Fóra

Upgrade Mini M1 SSD?

M

mrianforest

Původní plakát
27. prosince 2014
  • 14. listopadu 2020
Jaká je šance, že 2TB OWC Aura Pro X2 SSD, který mám ve svém MacBooku Pro 2015, půjde do M1 Mini?

Žádná šance se odtud dostat nebo možná šance?

Boyd01

Moderátor
Zaměstnanec
21. února 2012


New Jersey Pine Barrens
  • 14. listopadu 2020
SSD nelze upgradovat v 2018 Mini a AFAIK M1 Mini je stejný.
reakce:Surfař13134

Fishrrman

20. února 2009
  • 14. listopadu 2020
Nevěřím, že M1 Mini (ani žádné ARM Mini, které přijdou po nich) budou nějakým způsobem 'upgradovatelné'... RAM nebo SSD.

Ve skutečnosti, s možnou výjimkou [údajně připravovaného] ARM Mac Pro, pochybuji, že JAKÝKOLI ARM Mac bude mít upgradovatelnou RAM nebo disky)...
reakce:JeepGuy, hagjohn, Icaras a 1 další osoba

circatee

18. července 2020
  • 14. listopadu 2020
Apple teď všechno pájí, ne?
reakce:Natzoo

Jimmy James

26. října 2008
Kouzelná země
  • 14. listopadu 2020
teecuptech řekl: Apple teď všechno pájí, že? Kliknutím rozbalíte...
Ano, kvůli trvanlivosti. Zejména na desktopech. Očekávám, že se u mého 2008 MBP vyvinou problémy se zásuvkami každým dnem...
reakce:AAPLGeek, turbineseaplane, Nicole1980 a 1 další osoba

brainkilla

3. prosince 2013
  • 18. listopadu 2020
Natzoo řekl: Ano, uživatelská opravitelnost a upgradovatelnost je velké ne. Díky tomu jsou komponenty odolnější, ale není třeba zabíjet paměť a RAM, pokud nechcete, aby spotřebitelé platili šílené částky peněz za upgrady. Jako platit 200 dolarů za 8 GB RAM navíc, největší vtip všech dob. Moje unibody z roku 2010 má 16GB RAM, kterou jsem koupil za 75 $. Kliknutím rozbalíte...
„[V M1] jsou SoC [systém na čipu] a čipy RAM namontovány společně v a systém v balíčku design.' Ano, v dobách společnosti Apple Intel neexistovala skutečná potřeba ani důvod, aby RAM a SSD nebyly upgradovatelné. Věci jsou však nyní naskládány do jednoho balíčku a architektura, která poskytuje vynikající výkon, který vidíme, takové upgrady jednoduše neumožňuje.
reakce:Jethro!, AAPLGeek, turbínové letadlo a 1 další osoba

macminim1user

5. prosince 2020
  • 5. prosince 2020
SSD a RAM není možné aktualizovat od Mac mini koncem roku 2012, zcela proto, že Apple chce, aby si uživatelé kupovali nové Macy.
reakce:AAPLGeek, turbínový letoun a desisn.com

Boyd01

Moderátor
Zaměstnanec
21. února 2012
New Jersey Pine Barrens
  • 5. prosince 2020
SSD je upgradovatelný v 2014 Mini, ale ne RAM. A RAM je upgradovatelná na 2018 Mini, ale ne na SSD. RAM je součástí stejného čipu jako procesor na 2020 Mini, takže to samozřejmě nelze upgradovat.

Aby bylo jasno, byl bych rád, kdyby na Mini šlo upgradovat všechno. Nicméně to opravdu nevidím jako nějaké 'spiknutí' ze strany Applu. Mám Mini 2012, 2014 a 2018 a každý je sám o sobě v pořádku, nelituji. reakce:4sallypat, Suzatlarge a MacCheetah3

desisn.com

27. dubna 2015
  • 5. prosince 2020
Nikdo neřekl, že je to 'spiknutí' - je to čistě obchodní rozhodnutí, které staví společnosti Apple údajně vyšší zisky před pohodlí uživatelů a právo na opravu. Ale je celkem jasné, že Apple dělá opravitelnost a upgrady extra těžkým, ne proto, že by to byla tak chytrá a chytrá věc, nebo že by to bylo technicky nutné udělat, ale proto, aby prosadil jejich vysoké ceny na vyšší RAM a Možnosti SSD, KDYŽ si koupíte Mac. To je zase v rozporu s jejich postojem k šetrnosti k životnímu prostředí, protože Mac Mini s rozbitým SSD už nelze opravit. Je to také v rozporu s použitelností a uživatelskou přívětivostí, protože pevný disk Mac, který nelze jednoduše vyjmout z vadné logické desky a extrahovat data, je zbytečně uživatelsky nepřívětivý pro obsluhu.

Microsoft míval ve své řadě Surface Book všechno připájené a lidé říkali – je to potřeba udělat, protože pájení na RAM a pevný disk udržuje systém malý. Překvapivě byli schopni zabalit poslední řadu Surface Book 3s (15palcový model) společně ještě tenčí a zároveň výrazně zjednodušují modernizaci a servis vadných dílů. Stále daleko k dokonalosti alespoň udělali „skok“ z ifixit skóre 0/10 na 5/10 . Rozhodně je tedy možné se posunout směrem k větší opravitelnosti a možnosti upgradu. Microsoft má k dokonalosti daleko - většina povrchové profesionální řady si dodnes drží skóre 0-1/10 ifixit, ale je to jen příklad, který ukazuje, že změna je snadno možná.

Apple se právě pohybuje tímto směrem pájení všeho kvůli svému monopolu na operační systém a zaměření na zisky, na rozdíl od zaměření na pohodlí a produktivitu koncových uživatelů (připájený pevný disk, který nelze opravit, je noční můra produktivity). Nový Mac Mini M1 nemá možnost upgradu / provozuschopnosti pevného disku ani paměti RAM. Toto je záměrné a čistě ziskové – obchodní rozhodnutí. Je to rozhodnutí proti technologiím. Protiuživatelské rozhodnutí. Rozhodnutí proti životnímu prostředí. To nemá nic společného s konspirací, je to prostě podle mého názoru špatné rozhodnutí, a to i z dlouhodobého hlediska obchodně. Maximalizace zisků zbytečným znečišťováním planety není druh podnikání, ve kterém by dnešní technologické společnosti měly být.

„Navrhujeme světově nejinovativnější produkty z recyklovaných materiálů. Brzy je všechny vyrobíme s čistou energií a bez uhlíkové stopy. Někteří říkají, že je to nemožné. V Apple myslíme jinak.“ Kliknutím rozbalíte...
www.apple.com

životní prostředí

Aby byly naše produkty lepší pro planetu, vyrábíme je s ohledem na životní prostředí, dbáme na to, aby vydržely, a obnovujeme jejich vzácné materiály. www.apple.com
Nezahrnovalo by to výrobu produktů, které vydrží co nejdéle tím, že budou opravitelné a upgradovatelné?

'Mám Mini 2012, 2014 a 2018 a každý je sám o sobě v pořádku, nelituji.' Kliknutím rozbalíte...

Většina těchto Mac Mini je stále upgradovatelná, zde mluvíme o Macu Mini M1. Není dobrý postoj pokoušet se cukrovat směrem, kterým se technologický gigant ubírá. Jakmile selže VÁŠ pevný disk a nemáte možnost jej opravit nebo prodat jinak zcela v pořádku hardware, budete o těchto „obchodních“ rozhodnutích přemýšlet jinak. Právě teď jste s tím v pořádku, protože se vás to netýká.

„Mysli jinak“ bylo včera. Nyní je to jednoduše: 'Mysli na maximální zisk'. Poslední úprava: 5. prosince 2020
reakce:AAPLGeek, turbínový letoun, brandair a 1 další osoba

Floop

14. ledna 2003
  • 7. prosince 2020
Nesouhlasím s tím, že Apple použil nějaké ostré/stinné obchodní praktiky, např. poplatek 200 USD za upgrade z 8 GB na 16 GB RAM pro ně bezpochyby znamená velký zisk.

Důvod, proč stroje M1 nejsou uživatelsky upgradovatelné, však není tak jednoduchý, jako „Apple snižuje ceny svých zákazníků“.

Nový směr, kterým se Apple u SoC (systém na čipu) ubírá, má technické výhody, protože dokáže odstranit úzká místa způsobená různými rozhraními nezbytnými pro vzájemnou komunikaci jednotlivých částí počítače.

Nepochybně existují efektivity získané SoC, efektivita jak výkonu, tak i nákladů... ale nevýhodou je, že lidé, kteří rádi vrtají a upgradují díly, mají s takovými návrhy smůlu.
reakce:Suzatlarge a MacCheetah 3

4sallypat

16. září 2016
Takže Kalifornie
  • 7. prosince 2020
Právě prodal svůj 2012 i7 Mac Mini Server za 475 $, což pomohlo zaplatit základnu M1 Mini.

Když přemýšlím o stejném tvarovém faktoru mezi osmiletým odstupem, musím říci, že Mini 2012 mělo vyměnitelnou RAM a duální 2,5' HDD/SSD ve srovnání s nevyměnitelným M1.

Chybí mi ta možnost upgradu....
reakce:turbínový letoun a desisn.com

desisn.com

27. dubna 2015
  • 7. prosince 2020
Floop řekl: Nesouhlasím s tím, že Apple použil nějaké ostré/stinné obchodní praktiky, např. poplatek 200 USD za upgrade z 8 GB na 16 GB RAM pro ně bezpochyby znamená velký zisk.

Důvod, proč stroje M1 nejsou uživatelsky upgradovatelné, však není tak jednoduchý, jako „Apple snižuje ceny svých zákazníků“.

Nový směr, kterým se Apple u SoC (systém na čipu) ubírá, má technické výhody, protože dokáže odstranit úzká místa způsobená různými rozhraními nezbytnými pro vzájemnou komunikaci jednotlivých částí počítače.

Nepochybně existují efektivity získané SoC, efektivita jak výkonu, tak i nákladů... ale nevýhodou je, že lidé, kteří rádi vrtají a upgradují díly, mají s takovými návrhy smůlu. Kliknutím rozbalíte...

Velmi pochybuji, že procesory SoC mají hodně společného s SSD připájeným k základní desce. SSD by klidně mohlo být ve slotu, což by usnadnilo opravu a upgrade systému.

Pokud by se Apple skutečně staral o životní prostředí a jejich uživatele, nepokoušeli by se je podělat omezením opravitelnosti a dokonce by se pokusili zavřít opravny:

repair.eu

Apple po tříletém boji rozdrtil opravnu jednoho muže u norského nejvyššího soudu – Právo na opravu v Evropě

Norský majitel malého podniku a opravář Henrik Huseby prohrál u norského nejvyššího soudu právní bitvu proti společnosti Apple v hodnotě 1 bilionu dolarů. repair.eu repair.eu
Je to pohádkové a čisté greenwashing že Apple dbá na životní prostředí a že chtějí, aby jejich produkty vydržely co nejdéle.

www.theverge.com

Apple byl sporný ohledně práva na opravu, ukazují e-maily

Postavila se proti legislativě, přesto nahrála manuály k iMacu online www.theverge.com www.theverge.com Poslední úprava: 7. prosince 2020
reakce:AAPLGeek, harriska2 a louisitou D

don17sch

5. ledna 2020
  • 9. prosince 2020
Jimmy James řekl: Ano, kvůli odolnosti. Zejména na desktopech. Očekávám, že se u mého 2008 MBP vyvinou problémy se zásuvkami každým dnem... Kliknutím rozbalíte...
Můj Mac Pro 2008 právě dnes utrpěl katastrofální selhání hardwaru. Oprava by stála více, než by bylo jednoduše koupit M1 Mac Pro M

Mcckoe

15. ledna 2013
  • 9. prosince 2020
mrianforest řekl: Jaká je šance, že 2TB OWC Aura Pro X2 SSD, který mám ve svém MacBooku Pro 2015, půjde do M1 Mini?

Žádná šance se odtud dostat nebo možná šance? Kliknutím rozbalíte...
Stačí si koupit externí SATA USB-C kryt. Newegg je prodává za 20 babek. Jinak za 80 si můžete koupit kryt M2 s plnými 40 GB/s nahoru a dolů; 130 dolarů za 2TB disk M2 plus možnost pozdějšího upgradu. Stále méně než náklady na upgrade. Malá krabička přilepená k boku Macu mini (funguje také horní část nebo příkaz odstraněný ze spodní strany stolu); ale upgrade/oprava/atd je v budoucnu jednodušší.

Jimmy James

26. října 2008
Kouzelná země
  • 9. prosince 2020
don17sch řekl: Můj Mac Pro 2008 právě dnes utrpěl katastrofální selhání hardwaru. Oprava by stála více, než by bylo jednoduše koupit M1 Mac Pro Kliknutím rozbalíte...
Jde mi o to, když dojde k poruše v historicky snadno vyměnitelné části. Stojíme před stejným rozhodnutím vyměnit celý systém za součást, která je relativně levná. Apple zde má špatné výsledky. Přinejmenším nyní SoC poskytuje obrovské zvýšení výkonu a existuje
smysluplnější účel integrace.
reakce:turbínový letoun T

t0pher

6. září 2008
Spojené království
  • 16. prosince 2020
Mcckoe řekl: Jinak za 80 si můžete koupit kryt M2 s plnými 40 GB/s nahoru a dolů Kliknutím rozbalíte...
Myslíte 40 Gb/s bitů, ne bajtů. Stále ~5 GB/s, ale stále vypadá pomaleji než vestavěné úložiště.
V tomto smyslu také uvažuji.

Myslím, že 16GB M1 mini, 512GB ssd a externí thunderbolt rychlé úložiště. Interní ssd musí být dostatečně velké pro OS a programy, zatímco externí dostatečně velké pro dara, ale i tak je snadno upgradovatelné.

Více portů thunderbolt/usb-c by bylo vítáno 2 se zdá být trochu neslušné i na nižším počítači.

4sallypat

16. září 2016
Takže Kalifornie
  • 16. prosince 2020
t0pher řekl: ...... Interní ssd musí být dostatečně velké pro operační systém a programy, zatímco externí dostatečně velké pro dara, ale stejně je snadno upgradovatelné.

Více portů thunderbolt/usb-c by bylo vítáno 2 se zdá být trochu neslušné i na nižším počítači. Kliknutím rozbalíte...
Když jsem měl 2012 i7 Mini Server léta bezchybně spuštěný, přešel jsem na 2 externí Thunderbolt SSD LaCie (1 TB každý) a spustil jsem z nich celý OS a aplikace.
Interní 1TB x 2 rotující HDD jsem nechal vymazat jako APFS a nechal je pro uložení / archiv.

Ten port Thunderbolt 2 je úžasný - super rychlý a umožnil mé manželce 2013 iMac běžet jako novější SSD iMac pomocí disku LaCie SSD TB, který jsem přilepil na zadní stranu iMacu...

Nyní se snažím přijít na to, jak používat externí SSD TB2 s adaptérem TB3-TB2 na mém novém M1.... T

t0pher

6. září 2008
Spojené království
  • 16. prosince 2020
4sallypat řekl: Když jsem měl 2012 i7 Mini Server léta bezchybně spuštěný, přešel jsem na 2 externí Thunderbolt SSD LaCie (každý 1 TB) a spustil jsem z nich celý OS a aplikace.
Interní 1TB x 2 rotující HDD jsem nechal vymazat jako APFS a nechal je pro uložení / archiv.

Ten port Thunderbolt 2 je úžasný - super rychlý a umožnil mé manželce 2013 iMac běžet jako novější SSD iMac pomocí disku LaCie SSD TB, který jsem přilepil na zadní stranu iMacu...

Nyní se snažím přijít na to, jak používat externí SSD TB2 s adaptérem TB3-TB2 na mém novém M1.... Kliknutím rozbalíte...
iMac mé druhé poloviny z roku 2013 byl určen ke šrotu, dokud jsem nenainstaloval 1 TB Samsung ssd do pouzdra usb3, nyní běží lépe než nový a je rychlejší než můj 2016 MBP. 540 MB/s čtení/zápis je mnohem lepší než interní 1 TB, který uvádí méně než 50 MB/s. Catalina je pro něj posledním podporovaným operačním systémem. také získávání 200 MB/s z prvků WD na usb3, což není špatné na stroj z roku 2013, který již není schopen spustit nejnovější operační systém. high Sierra a Catalina byly na tom stroji s vnitřním ostnatým diskem nepoužitelné.

před M1 jsem se díval na nahrazení mého TS440, který používám jako esxi server, za něco energeticky účinnějšího.

thunderbolt je navržen tak, aby byl rychlejší než usb3 a může být zřetězen, což zvyšuje jeho přitažlivost.

usb3 je levnější a dostupnější.

Myslím, že thunderbolt kryt s rychlým levným M2 ssd by mohl být skvělým řešením, jen překážel.

Také by mohl pomoci 4 šachtový usb3/thunderbolt diskový kryt pro raidované disky mého TS440.
reakce:4sallypat M

mdgm

2. listopadu 2010
  • 18. prosince 2020
4sallypat řekl: Když jsem měl 2012 i7 Mini Server léta bezchybně spuštěný, přešel jsem na 2 externí Thunderbolt SSD LaCie (každý 1 TB) a spustil jsem z nich celý OS a aplikace.
Interní 1TB x 2 rotující HDD jsem nechal vymazat jako APFS a nechal je pro uložení / archiv.

Ten port Thunderbolt 2 je úžasný - super rychlý a umožnil mé manželce 2013 iMac běžet jako novější SSD iMac pomocí disku LaCie SSD TB, který jsem přilepil na zadní stranu iMacu...

Nyní se snažím přijít na to, jak používat externí SSD TB2 s adaptérem TB3-TB2 na mém novém M1.... Kliknutím rozbalíte...
Mac Mini 2012 a iMac 2013 používají TB1, nikoli TB2. Port vypadá stejně a zařízení TB2 jsou kompatibilní s Macy TB1. Adaptér TB3 na TB2 nepřenáší energii, takže pokud jsou vaše zařízení TB1/2 napájena ze sběrnice, budete mezi nimi potřebovat zařízení TB1/2 napájené střídavým proudem. Vzhledem k nákladům na to může být lepší pořídit si nové SSD TB3 M2 NVMe. Lepší technologie a rychlejší.

Výběr kebabu

25. května 2007
Birmingham, Spojené království
  • 19. prosince 2020
Věděl jsem, že můj Mac Mini 2020 2018 nelze aktualizovat, ale rozhodl jsem se jít se standardním 256 GB a koupil jsem si slušný externí disk řady X8 od Crucial. Čtení/zápis je kolem 950 MB/s ve srovnání s opravdu rychlým interním diskem (2600/1500 MB/s), ale pro většinu použití to považuji za perfektní – spouštím na něm svůj katalog Lightroom.

https://uk.crucial.com/catalog/ssd/x8 - V současné době jsou ve Spojeném království/USA zlevněny přibližně o 30 % (jiné nejsou kontrolovány).
reakce:Boyd01

garylapointe

19. února 2006
Dearborn (Detroit), MI, USA
  • 27. prosince 2020
don17sch řekl: Můj Mac Pro 2008 právě dnes utrpěl katastrofální selhání hardwaru. Oprava by stála více, než by bylo jednoduše koupit M1 Mac Pro Kliknutím rozbalíte...
Vyměnil jsi ho za Mini? A co si myslíš ty? (Rychlejší, než kdybyste opravili MP 2008?)

turbínový letoun

19. dubna 2008
  • 27. prosince 2020
Jimmy James řekl: Ano, kvůli odolnosti. Zejména na desktopech. Očekávám, že se u mého 2008 MBP vyvinou problémy se zásuvkami každým dnem... Kliknutím rozbalíte...
LMFAO
Úžasný příspěvek. Rozesmál mě doslova nahlas.
reakce:Jimmy James

brainkilla

3. prosince 2013
  • 30. prosince 2020
desisn.com řekl: je prostý a jednoduchý nesmysl, že upgradovatelné SSD a RAM nejsou možné kvůli „vynikajícímu výkonu“. jak si myslíte, že upgradovatelné SSD na pracovních stanicích fungují stejnou rychlostí jako v macbooku pro? je to rozhodnutí zastavit opravitelnost a upgradovatelnost, aby se zákazníkům, kteří jsou zcela předražení, vynutily „vyšší“ ceny SSD a RAM. Kliknutím rozbalíte...
Ano, je to nesmysl, ale to není to, co jsem řekl - upgradovatelná RAM a SSD nejsou možné kvůli konstrukci SoC, jejíž hlavní výhodou je vynikající výkon. Je to hlubší designové rozhodnutí, nejen obchodní. Pokud to vaše úroveň čtení v osmi třídách umožňuje, podívejte se na https://debugger.medium.com/why-is-apples-m1-chip-so-fast-3262b158cba2 pro další detaily. Ale podstata je v tomto odstavci: „Získání této vysokopásmové paměti (velké porce) vyžaduje plnou integraci, což znamená, že zákazníkům odebíráte příležitost upgradovat jejich paměť. Apple se ale snaží tento problém minimalizovat tím, že komunikace s SSD disky je tak rychlá, že v podstatě fungují jako staromódní paměti.' Snad je to teď jasnější.
reakce:EugeneORDan a garylapointe