Fóra

Potřebná VÁŽNÁ POMOC: Jak bezpečně otevřít soubory .RAR? :(

B

Krásná žena_1984

Přispěvatel
Původní plakát
5. září 2016
  • 3. května 2020
Hej lidi,

Omlouvám se, že o tom zakládám vlákno, ale strávil jsem celý den hledáním odpovědí a nemohl jsem najít žádnou pomoc.

Potřebuji do počítače se systémem Windows 10 stáhnout mnoho souborů .rar. Můj velký strach je, že tyto soubory .rar budou obsahovat nějaký malware/spyware/škodlivý software a můj počítač s Windows 10 bude infikován. Jak mohu provést bezpečnostní opatření a zkontrolovat, zda jsou tyto soubory .rar bezpečné, než je otevřu?

Můj Mac potřebuje opravit, takže mám přístup pouze k počítačům s Windows 10 reakce: B

Krásná žena_1984

Přispěvatel
Původní plakát
5. září 2016


  • 3. května 2020
Elitegate řekl: Chcete použít WinRAR (nebo WinZip nebo 7-Zip) k otevření archivů. Ujistěte se také, že máte antivirový program. Jakýkoli malware by měl být po extrakci vašich souborů automaticky umístěn do karantény / smazán. Antivirový software může také detekovat viry skrývající se v archivech, než se rozhodnete archiv otevřít/rozbalit.

Děkuji, ale již mám aplikace potřebné k otevření souborů .rar. Obávám se však, že můj počítač se systémem Windows 10 bude infikován, když otevřu jeden z těchto souborů .RAR.

grmlin

na
16. února 2015
  • 3. května 2020
Pokud rar není chráněn heslem, zkontrolujte jej pomocí antivirového softwaru na vašem PC nebo online?

Kromě toho: váš antivirový software by se o to měl postarat, když jej otevřete. B

Krásná žena_1984

Přispěvatel
Původní plakát
5. září 2016
  • 3. května 2020
grmlin řekl: Pokud rar není chráněn heslem, zkontrolujte jej pomocí antivirového softwaru na vašem PC nebo online?

Kromě toho: váš antivirový software by se o to měl postarat, když jej otevřete.
U těchto souborů .rar není žádná ochrana heslem.

Jaký je nejbezpečnější způsob, jak otevřít tyto soubory .rar? Stačí je skenovat antivirem, než je otevřu?
reakce:

Elitegate

na
2. listopadu 2014
  • 3. května 2020
BeautifulWoman_1984 řekla: U těchto souborů .rar není žádná ochrana heslem.

Jaký je nejbezpečnější způsob, jak otevřít tyto soubory .rar? Stačí je skenovat antivirem, než je otevřu?

Ano, to by mělo stačit. Kromě toho, proč si myslíte, že vaše soubory .rar jsou infikovány? Většina souborů .rar by každopádně měla být bezpečná.
reakce:

MarkC426

14. května 2008
Spojené království
  • 3. května 2020
Nejbezpečnějším způsobem je otevírat pouze soubory zip, rar atd. z důvěryhodného zdroje.
Zní to, jako byste něco shazovali...... reakce:Mr_Brightside_@ B

Krásná žena_1984

Přispěvatel
Původní plakát
5. září 2016
  • 7. května 2020
Elitegate řekl: Ano, to by mělo stačit. Kromě toho, proč si myslíte, že vaše soubory .rar jsou infikovány? Většina souborů .rar by každopádně měla být bezpečná.
Děkuji za vaši odpověď.

Pro hackera/zlomyslnou osobu se zdá tak snadné vložit nějaký spyware/virus/malware do souborů .RAR.

Mám z toho ještě větší obavy, protože potřebuji stáhnout tolik souborů .RAR, takže při stahování souborů .RAR se mi může stát, že si omylem stáhnu jeden soubor .RAR, který obsahuje nějaký virus/spyware/malware... reakce:Elitegate

grmlin

na
16. února 2015
  • 7. května 2020
Proč musíte stahovat tolik rar souborů ze zdroje, kterému nedůvěřujete? Pokud chcete být v bezpečí, můžete ke stažení a testování souborů použít živý linux.
reakce:Elitegate

Elitegate

na
2. listopadu 2014
  • 7. května 2020
BeautifulWoman_1984 řekla: Děkuji za vaši odpověď.

Pro hackera/zlomyslnou osobu se zdá tak snadné vložit nějaký spyware/virus/malware do souborů .RAR.

Mám z toho ještě větší obavy, protože potřebuji stáhnout tolik souborů .RAR, takže při stahování souborů .RAR se mi může stát, že si omylem stáhnu jeden soubor .RAR, který obsahuje nějaký virus/spyware/malware... reakce:Královna6

MarkC426

14. května 2008
Spojené království
  • 8. května 2020
Zopakuji svůj názor i když ..... otevírejte pouze JAKÉKOLI komprimované / archivní soubory z důvěryhodných zdrojů.
Proč bys riskoval?
reakce:Mr_Brightside_@ a Queen6

RogerWilco6502

12. ledna 2019
Země mladých
  • 10. května 2020
Přemýšlel jsem o tom, zda se k tomu vyjádřit nebo ne, ale udělám to, pokud ne, z jiného důvodu, než abych se k tomu vyjádřil. Otevírání souborů RAR není ze své podstaty rizikové. Není na nich nic zvlášť špatného a jak již bylo řečeno, každý soubor má potenciál něco udělat s vaším systémem. Ze své zkušenosti (a otevřel jsem mnoho souborů z náhodných zdrojů na internetu) jsem zjistil, že jste v pořádku, pokud máte dobrý antivirový program. Používám Avast! a má opravdu citlivou ochranu v reálném čase. Navíc, když si chci být nade vší pochybnost jistý, že program není špatný, použiji k naskenování souboru jeho skener souborů. Ani jednou se mi to nestalo špatně. Nemusíte používat Avast! a předpokládám, že jakýkoli renomovaný antivirus by fungoval. Stručně řečeno, měli byste být v pořádku otevřít soubor RAR, pokud máte dobrý antivirus, a pokud si chcete být nade vší pochybnost jisti, použijte skener souborů (většina antivirových programů jej má). reakce:

maflynn

Moderátor
Zaměstnanec
3. května 2009
Boston
  • 10. května 2020
Elitegate řekl: Nemáte zač. MacOS je nejbezpečnější, uživatelsky velmi přívětivý.
Windows a Linux jsou také bezpečné a bez ohledu na platformu by bylo nejlepší procvičit si bezpečný výpočet tak, že nebudete otevírat žádný typ souboru, pokud si nejste zcela jisti, zda je bezpečný. Nezáleží na tom, zda se jedná o RAR, Doc, XLS nebo spustitelný soubor.
reakce:iMi, MarkC426 a RogerWilco6502

2984839

Zrušeno
19. dubna 2014
  • 10. května 2020
Nahrajte je do https://www.virustotal.com/gui/home pokud si nejste jisti.
reakce:RogerWilco6502

Elitegate

na
2. listopadu 2014
  • 10. května 2020
maflynn řekl: Windows a Linux jsou také bezpečné a bez ohledu na platformu by člověku nejlépe posloužilo procvičování bezpečného počítání neotevíráním žádného typu souboru, pokud si nejste zcela jisti, zda je bezpečný. Nezáleží na tom, zda se jedná o RAR, Doc, XLS nebo spustitelný soubor.

Souhlasím a také používám Windows 10. Chci jen poznamenat, že pokud se bojíte, že se nakazíte virem kvůli archivu .RAR, který jste si stáhli, možná budete chtít zůstat u macOS.

RogerWilco6502

12. ledna 2019
Země mladých
  • 10. května 2020
Elitegate řekl: Souhlasím a také používám Windows 10. Chci jen poznamenat, že pokud se bojíte, že chytíte virus kvůli archivu .RAR, který jste si stáhli, možná budete chtít zůstat u macOS.
I když chápu, odkud přicházíte, pravdou je, že viry existují pro všechny počítače a všechny operační systémy. Záleží jen na tom, jak jsou škodolibí a škodliví. Tvrdit, že počítače se systémem Windows s větší pravděpodobností chytí virus, je jako tvrdit, že průměrná délka života kuřáků je delší než u nekuřáků. Oba jsou přesné, ale vysvětlení údajů chybí, a proto mohou být zavádějící. Zde souhlasím s @maflynn. Nejlepší ochranou je nácvik bezpečného prohlížení a zejména v případech, jako je tento, dobrý antivirový skener/systém ochrany v reálném čase.

Je však trochu zvláštní, proč OP neví, zda by soubory byly infikovány nebo ne.
reakce:AndyMacAndMic a Elitegate

MarkC426

14. května 2008
Spojené království
  • 10. května 2020
Přesně moje myšlenky.
Žádný rozumný člověk by se nepřiblížil k souboru (zejména komprimovanému) z nějakého náhodného zdroje.
Ale pak někteří lidé kliknou na cokoli, pokud to mohou získat zdarma........🤪
To je přesně to, čím se živí podvodníci.

TiggrToo

24. srpna 2017
Tam venku...tam venku
  • 10. května 2020
BeautifulWoman_1984 řekla: Děkuji, ale již mám aplikace potřebné k otevření souborů .rar. Obávám se však, že můj počítač se systémem Windows 10 bude infikován, když otevřu jeden z těchto souborů .RAR.

Proč? Co je na těchto souborech tak zvláštního, že jiné soubory nemají?

Otevření rar archivu není více nebo méně ohroženo než jakýkoli jiný druh archivního souboru - ať už je to cpio, tar, 7zip, zip nebo jakýkoli jiný typ archivního souboru...

MarkC426

14. května 2008
Spojené království
  • 10. května 2020
Jde o to, že OP ani nezdá, že by věděl, co na nich je......!
Pokud je to zakoupená položka a je to stažení ve formátu .rar, pak je to v pořádku (pokud je z důvěryhodného zdroje)
Pokud jen sbíráte náhodné věci z temné sítě, pak hodně štěstí.......

Elitegate

na
2. listopadu 2014
  • 10. května 2020
MarkC426 řekl: Jde o to, že OP ani nezdá, že by věděl, co na nich je......!
Pokud je to zakoupená položka a je to stažení ve formátu .rar, pak je to v pořádku (pokud je z důvěryhodného zdroje)
Pokud jen sbíráte náhodné věci z temné sítě, pak hodně štěstí.......

V průběhu let jsem si stáhl nespočet .rar souborů a nikdy jsem neměl problémy s viry. Ale také používám antivirus... a nestahuji náhodné věci ze stinných webů. Vyvinul jsem dobrý cit pro běžné podvodné taktiky.

xraydoc

macrumors polobůh
9. října 2005
192.168.1.1
  • 10. května 2020
Elitegate řekl: V průběhu let jsem si stáhl nespočet souborů .rar a nikdy jsem neměl problémy s viry. Ale také používám antivirus... a nestahuji náhodné věci ze stinných webů. Vyvinul jsem dobrý cit pro běžné podvodné taktiky.
OP by je měl otevřít ve virtuálním počítači.
reakce:Elitegate H

HD ventilátor

Přispěvatel
30. června 2007
  • 10. května 2020
RogerWilco6502 řekl: Ke skenování souboru používám jeho skener souborů.

Než se dotknu souboru (včetně souborů aplikací dodavatele), který jsem získal stažením nebo jinou metodou, ručně tento soubor naskenuji pomocí Sophos. Mám skenování v reálném čase, takže je to pravděpodobně přehnané, ale chci se ujistit, že dostane zelenou.

TiggrToo

24. srpna 2017
Tam venku...tam venku
  • 10. května 2020
xraydoc řekl: OP by je měl otevřít ve virtuálním počítači.

Rowhammer, Spectre a Meltdown prokázaly schopnost opustit virtuální prostředí.

Dokonce ani používání jednoúčelových virtuálních počítačů není bezpečné, jak jsme si poprvé mysleli.