak si povede v Mini 2014. Naposledy upraveno: 20. března 2019
reakce:pzanias, DoctorZoidberg, tallchris a 6 dalších

RyanXM

7. července 2012


DFW, TX
  • 14. května 2018
V současné době testuji 960 EVO a 970 EVO také v Mac mini. Brzy mohu poskytnout nějaké další informace o číslech dílů atd., které jsou potřeba. T

treekram

Původní plakát
9. listopadu 2015
Honolulu ahoj
  • 14. května 2018
Před rokem jsem koupil Samsung 960 Evo (500GB) a při instalaci OS mi umřel. Dalo by se říci, že je to náhoda, ale ukázalo se, že se to stalo několika recenzentům, včetně anandtech.com. https://www.anandtech.com/show/10833/the-samsung-960-evo-1tb-review
V té době bylo na Amazonu také několik recenzí, kde se to stalo. Při pohledu na recenze Amazonu se zdá, že by se to stalo velmi brzy, a pokud byste byli po tomto počátečním vloupání, bylo by to v pořádku. Takže tam bylo několik recenzí předčasnou smrtí, ale žádné recenze, které si pamatuji, že zemřely po, řekněme, 6 měsících. Ale nechtěl jsem se obtěžovat, aby se to stalo znovu, takže jsem po vrácení 960 Evo dostal 960 Pro. 960 Pro neměl tyto problémy s předčasnou smrtí ani v Amazonu, ani ve zveřejněných recenzích. Doufejme, že Samsung tento problém vyřešil s 960 Evo. Ale pro každý případ by je lidé měli kupovat od maloobchodníků, kteří mají dobré zásady vracení. (Bohužel by pro mě bylo příliš práce vyzkoušet svou 960 Pro v Mini a stejně je to pro Mini opravdu přehnané.)

Mr_Brightside_@

23. září 2005
Toronto
  • 14. května 2018
Skvěle napsané. Děkuji!

RyanXM

7. července 2012
DFW, TX
  • 14. května 2018
Moje 960 EVO přežila instalaci 10.3.4 po instalaci 10.3.4 do spinneru, aby bylo zajištěno, že EFI bude zcela aktuální. Pracuji na instalaci 970 EVO a uvidíme, jak to půjde. Jen mě zajímá kompatibilita, protože 860 EVO v nastavení Fusion na Mac mini 2012 NEFUNGUJE. Při konfiguraci v nastavení Fusion HD neumožní novou instalaci ani obnovení. Je to samo o sobě v pořádku, ale něco v rámci CoreStorage a nastavení Fusion HD se 860 EVO prostě nelíbí. 850 EVO a 850 PRO jsou perfektní. Poslední úprava: 20. května 2018

nudle654

2. června 2005
Nikdy Ender
  • 19. května 2018
Mám 500GB 970 EVO NVME s adaptérem Snitch. Funguje skvěle. Mají také druhý disk, 860 EVO 500 GB. Oba běží skvěle. To samé jsem udělal ve svém nMP. U

uran

17. října 2018
  • 17. října 2018
treekram řekl: ...
Adaptér
Pro ty, kteří to nevědí, Apple používá v 2014 Mini nestandardní konektor PCIe, který vyžaduje adaptér pro práci se standardními PCIe SSD. Nejoblíbenějším se zdá být zelený „krátký“ adaptér Sintech dostupný od společnosti Sintech přímo na adrese:
http://eshop.sintech.cn/ngff-m2-pcie-ssd-card-as-2013-2014-2015-macbook-ssd-p-1139.html

Koupil jsem svůj z eBay – můžete vyhledat „Sintech M2 M-Key SSD as 2013-2014-2015 MACBOOK SSD“ a najít ho. Ve velkém vláknu to nefunguje pro všechny lidi. Někteří lidé ve velkém niti také potřebovali použít kaptonovou pásku (používanou jako elektrický izolátor). Nemusel jsem to použít.
... Kliknutím rozbalíte...
Podíval jsem se na různé adaptéry, včetně toho výše. Zdá se mi, že tyto adaptéry přidají na délce SSD disku. Při pohledu na fotky, jak celá sestava sedí, jste měli nějaké problémy/problémy s tím, aby SSD + adaptér přesně pasoval do poskytnutého prostoru? Je tam nějaká flexibilita pro úpravy nebo ne? Máš fotku, jak jsi to všechno poskládal, a můžeš ji sdílet?
dík

Kaida

28. května 2016
Singapur
  • 18. října 2018
Zkoušel jsem evo960 256gb na mac mini 2014. High sierra se nainstaluje v pořádku, ale po počátečním nastavení často visí. Možná to opráším a o víkendu to zkusím s Mojave.

RyanXM

7. července 2012
DFW, TX
  • 19. října 2018
Kaida řekla: Zkoušel jsem evo960 256gb na mac mini 2014. High sierra se nainstaluje v pořádku, ale po počátečním nastavení často visí. Možná to opráším a o víkendu to zkusím s Mojave. Kliknutím rozbalíte...

Nainstalovali jste nejprve High Sierra na Apple SSD nebo HDD, aby mohl aktualizovat firmware? Firmware se při instalaci na SSD třetí strany neaktualizuje. T

treekram

Původní plakát
9. listopadu 2015
Honolulu ahoj
  • 19. října 2018
uran řekl: Díval jsem se na různé adaptéry, včetně toho výše. Zdá se mi, že tyto adaptéry přidají na délce SSD disku. Při pohledu na fotky, jak celá sestava sedí, jste měli nějaké problémy/problémy s tím, aby SSD + adaptér přesně pasoval do poskytnutého prostoru? Je tam nějaká flexibilita pro úpravy nebo ne? Máš fotku, jak jsi to všechno poskládal, a můžeš ji sdílet?
dík Kliknutím rozbalíte...

Také jsem si myslel, že by mohl být problém s přidaným adaptérem, ale vešel se bez problému (předpokládá se adaptér Sintech, na který jsem odkazoval ve svém původním příspěvku). Tvarový faktor těchto jednotek by měl být stejný (jak bylo zmíněno dříve, „2280“ označuje 22 mm x 80 mm). Momentálně se toho hodně děje, takže nevím, kdy se mi to podaří vyfotit, ale zkusím to, nebo snad někdo jiný dokáže vzít jeden z jejich systémů.

chriz74

11. září 2014
Itálie
  • 21. října 2018
Kaida řekla: Zkoušel jsem evo960 256gb na mac mini 2014. High sierra se nainstaluje v pořádku, ale po počátečním nastavení často visí. Možná to opráším a o víkendu to zkusím s Mojave. Kliknutím rozbalíte...
Jaké jsou rychlosti čtení/zápisu na 960 evo?
[doublepost=1540140652][/doublepost]
RyanXM řekl: Můj 960 EVO přežil instalaci 10.3.4 po instalaci 10.3.4 do spinneru, aby bylo zajištěno, že EFI bude zcela aktuální. Pracuji na instalaci 970 EVO a uvidíme, jak to půjde. Jen mě zajímá kompatibilita, protože 860 EVO v nastavení Fusion na Mac mini 2012 NEFUNGUJE. Při konfiguraci v nastavení Fusion HD neumožní novou instalaci ani obnovení. Je to samo o sobě v pořádku, ale něco v rámci CoreStorage a nastavení Fusion HD se 860 EVO prostě nelíbí. 850 EVO a 850 PRO jsou perfektní. Kliknutím rozbalíte...

Jaké jsou rychlosti čtení/zápisu na 960 a 970?

ChunkyCrown

23. října 2018
Spojené království
  • 23. října 2018
Můžete mi doporučit nějaký levný disk, který bude fungovat s adaptérem? Ty, které jste doporučili, je obtížné získat

Opravdu oceňuji vlákno! Pomohl mi načíst.
reakce:temný T

treekram

Původní plakát
9. listopadu 2015
Honolulu ahoj
  • 25. října 2018
ChunkyCrown řekl: Můžete doporučit levný disk, který bude fungovat s adaptérem? Ty, které jste doporučili, je obtížné získat

Opravdu oceňuji vlákno! Pomohl mi načíst. Kliknutím rozbalíte...

Omlouvám se za pozdní odpověď, jak jsem zmínil ve vláknu č. 10, momentálně se mi děje spousta věcí. Navrhoval bych Samsung 970 Evo – právě teď na Amazonu stojí 88 $ (dobrá cena) za 250 GB (jsou zde 2 nabídky, jedna za 88 $, druhá za 170 $). Plakát číslo 6 říká, že to funguje v jejich Mini. U SSD, zejména u jednotek PCIe NVMe, ale také u jednotek SATA, je k dispozici méně 120GB SSD. Jediný ekonomický model, který stojí za zmínku, je model Kingston (nemám model #), který stojí 40 $ za 120 GB - říká, že je to PCIe NVMe, ale je jinak vroubkovaný - konektor vypadá spíše jako SATA, takže nevím, co se děje tam, nebo i když to sedí správně. Pokud je 88 dolarů za Evo 970 příliš mnoho, doporučil bych externí USB SSD. Na Amazonu můžete získat Crucial BX300 120GB (myslím, že se vyřazuje, koupil jsem si jeden před pár měsíci) za 34 dolarů. Můžete to dát do pouzdra USB. Je tu BX500 120GB za 28 $ – je venku pár měsíců, ale neviděl jsem podrobné technické recenze. Vypadá to, že BX500 nemá DRAM - to bude mít obvykle významný vliv na výkon.

ChunkyCrown

23. října 2018
Spojené království
  • 25. října 2018
treekram řekl: Omlouvám se za pozdní odpověď, jak jsem zmínil ve vláknu č. 10, v tuto chvíli se mi děje spousta věcí. Navrhoval bych Samsung 970 Evo – právě teď na Amazonu stojí 88 $ (dobrá cena) za 250 GB (jsou zde 2 nabídky, jedna za 88 $, druhá za 170 $). Plakát číslo 6 říká, že to funguje v jejich Mini. U SSD, zejména u jednotek PCIe NVMe, ale také u jednotek SATA, je k dispozici méně 120GB SSD. Jediný ekonomický model, který stojí za zmínku, je model Kingston (nemám model #), který stojí 40 $ za 120 GB - říká, že je to PCIe NVMe, ale je jinak vroubkovaný - konektor vypadá spíše jako SATA, takže nevím, co se děje tam, nebo i když to sedí správně. Pokud je 88 dolarů za Evo 970 příliš mnoho, doporučil bych externí USB SSD. Na Amazonu můžete získat Crucial BX300 120GB (myslím, že se vyřazuje, koupil jsem si jeden před pár měsíci) za 34 dolarů. Můžete to dát do pouzdra USB. Je tu BX500 120GB za 28 $ – je venku pár měsíců, ale neviděl jsem podrobné technické recenze. Vypadá to, že BX500 nemá DRAM - to bude mít obvykle významný vliv na výkon. Kliknutím rozbalíte...

To je skvělá rada, děkuji.

Při čtení předchozích komentářů jsem se chystal koupit KC1000, ale pokud bude Evo 970 dělat stejnou práci, podívám se na to.
Obojí je každopádně za stejnou cenu.

chriz74

11. září 2014
Itálie
  • 29. října 2018
Stále zde nejsou žádná měřítka.

Dr. Stealth

14. září 2004
SoCal-Surf City USA
  • 29. října 2018
O víkendu jsem upgradoval svůj konec roku 2014.

970 EVO NVMe 1TB & 860 EVO SATA III 1TB

Upgrade proběhl bez problémů. Dal jsem novou instalaci Mojave na 970 naformátovaný na APFS.

Rychlost 970 je jen nepatrně rychlejší než standardní čepel Apple. Ale 4x větší.

Celkově vzato velmi spokojeni s upgradem a výsledky.

Sklad Apple M.2 256GB

Zobrazit mediální položku '>

970 EVO NVMe 1TB

Zobrazit mediální položku '>

860 EVO SATA III 1TB

Zobrazit mediální položku '>
Naposledy upraveno: 5. listopadu 2018
reakce:DeepIn2U a PhyreMe

Chrisx74

14. května 2016
  • 29. října 2018
Skutečně
Dr. Stealth řekl: O víkendu jsem upgradoval svůj konec roku 2014.

970 EVO NVMe 1TB a 860 EVO SATA III 1TB

Upgrade proběhl bez problémů. Dal jsem novou instalaci Mojave na 970 naformátovaný na APFS.

Rychlost 970 je jen nepatrně rychlejší než standardní čepel Apple. Ale 4x větší.

Celkově vzato velmi spokojeni s upgradem a výsledky.

Sklad Apple M.2 256GB

Zobrazit přílohu 799210

970 EVO NVMe 1TB

Zobrazit přílohu 799211

860 EVO SATA III 1TB

Zobrazit přílohu 799212
Kliknutím rozbalíte...

To znamená, že nepoužívá disk v režimu pcie, ale v režimu sata. Ten disk (970) se 2 pcie pruhy by měl číst a zapisovat rychlostí 1500 MB/s.

P.S. vidíte nějaký NVME disk v hardwaru vašeho systémového profilovače pod NVMExpress?
reakce:Roko99991

Dr. Stealth

14. září 2004
SoCal-Surf City USA
  • 29. října 2018
Ano, běží v režimu pcie. Nevěděl jsem, že můžete dokonce spustit pcie blade v sata režimu?...

Myslím, že by to dosáhlo pouze 1500 MB/s s PCIe 3.0 x2 ne PCIe 2.0 x2.

Mám Mac Pro 2010, který získává ~1500 MB/s RW, ale na PCIe 2.0 x4

Zobrazit mediální položku ' data-single-image='1'>

Používám stejný 970 EVO, ale 2TB v nové sestavě PC, PCIe 3.0 x4 a mám tohle...

Zobrazit mediální položku ' data-single-image='1'>

Našel jsem to na tomto fóru, kde je to v podstatě vysvětleno. 800 MB/s Max pro Mini PCIe 2.0.

Dostávám 727 psaní a 774 čtení, což se zdá být správné.

******************************************************* **************
Apple (Mac Mini) používá připojení PCIe 2.0 s šířkou propojení x2, což dává celkem 5 GT/s.

PCIe 2.0 1x zvládne 5 GT/s a v Systémových informacích je rychlost připojení 5 GT/s. Protože PCIe 2.0 vyžaduje 10 bitů pro zakódování 8 bitů dat, 5 GT/s převedených na Gb/s (gigabity) by bylo 5* (8/10) = 6,25 Gb/s. Vydělením 8 získáte GB/s = 0,78125 GB/s. Vynásobením 1024 získáte MB/s = 800 MB/s .

Takže tady to je.
******************************************************* ************** Poslední úprava: 29. října 2018
reakce:Mac1008358 a mikeboss

chriz74

11. září 2014
Itálie
  • 29. října 2018
Pravděpodobně používá pcie. Pokud však rozumím datům, je to 5GT/s x2 a to by mělo znamenat 1000 MB (myslím). Možná byste mohli zkusit nějaké jiné testy než černou magii.
V zásadě nedává smysl vkládat NVME do Mac Mini. Poslední úprava: 29. října 2018

Dr. Stealth

14. září 2004
SoCal-Surf City USA
  • 29. října 2018
chriz74 řekl: Pravděpodobně používá pcie. Pokud však rozumím datům, je to 5GT/s x2 a to by mělo znamenat 1000 MB (myslím). Možná byste mohli zkusit nějaké jiné testy než černou magii.
V zásadě nedává smysl vkládat NVME do Mac Mini. Kliknutím rozbalíte...

Dávalo mi to smysl, protože jsem měl pouze 256GB SSD disk Apple M.2.

Nyní mám (2) 1TB SSD. Tedy v podstatě 8x větší úložný prostor. A stále je to velmi rychlé. I když mám pracovní stanici pro veškerou svou skutečnou práci.

chriz74

11. září 2014
Itálie
  • 29. října 2018
Dr. Stealth řekl: Dávalo mi to smysl, protože jsem měl pouze 256GB SSD disk Apple M.2.

Nyní mám (2) 1TB SSD. Tedy v podstatě 8x větší úložný prostor. A stále je to velmi rychlé. I když mám pracovní stanici pro veškerou svou skutečnou práci. Kliknutím rozbalíte...

Ano, myslím rychlost. Normální 860 evo 1TB vám dá stejný prostor o 100 eur méně a rychlost je podobná. Navíc nemusíte kupovat adaptér.

Dr. Stealth

14. září 2004
SoCal-Surf City USA
  • 30. října 2018
chriz74 řekl: Ano, myslím rychlost. Normální 860 evo 1TB vám dá stejný prostor o 100 eur méně a rychlost je podobná. Navíc nemusíte kupovat adaptér. Kliknutím rozbalíte...

Souhlasím. Myslel jsem trochu dopředu. Pravděpodobně si pořídím nové mini (nebo něco jiného), které bude využívat 4 plné pruhy. Poslední úprava: 30. října 2018 V

Woohoo 2002

5. listopadu 2018
West Lothian, Skotsko
  • 5. listopadu 2018
Dr. Stealth řekl: O víkendu jsem upgradoval svůj konec roku 2014.

970 EVO NVMe 1TB a 860 EVO SATA III 1TB

Upgrade proběhl bez problémů. Dal jsem novou instalaci Mojave na 970 naformátovaný na APFS.

Rychlost 970 je jen nepatrně rychlejší než standardní čepel Apple. Ale 4x větší.

Celkově vzato velmi spokojeni s upgradem a výsledky. Kliknutím rozbalíte...

jak jste to zvládli? Zápasil jsem se svým Samsungem 650 Pro a snažil jsem se nainstalovat Mojave pokaždé, když to selže. Nějaké nápady?

Používám* standardní konektor SATA! Musí být ssd připojen ke konektoru Pcie na Mini for Mojave tomsee?

Dr. Stealth

14. září 2004
SoCal-Surf City USA
  • 5. listopadu 2018
Samsung 650 Pro?? Jsi si tím jistý. Na Googlu jsem nenašel jedinou referenci.

SATA a NVMe jsou dvě různá zvířata. Pokud se jedná o standardní 2,5' SATA SSD, připojíte jej pouze ke kabelu SATA.

1. Nejprve se ujistěte, jaký máte disk.

2. Používáte flash disk Mojave Installer?

3. Máte také nainstalované PCIe M.2 SSD (Apple nebo jiná značka)?

4. Vidíte svůj disk uvedený v okně instalačního programu Mojave?

5. Řekl jsi, že to selže. Další informace? Okamžitě selže? V polovině instalace? Nějaká zpráva?

Myslím, že vám mohu pomoci trochu více informací. Odpovězte na výše uvedené a půjdeme odtud... Poslední úprava: 5. listopadu 2018 V

Woohoo 2002

5. listopadu 2018
West Lothian, Skotsko
  • 5. listopadu 2018
Dr. Stealth řekl: Samsung 650 Pro ?? Jsi si tím jistý. Na Googlu jsem nenašel jedinou referenci.

SATA a NVMe jsou dvě různá zvířata. Pokud se jedná o standardní 2,5' SATA SSD, připojíte jej pouze ke kabelu SATA.

1. Nejprve se ujistěte, jaký máte disk.

2. Používáte flash disk Mojave Installer?

3. Máte také nainstalované PCIe M.2 SSD (Apple nebo jiná značka)?

4. Vidíte svůj disk uvedený v okně instalačního programu Mojave?

5. Řekl jsi, že to selže. Další informace? Okamžitě selže? V polovině instalace? Nějaká zpráva?

Myslím, že vám mohu pomoci trochu více informací. Odpovězte na výše uvedené a půjdeme od toho... Kliknutím rozbalíte...

1. Máte pravdu, žádný takový disk je 850Pro

2. Zkoušel jsem buď oddíl pro obnovení, nebo obnovení internetu.

3. Používám ssd jako náhradu za původní hdd, je to jediný disk připojený přes standardní SATA konektor. Akorát teď nemám nic připojeno ke konektoru pcie (nemám nasazený flex kabel! Ale v případě potřeby jsem to zvažoval).

4. Ano, disk se zobrazí a je naformátován na APFS.

5. Stáhne instalační soubory baterie, což trvá věk (myslím, že jestli. Stáhněte si instalační soubory a vytvořte si flash disk, spustí se to mnohem rychleji). Narazil jsem na instalační protokol (nepamatuji si jak), kde dokumentoval, co se děje. Extrahuje soubory, připraví instalaci a pak těsně před zahájením instalace řekl něco o dotazu na ID jednotky, nedostane žádnou odpověď. Zkouší to několikrát a říká, že na tento disk nelze nainstalovat? Věc je, že to fungovalo - aktualizoval jsem z předchozích verzí operačního systému, ale pravidelně se to shazovalo, což bylo nepříjemné, takže jsem si myslel, že bych provedl novou instalaci, kdyby to byl poškozený soubor. Od té doby se mi nedaří provést instalaci? Jsem si jistý, že jsem to jednou dostal k obnovení ze stroje času, ale náhodné selhání tam stále bylo?

Jakákoli pomoc, kterou můžete nabídnout, by byla velmi oceněna. Pro informaci, disk funguje dobře se Snow Leopardem (jediným dalším OS, který mám), takže nevím, jestli to má něco společného s Mojave z nového APFS. Samsung tvrdí, že disk je kompatibilní s APFS. Jsem na rozpacích, proč to nejde! A nesnáším, když mě někdo bije.

Na zdraví,
Kenny
  • 1
  • 2
  • 3
  • Jdi na stránku

    Jít
  • 10
další

Jdi na stránku

Jítdalší Poslední