Fóra

Vyřešeno 2017 iMac 27' externí SSD jako spouštěcí jednotka?

R

-Ryan-

Původní plakát
28. ledna 2009
  • 19. prosince 2017
Takže mě přítel požádal o radu s jeho 27' iMacem. Koupil si ho s fúzním diskem, ale kvůli relativně pomalému výkonu hodlá přejít na plný SSD. Vysvětlil jsem, že iMac nemůže vyměnit disk bez nějakého vážného chirurgického zákroku na systému a on nechce jít touto cestou, protože je stále v záruce na další 2 roky.

Chápu, že by mělo být možné bootovat z SSD připojeného přes Thunderbolt nebo USB 3. Mám k tomu několik otázek.

1. Udělají to pouze konkrétní disky nebo si mohu koupit jakoukoli skříň nebo externí disk a bude to fungovat?
2. Co je pro to lepší - Thunderbolt nebo USB 3?
3. Jakého zlepšení výkonu by bylo dosaženo oproti sériovému 1TB disku Fusion Drive se současnou generací SSD (připojeným přes Thunderbolt nebo USB 3)?
4. Dělal to někdo dlouhodobě? Nějaké pro nebo proti?

Díky předem!

EDIT: Viz můj pozdější příspěvek, kde jsou uvedeny kroky k upgradu na externí SSD. Poslední úprava: 22. prosince 2017

klíčová úzkost

23. listopadu 2011


  • 19. prosince 2017
-Ryan- řekl: Takže přítel mě požádal o radu s jeho 27' iMacem. Koupil si ho s fúzním diskem, ale kvůli relativně pomalému výkonu hodlá přejít na plný SSD. Vysvětlil jsem, že iMac nemůže vyměnit disk bez nějakého vážného chirurgického zákroku na systému a on nechce jít touto cestou, protože je stále v záruce na další 2 roky.

Chápu, že by mělo být možné bootovat z SSD připojeného přes Thunderbolt nebo USB 3. Mám k tomu několik otázek.

1. Udělají to pouze konkrétní disky nebo si mohu koupit jakoukoli skříň nebo externí disk a bude to fungovat?
2. Co je pro to lepší - Thunderbolt nebo USB 3?
3. Jakého zlepšení výkonu by bylo dosaženo oproti sériovému 1TB disku Fusion Drive se současnou generací SSD (připojeným přes Thunderbolt nebo USB 3)?
4. Dělal to někdo dlouhodobě? Nějaké pro nebo proti?

Díky předem!

1. Udělají to pouze konkrétní disky nebo si mohu koupit jakoukoli skříň nebo externí disk a bude to fungovat?

Libovolná jednotka/jakákoli skříň.

2. Co je pro to lepší - Thunderbolt nebo USB 3?

Na papíře by měl být Thunderbolt o něco rychlejší, ale skříně TB2 by byly dražší. Pamatujte, že to bude 6Gb/s SATA na disku, což by se stejně nepřiblížilo teoretickým maximálním rychlostem TB2. USB 3 bude dostatečně rychlé a levnější/univerzální varianta.

3. Jakého zlepšení výkonu by bylo dosaženo oproti sériovému 1TB disku Fusion Drive se současnou generací SSD (připojeným přes Thunderbolt nebo USB 3)?

Hlavními výhodami SSD oproti mechanickým diskům jsou spíše doby vyhledávání než rychlost čtení/zápisu. Pokud často spouštějí aplikace a data z 1TB HDD spíše než z SSD (který měl pouze 24 GB nebo něco IIRC), pak by se systém cítil mnohem svižněji.

4. Dělal to někdo dlouhodobě? Nějaké pro nebo proti?

Mělo by to být v pořádku, jen se ujistěte, že je spouštěcí jednotka nastavena jako výchozí (při spouštění podržte Alt, stisknutím klávesy CTRL změňte ikonu šipky a stisknutím klávesy Enter ji nastavte jako výchozí). Můžete snadno nainstalovat a spustit macOS na/z externího disku. Nevýhody by byly mírně snížený výkon, ale pro použití v reálném světě to není opravdu patrné, pokud nepracujete intenzivně.
reakce:ruslan120, meerkat1990, kazmac a 3 další

Skluzavka

7. prosince 2007
Adirondacks.
  • 19. prosince 2017
-Ryan- řekl: Takže přítel mě požádal o radu s jeho 27' iMacem. Koupil si ho s fúzním diskem, ale kvůli relativně pomalému výkonu hodlá přejít na plný SSD. Vysvětlil jsem, že iMac nemůže vyměnit disk bez nějakého vážného chirurgického zákroku na systému a on nechce jít touto cestou, protože je stále v záruce na další 2 roky.

Chápu, že by mělo být možné bootovat z SSD připojeného přes Thunderbolt nebo USB 3. Mám k tomu několik otázek.

1. Udělají to pouze konkrétní disky nebo si mohu koupit jakoukoli skříň nebo externí disk a bude to fungovat?
2. Co je pro to lepší - Thunderbolt nebo USB 3?
3. Jakého zlepšení výkonu by bylo dosaženo oproti sériovému 1TB disku Fusion Drive se současnou generací SSD (připojeným přes Thunderbolt nebo USB 3)?
4. Dělal to někdo dlouhodobě? Nějaké pro nebo proti?

Díky předem!

Používám 512 T3 SSD jako spouštěcí disk na mém 2017 27'. Je na suchý zip na zadní straně a připojen přes USB-C. Jezdím na něm 10.12 stejně jako můj interní SSD. Používám to takříkajíc jako 'pískoviště'. Používejte USB-C, nikoli USB 3.0. Na co váš přítel potřebuje od Fusion větší rychlost? Jakou velikost má Fusion?

Synchro3

12. ledna 2014
  • 19. prosince 2017
Nejlevnější Thunderbolt disk (podpora TRIM) je pouzdro LaCie Rugged s 1TB pevným diskem, do kterého můžete nainstalovat SATA-SSD dle vlastního výběru: https://www.lacie.com/professional/rugged/ A je bootovatelný.

USB 3 nemá podporu TRIM pro SSD.

casperes1996

26. ledna 2014
Horsens, Dánsko
  • 19. prosince 2017
keyofanxiety řekl: Na papíře by měl být Thunderbolt o něco rychlejší, ale skříně TB2 by byly dražší. Pamatujte, že to bude 6Gb/s SATA na disku, což by se stejně nepřiblížilo teoretickým maximálním rychlostem TB2. USB 3 bude dostatečně rychlé a levnější/univerzální varianta.

Pokud to není PCIe SSD vložené do TB pouzdra. Mnohem, mnohem, mnohem dražším, ale bez omezení SATA.

keyofanxiety řekl: Hlavními výhodami SSD oproti mechanickým diskům jsou doby vyhledávání spíše než rychlost čtení/zápisu. Pokud často spouštějí aplikace a data z 1TB HDD spíše než z SSD (který měl pouze 24 GB nebo něco IIRC), pak by se systém cítil mnohem svižněji.

Záleží na disku a k čemu ho používáš. SSD mohou mít stále mnohem vyšší rychlost sekvenčního čtení a zápisu a pokud provádíte hodně sekvenčního čtení a zápisu, může to také záležet. – A 24GB věc je také něco, co by mělo být označeno *, protože to závisí na kapacitě Fusion Drive a také na modelu iMacu. Vzhledem k tomu, že se jedná o rok 2016, je pravděpodobné, že půjde o 24 koncertů, ale mohlo by to být i 128.

keysofanxiety řekl: Mělo by to být v pořádku, jen se ujistěte, že je spouštěcí jednotka nastavena jako výchozí (při spouštění podržte Alt, stisknutím CTRL změňte ikonu šipky a stisknutím klávesy Enter ji nastavte jako výchozí). Můžete snadno nainstalovat a spustit macOS na/z externího disku. Nevýhody by byly mírně snížený výkon, ale pro použití v reálném světě to není opravdu patrné, pokud nepracujete intenzivně.

Alternativní metodou je změna spouštěcí diskety v Předvolbách systému.
reakce:Tom4981

Fishrrman

20. února 2009
  • 19. prosince 2017
Měl by si pořídit jednotku Samsung t5, znovu ji inicializovat pro Mac (HFS+ s povoleným žurnálováním) a poté na ni nainstalovat kopii operačního systému a nastavit ji tak, aby se stala spouštěcí jednotkou.

Disk 256 nebo 512 GB by se hodil. Není třeba utrácet $$$ za 1 TB disk.
Interní fúzní jednotka bude stále dobře fungovat pro ukládání „velkých knihoven“ (jako jsou filmy, hudba a obrázky). Vše ostatní (OS, aplikace, účty) lze spustit z SSD.

Pokud již na fúzní jednotce nezabírá příliš mnoho místa, mohl by pomocí CarbonCopyCloner „naklonovat“ obsah interní fúzní jednotky na nový externí SSD.

Uvědomte si, že některé „přibalené, připravené“ USB3 SSD disky se dodávají se softwarem nainstalovaným ve výrobě, který může „bránit“ Mac OS. To je důvod, proč může být nutné nejprve „vyčistit“ tento software a poté znovu inicializovat (tj. „vymazat“) disk do formátu Mac.

Neutrácejte peníze navíc za thunderbolt.
Ani u USB3 bych se příliš nebál nedostatku TRIM.

casperes1996

26. ledna 2014
Horsens, Dánsko
  • 19. prosince 2017
Fishrrman řekl: HFS+ s povoleným žurnálováním

Nějaký důvod, proč zde nedoporučujete APFS?

nambuccaheadsau

19. října 2007
Blue Mountains NSW Austrálie
  • 19. prosince 2017
V této fázi není AFPS pro Fusion Drives bezpečnější řídit se radami fishos. Až příští rok vyjde aktualizace FD, určitě na ni upgradujte.

casperes1996

26. ledna 2014
Horsens, Dánsko
  • 19. prosince 2017
nambuccaheadsau řekl: V této fázi není AFPS pro Fusion Drives bezpečnější řídit se radami fishos. Až příští rok vyjde aktualizace FD, určitě na ni upgradujte.

Ale to nebylo o Fusion. Řeč byla o externím SSD.
reakce:jagooch

nambuccaheadsau

19. října 2007
Blue Mountains NSW Austrálie
  • 19. prosince 2017
Souhlas.

Když jsem spustil tento externí TB disk na iMacu z roku 2011, použil interní pro zálohování a OP by potřeboval naklonovat aktuální operační systém na SSD, připojit jej a vybrat jej jako spouštěcí disk v System Preferences > Startup Disk.

A klonování bude z 1TB FD, na kterém v této fázi nepoběží HS. Nedoporučoval bych spouštět externí s jedním formátem a interní jako s druhým.
reakce:Glockworkoranžová

casperes1996

26. ledna 2014
Horsens, Dánsko
  • 19. prosince 2017
nambuccaheadsau řekl: Když jsem spustil tento externí TB disk na iMacu z roku 2011, použil interní pro zálohování a operační systém by musel naklonovat aktuální operační systém na SSD, připojit jej a vybrat jej jako spouštěcí jednotku v Předvolbách systému > Spuštění Disk.

A klonování bude z 1TB FD, na kterém v této fázi nepoběží HS. Nedoporučoval bych spouštět externí s jedním formátem a interní jako s druhým.

Není potřeba klonovat OS na nový disk. Můžete provést novou instalaci bez klonování a přesunout potřebná data ručně. Klonování je možnost, ale není podmínkou.

Víte, co jste myslel, ale HS běží na FD. APFS ne. – A není nic špatného na provozování těchto dvou disků v různých formátech, za předpokladu, že disk APFS nechcete používat na starším OS. Naformátujte externí jako APFS, nainstalujte kopii macOS přes data, která chcete na SSD a ponechte Fusion Drive jako HFS+. To nastavení je naprosto platné. Pokud jdete na klonování, ano, doporučuji je ponechat ve stejném formátu, ale jinak žádné problémy.
reakce:Tom4981 R

-Ryan-

Původní plakát
28. ledna 2009
  • 19. prosince 2017
Děkuji všem za rady. Nyní jsem počítač viděl osobně a mohu potvrdit, že se ve skutečnosti jedná o základní model iMac z roku 2017 s vylepšenou 32 GB RAM oproti modelu z roku 2016. To znamená, že USB-C je volitelná. Podíval jsem se na specifikace Fusion Drive a skutečně má pouze 24 GB úložiště SSD. Když se na to dívám sám, zdá se, že běží velmi pomalu.

Nyní si objednal jeden z těchto: https://www.amazon.co.uk/WD-256-Pas...2WQM/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1513724255&sr=8-1

Tento disk je SSD, USB-C 3.1 gen 2, takže doufejme, že by to mělo být v tuto chvíli nejlepší externí řešení za tuto cenu.

Četl jsem, že formátování jako AFPS má za následek extrémně pomalé spouštění na externích discích – není jasné, zda je to ještě opraveno, ale myslím, že pro každý případ půjdu po HFS+.

alien3dx

12. února 2017
  • 19. prosince 2017
-Ryan- řekl: Děkuji vám všem za rady. Nyní jsem počítač viděl osobně a mohu potvrdit, že se ve skutečnosti jedná o základní model iMac z roku 2017 s vylepšenou 32 GB RAM oproti modelu z roku 2016. To znamená, že USB-C je volitelná. Podíval jsem se na specifikace Fusion Drive a skutečně má pouze 24 GB úložiště SSD. Když se na to dívám sám, zdá se, že běží velmi pomalu.

Nyní si objednal jeden z těchto: https://www.amazon.co.uk/WD-256-Pas...2WQM/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1513724255&sr=8-1

Tento disk je SSD, USB-C 3.1 gen 2, takže doufejme, že by to mělo být v tuto chvíli nejlepší externí řešení za tuto cenu.

Četl jsem, že formátování jako AFPS má za následek extrémně pomalé spouštění na externích discích – není jasné, zda je to ještě opraveno, ale myslím, že pro každý případ půjdu po HFS+.
pomocí výše uvedeného produktu pro můj základní model imac 2017. reakce:jagooch

alien3dx

12. února 2017
  • 20. prosince 2017
-Ryan- řekl: Používáš to jako spouštěcí disk? Pokud ano, naformátovali jste jako AFPS a funguje to správně? Dík.
funguje dobře.. ale nic moc..neformátuji na AFPS, protože to nevidím při aktualizaci instalace..
Funguje správně... teď to používám.

Fishrrman

20. února 2009
  • 20. prosince 2017
NA:

Moje rada je, že když nastavujete externí SSD, NEInicializujte jej pomocí APFS.
Místo toho použijte běžný HFS+ (s povoleným žurnálováním)!

Zdá se, že v tuto chvíli nemá APFS žádné skutečné výhody (kromě toho, že „je to nové“) a mnoho uživatelů si na to stěžuje.
reakce:kazmac a ignatius345 B

Bradleyone

7. července 2015
Sydney, Austrálie
  • 20. prosince 2017
Jedna výhoda:

Pravidelně klonuji svůj interní disk na externí SSD Samsung T5 (USB 3.1 gen 2) pomocí Carbon Copy Cloner.

Oba jsou formátovány pomocí APFS.

Díky tomu může CCC vytvořit prakticky identickou kopii, kterou lze zavést pomocí stejných spouštěcích souborů temné magie v každém z nich. (Tip: nainstalujte High Sierra na externí při prvním nastavení disku.)

To znamená, že mohu testovat instalace a změny na externím zařízení a vím, že budou fungovat v interním prostředí, a/nebo je naklonovat zpět a mít identickou kopii.

Přechod z interního APFS na externí HFS+ by byl v těchto případech problematičtější.

nambuccaheadsau

19. října 2007
Blue Mountains NSW Austrálie
  • 20. prosince 2017
APFS ještě nebylo vydáno pro Fusion Drives, očekává se to někdy v lednu, a souhlasím s tím, proč dochází ke konfliktům výroby interního běžícího HFS a externího běžícího APFS. R

-Ryan-

Původní plakát
28. ledna 2009
  • 22. prosince 2017
Nyní jsem nainstaloval MyPassport SSD. Pro případné zájemce zde jsou kroky, které jsem podnikl:

  1. Externí SSD bylo připojeno k iMacu přes USB-C.
  2. Použil Disk Utility na iMacu k naformátování SSD jako Mac OS Extended (žurnálovaný) s mapou oddílu GUID.
  3. Stáhli jsme High Sierra a nainstalovali Mac OS na externí SSD. Tento krok lze nahradit provedením klonu jednotky pomocí Carbon Copy Cloner nebo podobného softwaru, ale a. Nemám licenci a b. můj přítel chtěl nastavit OS od začátku.
  4. Přihlášeni ke kopii externí jednotky systému Mac OS. To bylo okamžitě výrazně rychlejší než Fusion Drive.
  5. Přejděte do Předvolby systému > Spouštěcí disketa a jako spouštěcí disk vyberte externí jednotku.
  6. Zkopírováno napříč všemi soubory, aby se zachovalo z disku Fusion Drive. Většina tohoto kroku byla zbytečná, protože iCloud měl většinu souborů uložených v cloudu.
  7. Použil Disk Utility k vymazání disku Fusion Drive.
  8. Nastavte Fusion Drive jako umístění zálohy Time Machine.
  9. Použité pásy na suchý zip k upevnění SSD na zadní stranu iMacu.
Celkově to trvalo asi 2 hodiny. Není to těžké a zlepšení rychlosti je značné. Není to tak rychlé jako můj iMac z roku 2017 s interním SSD, ale není o moc pomalejší. Určitě doporučený upgrade, pokud zůstanete s 1TB Fusion Drive s pouze 24GB SSD úložištěm.

Díky za pomoc všem.
reakce:danb1979, strawbale, keysofanxiety a 6 dalších G

greenbergs

27. února 2018
  • 27. února 2018
Přenosný SSD Samsung vyžaduje heslo při každém použití. Můžete se této funkce zbavit, nebo ji tento proces přepíše?
Dík.

-Ryan- řekl: Takže přítel mě požádal o radu s jeho 27' iMacem. Koupil si ho s fúzním diskem, ale kvůli relativně pomalému výkonu hodlá přejít na plný SSD. Vysvětlil jsem, že iMac nemůže vyměnit disk bez nějakého vážného chirurgického zákroku na systému a on nechce jít touto cestou, protože je stále v záruce na další 2 roky.

Chápu, že by mělo být možné bootovat z SSD připojeného přes Thunderbolt nebo USB 3. Mám k tomu několik otázek.

1. Udělají to pouze konkrétní disky nebo si mohu koupit jakoukoli skříň nebo externí disk a bude to fungovat?
2. Co je pro to lepší - Thunderbolt nebo USB 3?
3. Jakého zlepšení výkonu by bylo dosaženo oproti sériovému 1TB disku Fusion Drive se současnou generací SSD (připojeným přes Thunderbolt nebo USB 3)?
4. Dělal to někdo dlouhodobě? Nějaké pro nebo proti?

Díky předem!

EDIT: Viz můj pozdější příspěvek, kde jsou uvedeny kroky k upgradu na externí SSD.

mmackinven

28. června 2011
Auckland
  • 28. dubna 2018
Uvažuji o tom, jak udělat totéž se svým modelem iMac 2017 4,2 GHz.

Nemá tady někdo náhodou skóre Geekbench před a po převodu na externí SSD?
reakce:jagooch

Fishrrman

20. února 2009
  • 29. dubna 2018
greenbergs napsal:
„Přenosný SSD Samsung vyžaduje heslo při každém použití. Můžete se té funkce zbavit, nebo ji tento proces přepíše?'

Budu -hádat-, že Samsung SSD byl dodán s nějakým proprietárním softwarem/ovladači (například pro šifrování, heslo atd.), a že tento disk může mít dokonce proprietární oddíl, na kterém tento software 'žije'. '.*

Věřím, že musíte udělat něco takového:
1. Přejděte do společnosti Samsung a stáhněte si jejich software pro správu disku (nejste si jisti, jak tomu říkají).
2. Použijte software pro správu disku k ODSTRANĚNÍ proprietárního oddílu/softwaru
3. Jakmile to bude pryč, VYMAZEJTE CELÝ DISK pomocí Diskové utility (samozřejmě jej nejdříve ZÁLOHUJTE)
4. Nyní, když je disk ve formátu Mac/mapa oddílu GUID (bez zbývajícího „softwaru Samsung“), OBNOVTE ze záložního disku.
5. To by se mělo zbavit softwaru/oddílu Samsung a udělat z disku „skutečný disk naformátovaný pro Mac“. Poté by se měl chovat jako každý Mac disk.

* Nevlastním externí SSD Samsung, takže nevím, s čím je dodáváno 'z továrny'. Měl jsem však předchozí zkušenosti s USB flash diskem Sandisk zakoupeným již dávno. Přišel s proprietárním oddílem, který ani Disk Utility nedokázal odstranit (nazvali proprietární software 'U3'). Vlastně jsem ho musel vzít tam, kde jsem ho koupil (Circuit City, pamatujete si je?), a nechat odstranit softwarový oddíl U3 pomocí počítače se systémem Windows. Poté se mi podařilo disk přeformátovat pomocí Disk Utility a funguje dodnes.
reakce:vířivý

pvtista

10. dubna 2018
  • 10. dubna 2018
mmackinven řekl: Dívám se na to, jak udělat totéž se svým modelem iMac 2017 4,2 GHz.

Nemá tady někdo náhodou skóre Geekbench před a po převodu na externí SSD?

Nemám ten, ale rychlý test s MS office word: otevření trvalo asi 30s...
Nyní s mým Samsung SSD T5 1 tera to trvá 4 s.

Byl jsem unavený svým pomalým 1 tera fúzním pohonem... Teď je to rychlé G

goutammajumder

1. května 2018
  • 1. května 2018
-Ryan- řekl: Nyní jsem nainstaloval MyPassport SSD. Pro případné zájemce zde jsou kroky, které jsem podnikl:

  1. Externí SSD bylo připojeno k iMacu přes USB-C.
  2. Použil Disk Utility na iMacu k naformátování SSD jako Mac OS Extended (žurnálovaný) s mapou oddílu GUID.
  3. Stáhli jsme High Sierra a nainstalovali Mac OS na externí SSD. Tento krok lze nahradit provedením klonu jednotky pomocí Carbon Copy Cloner nebo podobného softwaru, ale a. Nemám licenci a b. můj přítel chtěl nastavit OS od začátku.
  4. Přihlášeni ke kopii externí jednotky systému Mac OS. To bylo okamžitě výrazně rychlejší než Fusion Drive.
  5. Přejděte do Předvolby systému > Spouštěcí disketa a jako spouštěcí disk vyberte externí jednotku.
  6. Zkopírováno napříč všemi soubory, aby se zachovalo z disku Fusion Drive. Většina tohoto kroku byla zbytečná, protože iCloud měl většinu souborů uložených v cloudu.
  7. Použil Disk Utility k vymazání disku Fusion Drive.
  8. Nastavte Fusion Drive jako umístění zálohy Time Machine.
  9. Použité pásy na suchý zip k upevnění SSD na zadní stranu iMacu.
Celkově to trvalo asi 2 hodiny. Není to těžké a zlepšení rychlosti je značné. Není to tak rychlé jako můj iMac z roku 2017 s interním SSD, ale není o moc pomalejší. Určitě doporučený upgrade, pokud zůstanete s 1TB Fusion Drive s pouze 24GB SSD úložištěm.

Díky za pomoc všem.

Ahoj Ryane,

Použité suché zipy k připevnění SSD na zadní stranu iMacu - Můžete mi prosím poslat odkaz, jak jste to udělali.

pozdravy
Goutam
  • 1
  • 2
  • 3
  • Jdi na stránku

    Jít
  • 6
další

Jdi na stránku

Jítdalší Poslední