Fóra

Vyplatí se upgradovat RAM na iMacu 21.5 v polovině roku 2010?

THE

Loyola

Původní plakát
9. září 2004
  • 30. srpna 2020
Snažím se rozhodnout, zda se vyplatí upgradovat RAM z 8gb na 16gb. Náklady na RAM jsou docela levné a na mém iMacu to vypadá velmi snadno. Zvýší to vůbec výkon?

Používám počítač k přihlášení do Citrix Workspace pro práci a do konce roku budu pracovat z domova. Kromě toho používám Windows 10, který budu používat, jakmile Citrix Workspace přestane fungovat na mém Mac OS. V tuto chvíli Windows 10 funguje tak dobře, jak potřebuji. Jako zálohu zvažuji nahrání OS Linux do jeho oddílu. Pokud by tohle všechno selhalo, můžu si vzít otcův notebook s Windows 8.

Jakmile se rozhodnu, že si koupím nový počítač, tento přejde mému partnerovi k používání, dokud bude fungovat. Dělá jen lehké procházení a e-maily.

Níže jsou moje systémové informace:
21.5 v polovině roku 2010 iMac
3.6 Core i5
Grafická karta ATI Radeon HD 5670
RAM 8 GB
OS 10.13.6 Poslední úprava: 30. srpna 2020

Sheza

14. srpna 2010


  • 30. srpna 2020
ignorujte tuto zprávu

chscag

Přispěvatel
17. února 2008
Fort Worth, Texas
  • 30. srpna 2020
Na tom modelu je to jednoduché.

@OP: Přidání další paměti je levné a něco, co vám pomůže s tím, k čemu stroj používáte. Nevidím důvod, proč to neudělat.
reakce:MSastre a loby THE

Loyola

Původní plakát
9. září 2004
  • 30. srpna 2020
chscag řekl: Na tom modelu je to snadné.

@OP: Přidání další paměti je levné a něco, co vám pomůže s tím, k čemu stroj používáte. Nevidím důvod, proč to neudělat.

Děkuji za odpověď. Naštěstí je tento upgrade snadný. Podíval jsem se na upgrade CPU a GPU. To jsou pro mé dovednosti příliš složité. Tenkrát jsem po přidání paměti RAM sotva dokázal dát svůj Strawberry iMac dohromady.

Přemýšlím o jednom z těchto dvou balíčků.

16GB sada pro upgrade paměti pro Apple iMac 2010-2011

Vylepšete výkon svého Apple iMacu 2010-2011 pomocí 16GB sady pro upgrade paměti od OWC. Ušetřete peníze obchodováním se svými původními paměťovými čipy. eshop.macsales.com

Timetec 16GB KIT (4x4GB) Kompatibilní pro Apple DDR3 1333MHz PC3-10600 CL9 pro iMac (polovina roku 2010 27 palců, polovina roku 2011 21,5/27 palců) Paměťový modul SODIMM Aktualizace MAC RAM pro iMac /212/iMac 11,3 / iMac 2

Timetec – Paměť na celý život Kompatibilní s (ale neomezeno na): *Klikněte na obrázek pro více kompatibilních modelů systémů Potřebujete vědět, zda je tato část kompatibilní? Kontaktujte nás s informacemi o výrobci a modelu vaší základní desky www.amazon.com

chscag

Přispěvatel
17. února 2008
Fort Worth, Texas
  • 30. srpna 2020
Obojí je dobré. Mám rád Mac Sales (OWC) pro upgrady paměti, ale také jsem si koupil paměť od Amazonu. Ani s jedním neuděláte chybu.
reakce:Loyola

Juicy Box

23. září 2014
  • 30. srpna 2020
Jedna dobrá věc na 2010 ve srovnání s 2012 a vyššími 21' iMacy je snadnost upgradu RAM. Kromě toho je RAM docela levná.

Zvýšení výkonu si však nemusíte ve skutečnosti všimnout, pokud jste již neměli problémy související s RAM.

Tato příručka vám pomůže určit, zda byste měli prospěch z větší paměti RAM, alespoň s MacOS:

Zkontrolujte, zda váš Mac potřebuje více paměti RAM v Monitoru aktivity

Pomocí Activity Monitor na Macu zjistíte, zda je paměť využívána efektivně a zda potřebujete více paměti (RAM). support.apple.com
Doporučil bych SSD, pokud jej ještě nepoužíváte. Vyměnil jsem HDD za SSD je mnoho starých Maců a po výměně mi to připadá jako používat jiný počítač.
reakce:spyguy10709 THE

Loyola

Původní plakát
9. září 2004
  • 30. srpna 2020
vertical smile řekl: Jedna dobrá věc na 2010 ve srovnání s 21' iMacy z roku 2012 a vyšší je snadnost upgradu paměti RAM. Kromě toho je RAM docela levná.

Zvýšení výkonu si však nemusíte ve skutečnosti všimnout, pokud jste již neměli problémy související s RAM.

Tato příručka vám pomůže určit, zda byste měli prospěch z větší paměti RAM, alespoň s MacOS:

Zkontrolujte, zda váš Mac potřebuje více paměti RAM v Monitoru aktivity

Pomocí Activity Monitor na Macu zjistíte, zda je paměť využívána efektivně a zda potřebujete více paměti (RAM). support.apple.com
Doporučil bych SSD, pokud jej ještě nepoužíváte. Vyměnil jsem HDD za SSD je mnoho starých Maců a po výměně mi to připadá jako používat jiný počítač.

Zítra ráno zkontroluji využití RAM, až budu používat Citrix Workspace.

Bohužel nemám schopnosti upgradovat pevný disk. Mám původní pevný disk 1TB 7200ot/min Serial ATA.

Juicy Box

23. září 2014
  • 30. srpna 2020
Loyola řekla: Bohužel nemám schopnosti upgradovat pevný disk.
I když bych nechtěl tlačit kutily na někoho, kdo by se necítil pohodlně, výměna interního HDD za SSD není na iMacích z období od konce roku 2009 do poloviny roku 2011 až tak velký problém. Pokud se rozhodnete to zkusit, existuje spousta videí YouTube, návodů a stránek fóra, na které se můžete odkazovat. Navíc nás zde také můžete požádat o pomoc, pokud na něco nemůžete přijít.

Výměna interního HDD za SSD by pro vás byla nejrychlejší varianta, takže byste si připadali jako na jiném počítači, ale pokud to není reálné pro vaše kutilské dovednosti a nechcete za to někomu platit můžete zkusit externí řešení.

Vaše možnosti externího úložiště by byly USB2 a FW800. Máte také slot pro SD kartu, který lze použít jako spouštěcí jednotku.

Možnost USB2 by mohla být nejlevnější, s použitím SATA3 SSD a krytu USB3 nebo USB3/SATA3, pravděpodobně by se zdála rychlejší a citlivější než váš starý pevný disk, ale stále ne tak rychlá jako ostatní možnosti a ve skutečnosti by mohla mít nižší přenosové rychlosti než vaše HDD.

Možnost Firewire 800 by byla dražší a hůře se sháněla nová. Sehnal bych skříně FW800 a dal bych do nich SATA3 SSD. Bylo by to rychlejší než USB2. To by bylo ideální externí řešení pro váš model. Není tak rychlý jako interní SSD, ale může to být to nejlepší, co získáte externě, aniž byste museli provádět striping RAID.

Možnost slotu pro kartu SD, nejsem si jistý rychlostí připojení slotu pro kartu SD u iMacu 2010. Na mém Late 2012 je to 2500 Mbps, což by byla na starý Mac slušná rychlost. Vysokorychlostní SD karty jsou stále poměrně drahé. Než zvážím tuto možnost, zkontroloval bych vaši rychlost připojení „Systémová zpráva“, protože by mohla být pomalejší než můj iMac a nestojí za to.

Můžete také použít prokládané řešení RAID, jako je softwarový RAID0. To je trochu složitější a bylo by to dražší, protože by to bylo dvakrát nebo více jednotek, ale také nejrychlejší možnost pro externí na iMacu 2010. THE

Loyola

Původní plakát
9. září 2004
  • 31. srpna 2020
Níže jsou uvedeny informace z monitoru aktivity:

Fyzická paměť: 8.00
Použitá paměť: 4,52 GB
Soubory v hotovosti: 3,25 GB
Paměť aplikace: 3,62 GB
Kabelová paměť: 904,6 MB
Komprimováno: 6,1 MB

To se spuštěním Citrix Workspace.

Aktualizace: Viděl jsem, že použitá paměť stoupá až na 5,50. Poslední úprava: 31. srpna 2020

USB3 foriMac

15. dubna 2020
Singapur
  • 31. srpna 2020
Zdá se, že přidáním RAM se nic nezmění. SSD se hodně změní, doporučuji vám zkusit upgrade. Není to nic těžkého, potřebujete pouze Torx šroubovák. K vyřešení problému s ventilátorem použijte Macsfancontrol, protože to je pro vás nejjednodušší.
Jak jste popsal případ použití jako procházení webu/e-mail/atd., Linux bude fungovat dobře. Když to používám sám, Linux Mint 20, abych byl přesný. Vyzkoušejte sami s „Live Linux“ vloženým na USB klíčenku. Je potřeba nějaká pomoc? Stačí poslat příspěvek.
A Windows 10 také funguje. THE

Loyola

Původní plakát
9. září 2004
  • 31. srpna 2020
vertikální úsměv řekl: I když bych nechtěl tlačit kutily na někoho, kdo by se necítil pohodlně, výměna interního HDD za SSD není na iMacích z konce roku 2009 do poloviny roku 2011 tak velká. Pokud se rozhodnete to zkusit, existuje spousta videí YouTube, návodů a stránek fóra, na které se můžete odkazovat. Navíc nás zde také můžete požádat o pomoc, pokud na něco nemůžete přijít.

Výměna interního HDD za SSD by pro vás byla nejrychlejší varianta, takže byste si připadali jako na jiném počítači, ale pokud to není reálné pro vaše kutilské dovednosti a nechcete za to někomu platit můžete zkusit externí řešení.

Vaše možnosti externího úložiště by byly USB2 a FW800. Máte také slot pro SD kartu, který lze použít jako spouštěcí jednotku.

Možnost USB2 by mohla být nejlevnější, s použitím SATA3 SSD a krytu USB3 nebo USB3/SATA3, pravděpodobně by se zdála rychlejší a citlivější než váš starý pevný disk, ale stále ne tak rychlá jako ostatní možnosti a ve skutečnosti by mohla mít nižší přenosové rychlosti než vaše HDD.

Možnost Firewire 800 by byla dražší a hůře se sháněla nová. Sehnal bych skříně FW800 a dal bych do nich SATA3 SSD. Bylo by to rychlejší než USB2. To by bylo ideální externí řešení pro váš model. Není tak rychlý jako interní SSD, ale může to být to nejlepší, co získáte externě, aniž byste museli provádět striping RAID.

Možnost slotu pro kartu SD, nejsem si jistý rychlostí připojení slotu pro kartu SD u iMacu 2010. Na mém Late 2012 je to 2500 Mbps, což by byla na starý Mac slušná rychlost. Vysokorychlostní SD karty jsou stále poměrně drahé. Než zvážím tuto možnost, zkontroloval bych vaši rychlost připojení „Systémová zpráva“, protože by mohla být pomalejší než můj iMac a nestojí za to.

Můžete také použít prokládané řešení RAID, jako je softwarový RAID0. To je trochu složitější a bylo by to dražší, protože by to bylo dvakrát nebo více jednotek, ale také nejrychlejší možnost pro externí na iMacu 2010.

Díky za všechny informace. Podívám se na některá videa na YouTube.

Když jsem psal, myslel jsem si, že přidání paměti RAM by bylo nejjednodušším způsobem, jak trochu posílit. Neočekávám dramatické zlepšení a dostanu to, až si koupím nový počítač. Cílem bylo pouze poskytnout Citrix Workspace další zdroje RAM, protože minimálně do konce roku budu pracovat pro domácnost. Poslední úprava: 31. srpna 2020 THE

Loyola

Původní plakát
9. září 2004
  • 31. srpna 2020
USB3foriMac řekl: Jak jste popsal případ použití jako procházení webu/e-mail/atd., Linux bude fungovat dobře. Když to používám sám, Linux Mint 20, abych byl přesný. Vyzkoušejte sami s „Live Linux“ vloženým na USB klíčenku. Je potřeba nějaká pomoc? Stačí poslat příspěvek.
A Windows 10 také funguje.

Zkoušel jsem Ubuntu, Debian a Elementary OS pomocí VirtualBoxu. Debian se zdál pro Citrix Workspace nejlepší. Byl jsem schopen pracovat s tímto nastavením, ale vím, že by to fungovalo lépe, kdyby nebylo sdílení zdrojů s Mac OS. Windows 10 prostě nemůžete věřit, že se v určitém okamžiku nerozbije. Poslední úprava: 31. srpna 2020

Juicy Box

23. září 2014
  • 31. srpna 2020
Loyola řekla: Když jsem psal, myslel jsem si, že přidání paměti RAM by bylo nejjednodušším způsobem, jak trochu posílit. Neočekávám dramatické zlepšení a dostanu to, až si koupím nový počítač. Cílem bylo pouze poskytnout Citrix Workspace další zdroje RAM, protože minimálně do konce roku budu pracovat pro domácnost.
RAM by mohla věci trochu zlepšit, ale překážkou je rotující disk.

Pokud byste vyměnili pomalý, stárnoucí HDD, jsem si jistý, že by došlo k velmi dramatickému zlepšení výkonu.


Loyola řekla: Jakmile se rozhodnu, že si koupím nový počítač, tento přejde mému partnerovi k používání, dokud bude fungovat. Dělá jen lehké procházení a e-maily.
Vzhledem k tomu, že Mac bude používán, až s ním skončíte, zvážil bych upgrade SSD.

Po výměně je opravdu obrovský rozdíl v celkovém pocitu z Macu. THE

Loyola

Původní plakát
9. září 2004
  • 31. srpna 2020
vertikální úsměv řekl: RAM může věci trochu zlepšit, ale točící se disk je úzkým hrdlem.

Pokud byste vyměnili pomalý, stárnoucí HDD, jsem si jistý, že by došlo k velmi dramatickému zlepšení výkonu.



Vzhledem k tomu, že Mac bude používán, až s ním skončíte, zvážil bych upgrade SSD.

Po výměně je opravdu obrovský rozdíl v celkovém pocitu z Macu.

Moje licence Windows je OEM. Zabránila by mi změna HD v instalaci na nový HD?

chscag

Přispěvatel
17. února 2008
Fort Worth, Texas
  • 31. srpna 2020
Loyola řekla: Moje licence Windows je OEM. Zabránila by mi změna HD v instalaci na nový HD?

Myslím, že ne. Vyměnil jsem pevné disky v OEM licencovaném počítači se systémem Windows již několikrát a ani to nevyžadovalo opětovnou aktivaci. Ale to bylo před časem. THE

Loyola

Původní plakát
9. září 2004
  • 1. září 2020
chscag řekl: Myslím, že ne. Vyměnil jsem pevné disky v OEM licencovaném počítači se systémem Windows již několikrát a ani to nevyžadovalo opětovnou aktivaci. Ale to bylo před časem.

Musím se podívat, jestli to zjistím. Možná se mění pouze CPU a GPU, ale nejsem si jistý.

Juicy Box

23. září 2014
  • 1. září 2020
Loyola řekla: Možná se mění pouze CPU a GPU, ale nejsem si jistý.
Osobně bych se neobtěžoval, alespoň to nedělat před provedením SSD.

Lepší CPU a GPU by mohly věci zlepšit, ale vsadil bych se, že zlepšení nebude zdaleka tak dramatické jako získání SSD. Také výměna CPU a GPU je mnohem složitější a nákladnější než jen výměna HDD za SSD.

Nemyslím si, že byste měli problém, protože jsem předtím bez problému používal stejnou Windows licenci na více discích.

Pokud disk naklonujete pomocí bezplatné zkušební verze CCC, software nepozná rozdíl, takže se o to nemusíte starat.

V horším případě můžete vždy použít svůj interní HDD jako externí, pokud se něco pokazí, ale nemyslím si, že by to byl problém, protože mnoho lidí provádí výměnu SSD bez problémů. THE

Loyola

Původní plakát
9. září 2004
  • 6. září 2020
Nakonec jsem se rozhodl neupgradovat HD. Hledal jsem na internetu různé způsoby, jak zrychlit svůj počítač, jako je vymazání mezipaměti, vyčištění plochy, odebrání programů při spuštění, odebrání položek z panelů předvoleb a změna vizuálních efektů z doku.

Koupil jsem 8 GB RAM, abych se dostal z 8 GB na 12 GB za asi 30 $.

Juicy Box

23. září 2014
  • 6. září 2020
Dejte nám vědět, jak to celé funguje.

Myslím, že většina by souhlasila s tím, že úzkým hrdlem je HDD, takže jeho výměna by pro vás byla nejlepší volbou, alespoň z hlediska výkonu.

RAM mohla zaznamenat zlepšení, ale pouze pokud jste předtím používali dostatek paměti RAM, počítač často způsoboval přepínání stránek, což způsobilo, že HDD fungoval.

Snad vám to vyjde.

Loyola řekla: hledala na internetu různé způsoby, jak zrychlit můj počítač, jako je vymazání mezipaměti, vyčištění plochy, odebrání programů při spuštění, odebrání položek z panelů předvoleb a změna vizuálních efektů z doku.
Nemyslím si, že s výjimkou odstranění položek při spuštění by tyto další věci měly velký dopad na váš výkon. Mít nepotřebné spouštěcí položky by mohlo, ale pouze v případě, že by tyto věci nebyly používány. Pokud tyto položky stejně otevřete nebo použijete, nebude to mít žádný účinek. THE

Loyola

Původní plakát
9. září 2004
  • 6. září 2020
vertikální úsměv řekl: Dejte nám vědět, jak to všechno funguje.

Myslím, že většina by souhlasila s tím, že úzkým hrdlem je HDD, takže jeho výměna by pro vás byla nejlepší volbou, alespoň z hlediska výkonu.

RAM mohla zaznamenat zlepšení, ale pouze pokud jste předtím používali dostatek paměti RAM, počítač často způsoboval přepínání stránek, což způsobilo, že HDD fungoval.

Snad vám to vyjde.


Nemyslím si, že s výjimkou odstranění položek při spuštění by tyto další věci měly velký dopad na váš výkon. Mít nepotřebné spouštěcí položky by mohlo, ale pouze v případě, že by tyto věci nebyly používány. Pokud tyto položky stejně otevřete nebo použijete, nebude to mít žádný účinek.

Plně souhlasím s tím, že výměna HD by měla největší přínos. Po zhlédnutí videí si nejsem jistý, že to zvládnu bez možnosti poškození počítače.

RAM by měla pomoci, když mám Citrix Workspace a přehrávám hudbu pomocí iTunes nebo YouTube.

Po provedení všech věcí, na které jsem odkazoval, došlo k malému znatelnému zlepšení. Jako nejvýhodnější se jeví vymazání mezipaměti.

Juicy Box

23. září 2014
  • 6. září 2020
Loyola řekla: RAM by měla pomoci, když mám Citrix Workspace a přehrávám hudbu pomocí iTunes nebo YouTube.
Žádný z nich není opravdu náročný na využití paměti RAM. 8GB by mělo být přehnaných, pokud je to vše, co děláte.

Loyola řekla: Po provedení všech věcí, na které jsem odkazoval, došlo k malému znatelnému zlepšení. Jako nejvýhodnější se jeví vymazání mezipaměti.
Alespoň vidíte zlepšení.


Loyola řekla: Po zhlédnutí videí si nejsem jistá, že to zvládnu bez možnosti poškození mého počítače.
Vaše externí možnosti jsou omezené tím, že máte pouze USB2 a FW800. Máte slot pro SD kartu, ale myslím, že má rychlost připojení 480 Mbps, takže by to nebyla dobrá volba.

Ale...

Zajímalo by mě, jaká je rychlost vašeho starého HDD. Možná, že použití SSD přes FW800, i když vám nemusí poskytnout nejlepší možnou rychlost čtení/zápisu, by mohlo být celkovým zlepšením, pokud jde o pocit a odezvu operačního systému.

Znám někoho, kdo používal USB2 SSD jako spouštěcí disk na iMacu 21' 2010, protože se bál otevřít ten svůj, aby nahradil svůj pomalý HDD. Řekli mi, že to pro ně bylo obrovské zlepšení.

Pokud jako spouštěcí jednotku používáte SATA SSD s krytem FW800, bylo by to rychlejší než použití USB2.

Myslím, že je o čem přemýšlet.

Mám nějaké náhradní SSD a disky FW800, pokud se k tomu dostanu, vyzkouším, jak se cítí OS při použití jako spouštěcí jednotky. THE

Loyola

Původní plakát
9. září 2004
  • 6. září 2020
vertikální úsměv řekl: Žádný z nich není opravdu náročný na využití paměti RAM. 8GB by mělo být přehnaných, pokud je to vše, co děláte.

Měl bych mít více jasno. Když pracuji, poslouchám YouTube nebo ITunes a zároveň běžím Citrix Workspace. Podle Activity Monitor jsem používal 4,5 až 6 gb, když jsem právě spouštěl Citrix. Nepamatuji si hodnotu, když jsem poslouchal hudbu.

Děkuji za všechny vaše příspěvky.

Fishrrman

20. února 2009
  • 7. září 2020
'Stojí za to upgradovat RAM na iMacu 21.5 v polovině roku 2010?'

Ne, fakt ne. Moc to ‚neurychlí‘... pokud vůbec.

Je opravdu čas uvažovat o „něčem novějším“... THE

Loyola

Původní plakát
9. září 2004
  • 7. září 2020
Fishrrman řekl: 'Stojí za to upgradovat RAM na iMacu 21.5 v polovině roku 2010?'

Ne, fakt ne. Moc to ‚neurychlí‘... pokud vůbec.

Je opravdu čas uvažovat o „něčem novějším“...

Počítač běží dostatečně. Zeptal jsem se, protože hodně z toho, co jsem četl, navrhovalo přidat RAM.

Souhlasím, že v určitém okamžiku budu potřebovat nový. Plán byl pořídit si jeden tento rok, ale rozhodl jsem se, že se pokusím získat tento ještě o něco déle z několika různých důvodů.

chrfr

11. července 2009
  • 7. září 2020
Loyola řekla: Počítač běží dostatečně. Zeptal jsem se, protože hodně z toho, co jsem četl, navrhovalo přidat RAM.

Souhlasím, že v určitém okamžiku budu potřebovat nový. Plán byl pořídit si jeden tento rok, ale rozhodl jsem se, že se pokusím získat tento ještě o něco déle z několika různých důvodů.
Pro vámi popsané použití je 8 GB pravděpodobně v pořádku a pravděpodobně nepovede k žádnému zlepšení výkonu. Není třeba spěchat a kupovat nový iMac, pokud tento vyhovuje vašim potřebám.