Fóra

Srovnání i7-7700K vs i5 7600K – Který z nich získáte?

Jaký CPU získáte?

  • Vezmu i5

    Hlasy:35 48,6 %
  • Vezmu i7

    Hlasy:37 51,4 %

  • Celkový počet voličů

Torgo81

Původní plakát
20. října 2012
Amsterdam
  • 10. června 2017
Srovnání i7-7700K vs i5 7600K:
  • vícejádrový: i7 je21,5 %rychlejší.
  • jedno jádro: i7 je6 %rychlejší
  • cenový rozdíl mezi i5 a i7 na Amazonu je ~ 100 EUR
  • cenový rozdíl u Apple mezi i5 a i7 je240 EUR
vícejádrový Geekbench:




Jednojádrový Geekbench



brejle:



https://www.intel.co.uk/content/www/uk/en/products/compare-products.html?productIds=97129.97144

https://browser.primatelabs.com/processor-benchmarks
reakce:molo M

Moriarty

3. února 2008
  • 10. června 2017
Mám i5. Většina zpráv uvádí, že při zátěži spotřebuje mnohem méně energie (~65W vs ~90W). Těchto dalších 300 MHz může způsobit, že iMac bude žhavější a hlasitější.

Syntetické benchmarky jsou ********. Vícejádro je vyrobeno speciálně pro předvedení výhod hyperthreadingu. Pro mnoho pracovních zátěží v reálném světě má hyperthreading malý přínos a i7 je pouze ~7% rychlejší než i5. Dobře napsaný kód, který dokáže vždy zaměstnat CPU pouze čtyřmi vlákny, ve skutečnosti být může pomalejší s hyperthreadingem.

Za mě 7% výkonu navíc za to teplo a hluk navíc nestojí.
reakce:garbuoo

koyoot

5. června 2012
  • 10. června 2017
Moriarty řekl: Mám i5. Většina zpráv uvádí, že při zátěži spotřebuje mnohem méně energie (~65W vs ~90W). Těchto dalších 300 MHz může způsobit, že iMac bude žhavější a hlasitější.

Syntetické benchmarky jsou ********. Vícejádro je vyrobeno speciálně pro předvedení výhod hyperthreadingu. Pro mnoho pracovních zátěží v reálném světě má hyperthreading malý přínos a i7 je pouze ~7% rychlejší než i5. Dobře napsaný kód, který dokáže vždy zaměstnat CPU pouze čtyřmi vlákny, ve skutečnosti být může pomalejší s hyperthreadingem.

Za mě 7% výkonu navíc za to teplo a hluk navíc nestojí. Kliknutím rozbalíte...
A Core i5 v 90 % času, při zátěži je zatíženo až na 95 %, kvůli nedostatečné propustnosti, kde se Core i7 stále pohybuje kolem 60-70 % zatížení jader, snd je efektivně chladnější a má stále dostatek koňských sil. dělat více věcí, než dokáže Core i5. Píše se rok 2017, jádro Ryzen 8 otevřelo lidem oči ohledně tohoto faktoru.

Nejjednodušší odpověď. Vezměte nejvyšší množství vláken, které si můžete dovolit. Stojí to za to mnohem víc, než si myslíte. Software dohání velmi rychle. Hardware nemůže a velmi brzy můžete litovat, že jste místo Core i7 dostali pouze Core i5.
reakce:iemcj, Johanncerecke a Glideslope

Skluzavka

7. prosince 2007
Adirondacks.
  • 10. června 2017
i7. Je to zdaleka volba pro jakékoli velké úpravy fotografií/videí. i5 je vhodný pro prohlížení webu a Apple Photos. reakce:iemcj M

Moriarty

3. února 2008
  • 10. června 2017
koyoot řekl: A Core i5 v 90 % času, při zátěži je zatíženo až na 95 %, kvůli nedostatečné propustnosti, kde Core i7 stále kolísá kolem 60-70 % zatížení jader, snd je efektivně chladnější a stále má dostatek koňských sil, aby dokázal víc věcí než Core i5. Píše se rok 2017, jádro Ryzen 8 otevřelo lidem oči ohledně tohoto faktoru.

Nejjednodušší odpověď. Vezměte nejvyšší množství vláken, které si můžete dovolit. Stojí to za to mnohem víc, než si myslíte. Software dohání velmi rychle. Hardware nemůže a velmi brzy můžete litovat, že jste místo Core i7 dostali pouze Core i5. Kliknutím rozbalíte...

Touto analogií naznačujete, že i7 je o 35 % rychlejší než i5 (95/70 = 35). To je pravda jen občas, jak ukazuje jakýkoli benchmark v reálném světě. Mnoho úloh je s i7 rychlejší pouze o ~7 % (to je rozdíl v taktu). Jakékoli pracovní zatížení, které naváže CPU na jeho maximální frekvenci (např. kódování, kompilace), spotřebuje na i7 více wattů, protože skok z 4,2 GHz na 4,5 GHz je opravdu neefektivní. Efektivní hyperthreading také produkuje více tepla.

Pokud máte pracovní vytížení, že ne připevněte CPU na 100 % (např. audio věci v reálném čase), souhlasím s tím, že i7 může být trochu chladnější. Většinou proto, že se pravděpodobně bude jednat o kvalitnější čip a na každé frekvenci může běžet s mírně nižším napětím. Pokud však CPU neprodukuje dostatek tepla na roztočení ventilátorů, je mi jedno, jestli moje i5 odebírá 35W a i7 32W.

Moje pracovní vytížení je většinou předchozí případ – můj CPU je buď na 100% nebo 0%. Raději bych počkal o 10 % déle a měl CPU, které produkuje o 25 % méně tepla a neroztáčí ventilátory.

koyoot

5. června 2012
  • 10. června 2017
Moriarty řekl: Touto analogií naznačujete, že i7 je o 35 % rychlejší než i5 (95/70 = 35). To je pravda jen občas, jak ukazuje jakýkoli benchmark v reálném světě. Mnoho úloh je s i7 rychlejší pouze o ~7 % (to je rozdíl v taktu). Jakékoli pracovní zatížení, které naváže CPU na jeho maximální frekvenci (např. kódování, kompilace), spotřebuje na i7 více wattů, protože skok z 4,2 GHz na 4,5 GHz je opravdu neefektivní. Efektivní hyperthreading také produkuje více tepla.

Pokud máte pracovní vytížení, že ne připevněte CPU na 100 % (např. audio věci v reálném čase), souhlasím s tím, že i7 může být trochu chladnější. Většinou proto, že se pravděpodobně bude jednat o kvalitnější čip a na každé frekvenci může běžet s mírně nižším napětím. Pokud však CPU neprodukuje dostatek tepla na roztočení ventilátorů, je mi jedno, jestli moje i5 odebírá 35W a i7 32W.

Moje pracovní vytížení je většinou předchozí případ – můj CPU je buď na 100% nebo 0%. Raději bych počkal o 10 % déle a měl CPU, které produkuje o 25 % méně tepla a neroztáčí ventilátory. Kliknutím rozbalíte...
Pokud máte aplikaci, která načítá CPU stejným způsobem, bude se na obou CPU chovat odlišně.

Co to znamená? Core i5 bude na 90 % času zatíženo kolem 95 % na všech jádrech a zahřeje se na maximum. Core i7 se bude pohybovat kolem 60-70% a stále bude mít prostor pro další práci a také bude chladnější při běhu, protože není plně vytížen.

Referenční hodnoty ze skutečného světa v této věci lidem otevřely oči. Problém, kterému nerozumíte, je, že software dozrává a v průběhu času bude vaše Core i5 mnohem pomalejší než Core i7, protože chybí Hyper Threading. Získejte co nejvíce jader a vláken za konkrétní cenu. Mám rád, když lidé říkají o budoucím testování svých drahých počítačů, a pak jim projde čtyřjádrový/čtyřvláknový CPU, protože dnes není důležité mít více.

Paradigma se posunulo. Ryzen přinesl 8 jader do hlavního proudu a bude mnohem více softwaru optimalizovaného pro scénáře s vysokým počtem jader. Pro tyto scénáře se předtím nikdo neoptimalizoval, protože Intel si užíval jejich dominanci a jako mainstream nabízel pouze 4 jádra. To je důvod změny paradigmatu.

Konečně. Váš iMac bude točit ventilátory bez ohledu na tepelný výkon, který máte. Proč? Protože roztočení ventilátoru je způsobeno teplotami CPU a po načtení se vždy během několika sekund zahřeje na 90 stupňů.

V podstatě. Neuvidíte žádnou výhodu přechodu s nižším TDP CPU, ventilátory se VŽDY při zátěži zvýší, ale váš iMac stárne mnohem rychleji než Core i7. K

klatox

24. prosince 2015
  • 10. června 2017
Páni, divím se, že dali 7700k do iMacu...to obvykle hráči používají a normálně to přetaktují!

Zdá se, že pokud budete dělat něco, co vyžaduje více vícevláknového výkonu, pak je i7 správnou cestou. Samotný procesor aktuálně stojí 329 USD (bez chladiče), takže 200 USD navýšení se zdá být dobrý obchod. T

trsblader

20. května 2011
  • 10. června 2017
Uvažuji o i7, ale nemyslím si, že to dostanu. Dělám nějaké kódování a krátká videa (jen dávám dohromady klipy z výletů). Těch pár vteřin, které jednou nebo dvakrát týdně ušetřím, mi za to nestojí, když touto prací nevydělávám a dělám to jen pro zábavu.

Torgo81

Původní plakát
20. října 2012
Amsterdam
  • 10. června 2017
klatox řekl: Wow, divím se, že dali 7700k do iMacu...to je obvykle to, co hráči používají a normálně to přetaktují!

Zdá se, že pokud budete dělat něco, co vyžaduje více vícevláknového výkonu, pak je i7 správnou cestou. Samotný procesor aktuálně stojí 329 USD (bez chladiče), takže 200 USD navýšení se zdá být dobrý obchod. Kliknutím rozbalíte...

Důvody pro i7 jsou zatím úpravy fotografií/videa. a co hraní? Bude nějaký (významný) přínos mít i7 místo i5 buď v kombinaci s Radeonem 580 nebo v budoucnu s rychlejším eGPU? Q

Zrušit

27. září 2007
  • 11. června 2017
Torgo81 řekl: Zatím jsou důvody pro i7 úpravy fotografií/videa. a co hraní? Bude nějaký (významný) přínos mít i7 místo i5 buď v kombinaci s Radeonem 580 nebo v budoucnu s rychlejším eGPU? Kliknutím rozbalíte...

Pro hry to není žádný rozdíl (pro téměř všechny hry). S i5 jsi na tom asi lépe. Protože CPU i GPU používají stejný chladicí systém. i5 spotřebovává o něco méně energie, takže ponechává více tepelného prostoru pro GPU. (kolem 20w podle tomshardware) M

Moriarty

3. února 2008
  • 11. června 2017
Quash řekl: Pro hraní her to není žádný rozdíl (pro téměř všechny hry). S i5 jsi na tom asi lépe. Protože CPU i GPU používají stejný chladicí systém. i5 spotřebovává o něco méně energie, takže ponechává více tepelného prostoru pro GPU. (kolem 20w podle tomshardware) Kliknutím rozbalíte...


Našel jsem stará recenze (ve francouzštině) iMaců z roku 2014, které provedly srovnání mezi verzemi i5 a i7. Jsem si docela jistý, že tato situace bude víceméně platit i u verzí 2017.

TL;DR: při plné zátěži CPU má CPU i5 spotřebu asi 60 W a ventilátory zůstávají na volnoběh 1200 ot./min. Nicméně i7 má spotřebu 85 W při plné zátěži a ventilátory točí na 2400 otáček za minutu.

Nevím, jestli systém i7 / 580 tepelně utlumí, ale výběr i5 určitě povede k systému s chladnějším provozem, u kterého je méně pravděpodobné, že vystřelí ventilátory na maximální otáčky. Pokud je to vaše priorita, pořiďte si i5. Pokud je vaší prioritou absolutní výkon, pořiďte si i7.
reakce:Torgo81 J

jerwin

Pozastaveno
13. června 2015
  • 11. června 2017
Mám imac 2014 s i5. Podle mých zkušeností ventilátor běžně běží na volnoběh při 1200 otáčkách za minutu, pokud nehraju hry, a GPU je velmi aktivní. Předpokládám, že nezapíchám CPU dostatečně silně, abych spustil ventilátor. Lze to však provést pomocí Prime95. Ventilátor se celkem ochotně točil až na 2700 ot./min.

Přesto pochybuji, že čtvrtá generace Core i5 je srovnatelná se sedmou generací i5 - alespoň pokud jde o výkon. F

freebo27

8. června 2009
  • 11. června 2017
Šel jsem na i7, protože to nestálo o tolik víc a extra jádra pomohou, když spustím VM. Ve skutečnosti kvůli své práci mohu nechat Win10 VM běžící trvale.

Doufám, že to ale nebude moc hlučné.
reakce:Falcon80 F

Firebrand

13. září 2016
  • 12. června 2017
i5 nebo i7, oba jsou velmi dobré procesory.
Říkám: kupte si i5 hned a ušetřete peníze na budoucí nový iMac (s novým i5). Zapomeňte na i7.
(Možná s výjimkou případu, kdy se zajímáte o hry, video nebo podobné věci.)

Nakonec budete v blízké budoucnosti chtít nový iMac.
reakce:larzy a macsplusmacs Q

Zrušit

27. září 2007
  • 12. června 2017
Firebrand řekl: i5 nebo i7, oba jsou velmi dobré procesory.
Říkám: kupte si i5 hned a ušetřete peníze na budoucí nový iMac (s novým i5). Zapomeňte na i7.
(Možná s výjimkou případu, kdy se zajímáte o hry, video nebo podobné věci.)

Nakonec budete v blízké budoucnosti chtít nový iMac. Kliknutím rozbalíte...

To je podle mých zkušeností solidní rada, iMacy mají opravdu dobrou prodejní hodnotu. Ale většinu peněz navíc, které vložíte do maximalizace iMacu, už nedostanete zpět. Je lepší upgradovat každé 3 roky namísto budoucího testování na maximální iMac a používat jej po dobu 5 let. Také jsem měl v mých minulých iMacích docela dost problémů s vytíženými GPU. Ale ta 580 vypadá lákavě, musím uznat reakce:macsplusmacs F

Firebrand

13. září 2016
  • 12. června 2017
Dalším skvělým tipem je nekupovat impulzivně. Je lepší počkat až do mlha se rozchází ;-)
reakce:rodanmusic a macsplusmacs

cal6n

25. července 2004
Gloucester, Spojené království
  • 12. června 2017
i7 pro mě, protože Civ 6 hoduje na vláknech.

Torgo81

Původní plakát
20. října 2012
Amsterdam
  • 12. června 2017
cal6n řekl: i7 pro mě, protože Civ 6 hoduje na vláknech. Kliknutím rozbalíte...


Toto bylo zveřejněno v jiném vláknu a je to docela úžasné, protože ukazuje rozdíl mezi i7 a i5 v mnoha různých hrách. Pro CIV VI není velký rozdíl v FPS, ale myslím, že když jste řekl, že CIV VI hoduje na vláknech, které se většinou odehrávají na konci výpočtů kola, což může trvat dlouho? (Na mém i5 21,5palcovém iMacu CIV V 2012 to trvalo dlouho, nikdy jsem CIV VI nezkoušel)

cal6n

25. července 2004
Gloucester, Spojené království
  • 12. června 2017
Torgo81 řekl:
Toto bylo zveřejněno v jiném vláknu a je to docela úžasné, protože ukazuje rozdíl mezi i7 a i5 v mnoha různých hrách. Pro CIV VI není velký rozdíl v FPS, ale myslím, že když jste řekl, že CIV VI hoduje na vláknech, které se většinou odehrávají na konci výpočtů kola, což může trvat dlouho? (Na mém i5 21,5palcovém iMacu CIV V 2012 to trvalo dlouho, nikdy jsem CIV VI nezkoušel) Kliknutím rozbalíte...

To jo. Threading řídí časy otočení v Civ 5 a 6. Doufám, že 8GB 580 také umožní všechny pastvy pro oči. P

propower

23. července 2010
  • 25. června 2017
koyoot řekl: Pokud máte aplikaci, která načítá CPU stejným způsobem, bude se na obou CPU chovat odlišně.

Co to znamená? Core i5 bude na 90 % času zatíženo kolem 95 % na všech jádrech a zahřeje se na maximum. Core i7 se bude pohybovat kolem 60-70% a stále bude mít prostor pro další práci a také bude chladnější při běhu, protože není plně vytížen. Kliknutím rozbalíte...

U iMacu z roku 2017 vidím opak. Nyní mám doma Base i5 a i7 BTO. 100% zatížení na i5 3.4 (33.4W) = 66degC. 51% zatížení na i7 (69W) = 95degC a ventilátory s plnou rychlostí. Chladicí systém ve všech iMac 27' strojích je stejný. i7 je mnohem teplejší než Base i5.

Testoval jsem také aplikace ProAudio se zapnutým a vypnutým i7 Hyperthreading (iMac 2017). Vytížení CPU je 2X s vypnutým HT (podle očekávání) a teploty jsou téměř totožné. HT umožňuje jednomu jádru dělat dvě věci (pokud je to možné) - ale stále je to jedno jádro. Pro stejnou zátěž se zapnutým nebo vypnutým HT jsou teploty stejné.

HT CPU dokážou absolutně víc než jiné než HT. Skutečný svět se pro mě pohyboval v rozmezí 20 až 30 %. To může, ale nemusí mít vliv na aplikaci pro osoby.
reakce:molo

EugW

18. června 2017
  • 25. června 2017
propower řekl: V iMacu z roku 2017 shledávám opak pravdou. Nyní mám doma Base i5 a i7 BTO. 100% zatížení na i5 3.4 (33.4W) = 66degC. 51% zatížení na i7 (69W) = 95degC a ventilátory s plnou rychlostí. Chladicí systém ve všech iMac 27' strojích je stejný. i7 je mnohem teplejší než Base i5.

Testoval jsem také aplikace ProAudio se zapnutým a vypnutým i7 Hyperthreading (iMac 2017). Vytížení CPU je 2X s vypnutým HT (podle očekávání) a teploty jsou téměř totožné. HT umožňuje jednomu jádru dělat dvě věci (pokud je to možné) - ale stále je to jedno jádro. Pro stejnou zátěž se zapnutým nebo vypnutým HT jsou teploty stejné.

HT CPU dokážou absolutně víc než jiné než HT. Skutečný svět se pro mě pohyboval v rozmezí 20 až 30 %. To může, ale nemusí mít vliv na aplikaci pro osoby. Kliknutím rozbalíte...
Myslím, že máte oba svým způsobem pravdu. Upozornění je, že porovnáváte dvě různé třídy žetonů. 7500 je 65W čip při „plném“ výkonu. 7700K je 91W čip.

IMO ideální čip by mohl být Core i7 7700 (non-K). Jedná se o 65W čip, který má ale základní takt 3,6 GHz a Turbo 4,2 GHz a HyperThreading. To nejlepší z obou světů IMO. Bohužel se Apple rozhodl jej umístit do žádného z počítačů Mac.

Kdepak, právě jsem importoval asi 5 GB fotek do Fotek a ventilátor se nezrychlil ani jednou IIRC. Pravděpodobně to však bylo omezenější I/O, protože můj kabel iPhone je USB 2. Budu se muset pokusit získat kabel USB 3 pro iPhone, až se jeden objeví, protože můj iPhone 7 Plus je schopen přenosu rychlostí USB 3. Poslední úprava: 25. června 2017 R

rico7578

20. června 2017
  • 26. června 2017
koyoot řekl: A Core i5 v 90 % času, při zátěži je zatíženo až na 95 %, kvůli nedostatečné propustnosti, kde Core i7 stále kolísá kolem 60-70 % zatížení jader, snd je efektivně chladnější a stále má dostatek koňských sil, aby dokázal víc věcí než Core i5. Píše se rok 2017, jádro Ryzen 8 otevřelo lidem oči ohledně tohoto faktoru.
Nejjednodušší odpověď. Vezměte nejvyšší množství vláken, které si můžete dovolit. Stojí to za to mnohem víc, než si myslíte. Software dohání velmi rychle. Hardware nemůže a velmi brzy můžete litovat, že jste místo Core i7 dostali pouze Core i5. Kliknutím rozbalíte...

Pro mě je to příliš optimistické, pokud jde o software efektivně využívající více jader (více než 4)!
Vícejádro se objevilo již před lety a dnes je skutečně využívá jen málo softwarů (možná střih videa nebo těžký software pro paralelní výpočty).
Ale naprostá většina dnes dostupných softwarů těží zaprvé z vysoké rychlosti Ghz a používá se maximálně 2 nebo 4 jádra.
Ve skutečnosti není snadné používat více jader a záleží na tom, co software požaduje. V náhodných výpočtech prostě nemůžete zařadit paralelně výpočet, můžete jej pouze serializovat. M

macsplusmacs

23. listopadu 2014
  • 26. června 2017
cal6n řekl: i7 pro mě, protože Civ 6 hoduje na vláknech. Kliknutím rozbalíte...

Ví někdo, jestli Xcode 8 a 9 hoduje na vláknech? Je to aplikace, kterou bych používal nejvíce.

(na SSD)
reakce:Falcon80

iemcj

31. října 2015
  • 26. června 2017
Torgo81 řekl: Zatím jsou důvody pro i7 úpravy fotografií/videa. a co hraní? Bude nějaký (významný) přínos mít i7 místo i5 buď v kombinaci s Radeonem 580 nebo v budoucnu s rychlejším eGPU? Kliknutím rozbalíte...
Velmi málo her bude mít problém s CPU. Největší využití bude při vykreslování, dávkové práci (vzpomeňme na exporty do lightroomu, konverzi videa atd.) a na hry typu mmo se spoustou multiplayeru, protože to může být závislé na CPU. Star Wars the Old Republic je toho skvělým příkladem, který není moc potřebný pro GPU, ale potřebuje poměrně silný procesor, aby držel krok. F

Falcon80

27. října 2012
  • 27. června 2017
macsplusmacs řekl: Ví někdo, jestli Xcode 8 a 9 hoduje na vláknech? Je to aplikace, kterou bych používal nejvíce.

(na SSD) Kliknutím rozbalíte...

Také by to zajímalo.