Fóra

iPad Pro Rada pro iPad (pracovní postup při fotografování)

J

juanmaasecas

Původní plakát
26. října 2014
  • 7. října 2021
Kdysi jsem měl iPad Pro 10.5, který jsem před pár měsíci daroval své matce, když jsem jel na prázdniny do svého rodného města.

nyní přemýšlím o koupi profesionálního modelu (11, 12.9 nebo starší generace z druhé ruky) a nejsem rozhodnutý:

Pracuji v laboratoři jako výzkumník a občas ji používám k zapisování poznámek. Také běžné věci doma (web, YouTube atd.).

Jsem také amatérský fotograf a občas beru práci (akce), takže upravuji tuny obrázků. Dělám to na svém 15 MacBooku Pro.

většinu času přemýšlím o 11' hlavně kvůli přenositelnosti, ale pak bych rád měl velkou obrazovku, abych lépe viděl své obrázky, protože jsem velmi vybíravý na barvy atd., pro případ, že bych se rozhodl začít s úpravami na iPad, ale moje otázka ohledně pracovního postupu je:

Mohu připojit kartu cfexpress (vlastním Canon R5) přes port usb-c s adaptérem, upravovat přímo z karty bez přenosu snímků do vnitřní paměti, exportovat z iPadu a poté připojit stejnou paměťovou kartu k mému notebooku přenést nezpracované soubory do mého úložiště hdd a zároveň zachovat data knihovny v lightroomu (nastavení atd.).

pokud nemohu mít snadný pracovní postup s iPadem, určitě půjdu pro 11 palců, nebo si dokonce koupím 11 z druhé ruky z roku 2018 a možná za pár let upgraduji na novou 11 s oled obrazovkou (minimovanou) .

K úpravám v MacBooku používám lightroom 95% nebo čas. Četl jsem, že lidé obvykle přidávají obrázky do počítače a synchronizují je v cloudu, ale když to uděláte, máte přístup pouze k chytrým náhledům na iPadu, že? Miluji pixel peeping pro kontrolu ostrosti atd. také to vyžaduje spoustu času navíc a obávám se, že bych skončil jen u počítače… S

sparksd

7. června 2015


Seattle WA
  • 7. října 2021
LR vyžaduje, aby soubory byly rezidentní.
reakce:juanmaasecas J

juanmaasecas

Původní plakát
26. října 2014
  • 7. října 2021
Opravdu? Ok, takže se mi vůbec nevyplatí pořizovat drahý iPad.

Slartibart

19. srpna 2020
  • 7. října 2021
NA.) RAWPower , Fotografie Pixelmator a Affinity Photo umožňují upravovat fotografie na externím zařízení. B.) Exif Viewer může se hodit. C.) Pro File I/O (kopírování mezi přímo mezi externími disky, dávkové přejmenování atd.) doporučuji získat FileBrowser Professional . D.) I když souhlasím, že velká obrazovka je pěkná - iPady Pro mají vynikající displej. IMHO je něco speciálního na úpravu fotek tužkou na iPP.

Můj osobní pracovní postup pro fotografie, které fotím v práci (v podstatě makrofotografie nebo panoramata, hromádky nebo HDR na mikroskopu) a soukromé (většinou lidé a příležitostně flóra a fauna), v podstatě všechny RAWy (jedna fotka mezi 20 - 50 Mb, podle fotoaparátu ) je toto: tyto RAWy předem vyberu a zkopíruji z SD karty na SSD (používám Samsungy T5 a T7) nebo na iPad. Sešívání, skládání stohů, skládání HDR, místní úpravy pomocí masek atd. Dělám to v Affinity Photo... což je dost odlišné od Adobes PS/LR. Pro vývoj a dávkové zpracování preferuji RAwPower a Pixelmator Photo - tyto programy jsou tak integrované, jak se jen mohou dostat do iPadOS. RAWPower je vyvinut bývalým lídrem Aperture. Uchovávám své nejlepší obrázky na iPadu v albech a používám FilebrowserPro k zálohování těchto alb jako složek na NAS v práci nebo na SSD.
Některé věci jsou na iPadu velmi, velmi odlišné od notebooku… některé věci jsou těžkopádné… některé věci jsou neuvěřitelně elegantní – na cestách, při cestování někam daleko a radost z používání tužky dovolte mi preferovat a používat 11 2020 iPP . Nejsem v žádném případě profesionální fotograf, můžete se podívat do mediální sekce mého MR účtu, každá fotografie je tam vyvolána a upravena na iPadu.
reakce:juanmaasecas C

cupcakes 2000

13. dubna 2010
  • 7. října 2021
Slartibart řekl: Předvybírám a kopíruji tyto RAWy z SD karty na SSD
Zajímá vás, jaký software k tomu používáte... File Browser Pro?

arvinsim

17. května 2018
  • 8. října 2021
Jakmile máme notebooky M1, opravdu nemá smysl fotografovat s iPadem.
reakce:juanmaasecas

Abazigal

Přispěvatel
18. července 2011
Singapur
  • 8. října 2021
arvinsim řekl: Když máme notebooky M1, opravdu nemá smysl fotografovat s iPadem.

Představuji si, že někteří lidé mohou preferovat iPady pro displej a mobilní připojení.

austinmann.com

iPad Pro M1 pro fotografy — Austin Mann

iPad Pro s M1 pro fotografy austinmann.com J

juanmaasecas

Původní plakát
26. října 2014
  • 8. října 2021
Slartibart řekl: A.) RAWPower , Fotografie Pixelmator a Affinity Photo umožňují upravovat fotografie na externím zařízení. B.) Exif Viewer může se hodit. C.) Pro File I/O (kopírování mezi přímo mezi externími disky, dávkové přejmenování atd.) doporučuji získat FileBrowser Professional . D.) I když souhlasím, že velká obrazovka je pěkná - iPady Pro mají vynikající displej. IMHO je něco speciálního na úpravu fotek tužkou na iPP.

Můj osobní pracovní postup pro fotografie, které fotím v práci (v podstatě makrofotografie nebo panoramata, hromádky nebo HDR na mikroskopu) a soukromé (většinou lidé a příležitostně flóra a fauna), v podstatě všechny RAWy (jedna fotka mezi 20 - 50 Mb, podle fotoaparátu ) je toto: tyto RAWy předem vyberu a zkopíruji z SD karty na SSD (používám Samsungy T5 a T7) nebo na iPad. Sešívání, skládání stohů, skládání HDR, místní úpravy pomocí masek atd. Dělám to v Affinity Photo... což je dost odlišné od Adobes PS/LR. Pro vývoj a dávkové zpracování preferuji RAwPower a Pixelmator Photo - tyto programy jsou tak integrované, jak se jen mohou dostat do iPadOS. RAWPower je vyvinut bývalým lídrem Aperture. Uchovávám své nejlepší obrázky na iPadu v albech a používám FilebrowserPro k zálohování těchto alb jako složek na NAS v práci nebo na SSD.
Některé věci jsou na iPadu velmi, velmi odlišné od notebooku… některé věci jsou těžkopádné… některé věci jsou neuvěřitelně elegantní – na cestách, při cestování někam daleko a radost z používání tužky dovolte mi preferovat a používat 11 2020 iPP . Nejsem v žádném případě profesionální fotograf, můžete se podívat do mediální sekce mého MR účtu, každá fotografie je tam vyvolána a upravena na iPadu.
Ale tohle je taková spletitá práce. Na barvy jsem velmi vybíravý a používám lightroom s vlastními presety a profily. Koupil jsem si pixelmator photo, když jsem se před časem pokusil upravit na svém ipadu pro 10.5, ale ne, zpět do počítače.

Myslím, možná pro jeden nebo 2 náhradní obrázky může být ipad někdy pěkný, ale potřebuji upravit 1000-2000 obrázků pro některé události a nakonec exportovat možná 500-800 nebo tak, takže přesunout všechny soubory do vnitřní paměti, pak editaci, pak přesun zpět na HDD, ne, notebook budu používat lépe, stále se budu cítit „klaustrofobicky“, jako když jsem to zkoušel naposledy.
Myslel jsem, že s vyšší rychlostí portu usb-c by to v dnešní době s lightroomem bylo jednodušší, ale zdá se, že stále kvůli omezením OS a softwaru nebude připraven na hlavní vysílací čas i přes extra výkon M1, takže lepší abych se na něj soustředil jen jako na „tablet“ a neutrácel příliš mnoho, protože ho nakonec budu používat hlavně na youtube a laboratorní poznámky. S

sparksd

7. června 2015
Seattle WA
  • 8. října 2021
juanmaasecas řekl: Ale to je tak spletité dílo. Na barvy jsem velmi vybíravý a používám lightroom s vlastními presety a profily. Koupil jsem si pixelmator photo, když jsem se před časem pokusil upravit na svém ipadu pro 10.5, ale ne, zpět do počítače.

Myslím, možná pro jeden nebo 2 náhradní obrázky může být ipad někdy pěkný, ale potřebuji upravit 1000-2000 obrázků pro některé události a nakonec exportovat možná 500-800 nebo tak, takže přesunout všechny soubory do vnitřní paměti, pak editaci, pak přesun zpět na HDD, ne, notebook budu používat lépe, stále se budu cítit „klaustrofobicky“, jako když jsem to zkoušel naposledy.
Myslel jsem, že s vyšší rychlostí portu usb-c by to v dnešní době s lightroomem bylo jednodušší, ale zdá se, že stále kvůli omezením OS a softwaru nebude připraven na hlavní vysílací čas i přes extra výkon M1, takže lepší abych se na něj soustředil jen jako na „tablet“ a neutrácel příliš mnoho, protože ho nakonec budu používat hlavně na youtube a laboratorní poznámky.

Když cestuji, pokud mám v úmyslu hodně zpracovávat snímky pomocí Lightroom (pokaždé fotím RAW), vezmu si svůj notebook Surface Pro 7. Tok tam považuji za jednoduchý a přesně jako doma. i7 SP7 je pěkný, protože je ještě lehčí než můj 2021 12.9 s připojenou klávesnicí a je to to, co používám doma s 4K monitorem. J

juanmaasecas

Původní plakát
26. října 2014
  • 8. října 2021
sparksd řekl: Když cestuji, pokud mám v úmyslu hodně zpracovávat snímky pomocí Lightroom (pokaždé fotím RAW), vezmu si svůj notebook Surface Pro 7. Tok tam považuji za jednoduchý a přesně jako doma. i7 SP7 je pěkný, protože je ještě lehčí než můj 2021 12.9 s připojenou klávesnicí a je to to, co používám doma s 4K monitorem.
Ano, také jsem o tom přemýšlel, problém je v tom, že nevěřím barvám v zařízeních Windows a žádnému airdropu. Líbí se mi kalibrace displejů Apple. Možná s dobrou kalibrací, kterou by bylo možné provést na Windows…
barva je v podstatě důvod, proč mám iPhone a MacBook a už nepoužívám Android ani Windows (ačkoli mám v kanceláři stále malý notebook s Windows). S

sparksd

7. června 2015
Seattle WA
  • 8. října 2021
juanmaasecas řekl: Ano, také jsem o tom přemýšlel, problém je v tom, že nevěřím barvám v zařízeních se systémem Windows a žádnému airdropu. Líbí se mi kalibrace displejů Apple. Možná s dobrou kalibrací, kterou by bylo možné provést na Windows…
barva je v podstatě důvod, proč mám iPhone a MacBook a už nepoužívám Android ani Windows (ačkoli mám v kanceláři stále malý notebook s Windows).

Zjistil jsem, že barva v mém SP7 je srovnatelná s 12.9 Pro. Nepoužil bych to, kdybych tomu nevěřil – mám desítky tisíc zpracovaných RAW snímků.

Nějaké ukázky - https://1drv.ms/u/s!Anc-Op_NG6YI2klZaxEkQ4vxCHYq?e=dwqPgu
reakce:juanmaasecas

Slartibart

19. srpna 2020
  • 8. října 2021
juanmaasecas řekl: Ale to je tak spletité dílo. Na barvy jsem velmi vybíravý a používám lightroom s vlastními presety a profily. Koupil jsem si pixelmator photo, když jsem se před časem pokusil upravit na svém ipadu pro 10.5, ale ne, zpět do počítače.

Myslím, možná pro jeden nebo 2 náhradní obrázky může být ipad někdy pěkný, ale potřebuji upravit 1000-2000 obrázků pro některé události a nakonec exportovat možná 500-800 nebo tak, takže přesunout všechny soubory do vnitřní paměti, pak editaci, pak přesun zpět na HDD, ne, notebook budu používat lépe, stále se budu cítit „klaustrofobicky“, jako když jsem to zkoušel naposledy.
Myslel jsem, že s vyšší rychlostí portu usb-c by to v dnešní době s lightroomem bylo jednodušší, ale zdá se, že stále kvůli omezením OS a softwaru nebude připraven na hlavní vysílací čas i přes extra výkon M1, takže lepší abych se na něj soustředil jen jako na „tablet“ a neutrácel příliš mnoho, protože ho nakonec budu používat hlavně na youtube a laboratorní poznámky.
S RAWPower a Pixelmatorem nemusíte své fotografie přesouvat do interní paměti. Osobně raději nepracuji na SD kartách z různých důvodů přímo (především spolehlivost a rychlost), proto všechny zajímavé fotografie kopíruji na SD kartu přímo do T7 nebo T5. A tam je pak vyvíjím/upravuji. V tomto scénáři není žádná z fotografií uložena ve vnitřní paměti iPP.
Vlastně: často zkopíruji fotografie z relace přímo na SSD a pokračuji tam. Ale zase udělám jen pár set fotek na sezení... a snažím se snížit počet finálních snímků, které si nakonec nechám.

Presety a LUT jsou dostupné v RAWPower, něco ekvivalentního k LR profilům nikoli. Pravděpodobně jsou k dispozici v Affinity Photo (LUT jsou jisté), ale já zacházím s AP spíše jako s úplnou náhražkou Photoshopu na mobilu, RAWPower je můj DAM (ale zbožňuji věci založené na ML v PP).

Ale pokud je LR vaším preferovaným nástrojem, dobře, v tuto chvíli neprobíhají žádné úpravy na externích médiích, pokud jde o to, je na tom jednoznačně lépe Macbook nebo iMac.

Slartibart

19. srpna 2020
  • 8. října 2021
cupcakes2000 řekl: Zajímá vás, jaký software k tomu používáte... File Browser Pro?
Pokud chci vybrat a zkopírovat z SD karty na SSD FileBrowserPro, je to tak. Zatímco aplikace Apple's Files se v iPadOS 15 zlepšila, FBP je stále - IMHO 🤓 - docela daleko napřed.

Pokud se chci jen podívat, co je na SD kartě, je v pořádku RAWPower, PP nebo dokonce Apple's Files nebo Photos. Pro mě je hlavní nepříjemností (přiznám se, že je to velmi, velmi, velmi privilegovaná stížnost 🤪) rychlost, s jakou jsou na SSD kartě vytvářeny náhledy z RAWů. Dá se to řešit samozřejmě uložením náhledu RAW+JPEG při focení přímo ve vašem foťáku, ale nějak na to zapomínám 🤣 (a pak bych musel řešit 2 obrázky ke každé fotce ve FBP)
reakce:cupcakes 2000 J

juanmaasecas

Původní plakát
26. října 2014
  • 8. října 2021
Slartibart řekl: Pokud chci vybrat a zkopírovat z SD karty na SSD FileBrowserPro, je to tak. Zatímco aplikace Apple's Files se v iPadOS 15 zlepšila, FBP je stále - IMHO 🤓 - docela daleko napřed.

Pokud se chci jen podívat, co je na SD kartě, je v pořádku RAWPower, PP nebo dokonce Apple's Files nebo Photos. Pro mě je hlavní nepříjemností (přiznám se, že jde o velmi, velmi, velmi privilegovanou stížnost 🤪) rychlost, s jakou jsou na SSD kartě vytvářeny náhledy z RAWů. Dá se to řešit samozřejmě uložením náhledu RAW+JPEG při focení přímo ve vašem foťáku, ale nějak na to zapomínám 🤣 (a pak bych musel řešit 2 obrázky ke každé fotce ve FBP)
Obvykle fotím jpg + raw. Souhlasím s tím, že úprava rychlosti přímo z sdcard může být pomalá, ale nyní mám CFExpress s čtečkou USB-C a rychlost je srovnatelná s SSD. To je důvod, proč nechci přesouvat soubory tam a zpět. Je tak dobré jen upravovat z karty a pak se přesunout na externí úložiště. Bylo by úžasné, kdyby to Adobe dokázalo sledovat a synchronizovat mezi knihovnami v iPadu i Macu, abych mohl upravovat na iPadu a pak připojit kartu k Macu a přesunout se na externí úložiště, zatímco jsem stále ve stejné místnosti. knihovna...

sparksd řekl: Zjistil jsem, že barva v mém SP7 je srovnatelná s 12.9 Pro. Nepoužil bych to, kdybych tomu nevěřil – mám desítky tisíc zpracovaných RAW snímků.

Nějaké ukázky - https://1drv.ms/u/s!Anc-Op_NG6YI2klZaxEkQ4vxCHYq?e=dwqPgu
Dalším problémem Surface je výdrž baterie, že? Nesrovnatelné s iPadem, pokud vím...

edit: Takže tady nikdo nepoužívá cloudové věci? importovat do notebooku a poté upravovat z ipadu, jakmile se synchronizuje v cloudu. Jen abyste se ujistili, že používáte pouze inteligentní náhled, nebo můžete získat celou věc a jak je to rychlé...

A co zrcadlení displeje macu? Zkoušel jsem to se svou starou 10.5, ale bylo to trochu pomalé... S

sparksd

7. června 2015
Seattle WA
  • 8. října 2021
juanmaasecas řekl: Dalším problémem Surface je výdrž baterie, že? Nesrovnatelné s iPadem, pokud vím...

edit: Takže tady nikdo nepoužívá cloudové věci? importovat do notebooku a poté upravovat z ipadu, jakmile se synchronizuje v cloudu. Jen abyste se ujistili, že používáte pouze inteligentní náhled, nebo můžete získat celou věc a jak je to rychlé...

Ne, výdrž baterie není tak dobrá jako u iPadů, ale nikdy jsem na žádném notebooku (nebo iPadu) nedělal dlouhodobou práci bez přístupu k elektrické zásuvce nebo baterii.

Nikdy nepoužívám cloud kromě úložiště záloh. S dobrým přístupem k internetu při cestování nepočítám.

Slartibart

19. srpna 2020
  • 8. října 2021
juanmaasecas řekl: edit: Takže tady nikdo nepoužívá cloudové věci? importovat do notebooku a poté upravovat z ipadu, jakmile se synchronizuje v cloudu. Jen abyste se ujistili, že používáte pouze inteligentní náhled, nebo můžete získat celou věc a jak je to rychlé...
Řešení, jako je iCloud – kde se nízké rozlišení uchovává na vašem zařízení a vysoké rozlišení se v případě potřeby stahuje z cloudu – je založeno na tom, že máte obrázky ve svém zařízení, to znamená, že je v určitém okamžiku musíte zkopírovat na iPad. A jsou k dispozici pouze tak dlouho, dokud budete udržovat nízké hodnoty.

Sídlím ve Skandinávii a máme rychlý spolehlivý přístup k internetu téměř všude, takže řešení jako OneDrive nebo nějaký jiný síťově mapovaný disk je pravděpodobně cenným řešením. Věci se velmi rychle mění, když právě cestuji po Evropě, takže SSD pravděpodobně nabízí v průměru rychlejší přístup k mnoha fotografiím ve vyšším rozlišení. Přiznám se, že nemám žádné měření rychlosti, takže… M

Mahasamatman

26. září 2017
  • 8. října 2021
Ke všem úpravám fotek používám iPad Pro 12.9 s Lightroom, často bez problémů v dávkách až 400 kusů. Lightroom na iOS je prvotřídní občan ve světě Adobe plně schopný importovat, ukládat a upravovat úplné nezpracované obrázky a některé funkce chybí ve verzi LR pro macOS, která je k dispozici ve verzi pro iOS.

Ale tak či onak, jakmile je fotka v cloudu Adobe, můžete ji upravit na jakémkoli z připojených zařízení, ať už jde o macOS, Windows, Android nebo iOS…

Osobně jsem nikdy neviděl úpravu raw souboru na kartě jako dobrý nápad – kam jdou metadata? Jsou úpravy destruktivní nebo ne, a pokud ne, kde jsou úpravy uloženy a tak dále. To se mi zdá mnohem více práce, než jen importovat do Lightroomu a tam upravovat.

Můj pracovní postup také zahrnuje Affinity Photo a Adobe PS Express, photoshop je na mě moc… C

cupcakes 2000

13. dubna 2010
  • 8. října 2021
Mahasamatman řekl: Ke všem úpravám fotek používám iPad Pro 12.9 s Lightroom, často bez problémů v dávkách až 400 kusů. Lightroom na iOS je prvotřídní občan ve světě Adobe plně schopný importovat, ukládat a upravovat úplné nezpracované obrázky a některé funkce chybí ve verzi LR pro macOS, která je k dispozici ve verzi pro iOS.

Ale tak či onak, jakmile je fotka v cloudu Adobe, můžete ji upravit na jakémkoli z připojených zařízení, ať už jde o macOS, Windows, Android nebo iOS…

Osobně jsem nikdy neviděl úpravu raw souboru na kartě jako dobrý nápad – kam jdou metadata? Jsou úpravy destruktivní nebo ne, a pokud ne, kde jsou úpravy uloženy a tak dále. To se mi zdá mnohem více práce, než jen importovat do Lightroomu a tam upravovat.

Můj pracovní postup také zahrnuje Affinity Photo a Adobe PS Express, photoshop je na mě moc…
Lightroom používám na iPadu ve spojení s lr classic na mém mac. je to skvělá aplikace. Ale absolutně největší problém s lightroom cc je ten, že jste nuceni používat cloud. I s rychlým připojením bych k replikaci klasického použití musel nahrát nějaké 2k rawy do cloudu, než budu moci vyjmout a upravit velký snímek.
To je zjevně absurdní.
Měly by umožňovat úpravy z externích disků na iPadu lightroom cc. Je to největší a jediný důvod, proč nemohu v rámci svého profesionálního fotografického postupu úplně přejít na ipad. Je to upřímně směšné a naprosto frustrující!
reakce:juanmaasecas a sparksd M

Mahasamatman

26. září 2017
  • 8. října 2021
cupcakes2000 řekl: Používám lightroom na iPadu ve spojení s lr classic na mém mac. je to skvělá aplikace. Ale absolutně největší problém s lightroom cc je ten, že jste nuceni používat cloud. I s rychlým připojením bych k replikaci klasického použití musel nahrát nějaké 2k rawy do cloudu, než budu moci vyjmout a upravit velký snímek.
To je zjevně absurdní.
Měly by umožňovat úpravy z externích disků na iPadu lightroom cc. Je to největší a jediný důvod, proč nemohu v rámci svého profesionálního fotografického postupu úplně přejít na ipad. Je to upřímně směšné a naprosto frustrující!
Proč je potřeba nahrát před utracením? Neobtěžuji se synchronizací, dokud nemám vyřazení, což snižuje nahrávání na minimum.

Úpravy na externích discích se cítí spíše jako omezení omezení iOS, ale myslím, že máte na mysli styl místní synchronizace s pevnými disky spíše než přes clou… S

sparksd

7. června 2015
Seattle WA
  • 8. října 2021
Mahasamatman řekl: Proč potřebujete nahrát před utracením? Neobtěžuji se synchronizací, dokud nemám vyřazení, což snižuje nahrávání na minimum.

Úpravy na externích discích se cítí spíše jako omezení omezení iOS, ale myslím, že máte na mysli styl místní synchronizace s pevnými disky spíše než přes clou…

Nejde o omezení iOS – LumaFusion nyní podporuje úpravy videa na externích discích.
reakce:Mahasamatman J

juanmaasecas

Původní plakát
26. října 2014
  • 9. října 2021
Mahasamatman řekl: Ke všem úpravám fotek používám iPad Pro 12.9 s Lightroom, často bez problémů v dávkách až 400 kusů. Lightroom na iOS je prvotřídní občan ve světě Adobe plně schopný importovat, ukládat a upravovat úplné nezpracované obrázky a některé funkce chybí ve verzi LR pro macOS, která je k dispozici ve verzi pro iOS.

Ale tak či onak, jakmile je fotka v cloudu Adobe, můžete ji upravit na jakémkoli z připojených zařízení, ať už jde o macOS, Windows, Android nebo iOS…

Osobně jsem nikdy neviděl úpravu raw souboru na kartě jako dobrý nápad – kam jdou metadata? Jsou úpravy destruktivní nebo ne, a pokud ne, kde jsou úpravy uloženy a tak dále. To se mi zdá mnohem více práce, než jen importovat do Lightroomu a tam upravovat.

Můj pracovní postup také zahrnuje Affinity Photo a Adobe PS Express, photoshop je na mě moc…
S počítačem importuji do knihovny, nepřesouvám soubory a edituji z karty CFExpress. Po dokončení úprav a exportu jen pomocí knihovny lightroom přesunu složku z karty CFExpress na externí pomalejší HDD, který mám připojený pro úložiště. Tím samozřejmě zůstanou všechny soubory v knihovně s úpravami atd., akorát teď budou fyzicky na HDD místo na kartě. Doufám, že to dokážeme s iPadem. Připadá mi hloupé ukládat všechny soubory do (malého) interního úložiště ipadu, upravovat je a pak je přesouvat zpět na HDD... C

cupcakes 2000

13. dubna 2010
  • 9. října 2021
Mahasamatman řekl: Proč potřebujete nahrát před utracením? Neobtěžuji se synchronizací, dokud nemám vyřazení, což snižuje nahrávání na minimum.

Úpravy na externích discích se cítí spíše jako omezení omezení iOS, ale myslím, že máte na mysli styl místní synchronizace s pevnými disky spíše než přes clou…
Co používáš? Nemám prostor pro import velkých výhonků přímo na iPad.

Právě teď, dokud jsem doma, importuji do classsic, vyřazuji, synchronizuji smartnpreviews do cloudu, upravuji chytré náhledy na lr iPad, exportuji jpegy z classic. Pak dodám jpegy, ale to někdy znamená znovu importovat jpegy do cc, takže je mohu snadno přidat na svůj web a doručit prostřednictvím možnosti sdílení Adobes. Funguje to, ale je to trochu zamotané.

pokud nemám přístup ke svému Macu, hvězdím z věčného disku pomocí File Browser Pro, který jsem přenesl z karty na disk pomocí stejné aplikace. Poté tyto označené hvězdičkou importuji do lightroomu k úpravě a poté exportuji jpeg k dodání. Celý tento proces dělám s vypnutou synchronizací, protože nikdy nejsem nikde, kde je dostatečně dobrá wifi, aby podporovala tak obrovský upload, aniž by všechno ostatní procházelo. Znovu. Funguje to, ale není to ideální.

co by bylo ideální, je schopnost pro lightroom cc pracovat z externího disku! Je to určitě možné, protože to dělám s lumou.
reakce:juanmaasecas M

Mahasamatman

26. září 2017
  • 13. října 2021
cupcakes2000 řekl: Co používáš? Nemám prostor pro import velkých výhonků přímo na iPad.

Právě teď, dokud jsem doma, importuji do classsic, vyřazuji, synchronizuji smartnpreviews do cloudu, upravuji chytré náhledy na lr iPad, exportuji jpegy z classic. Pak dodám jpegy, ale to někdy znamená znovu importovat jpegy do cc, takže je mohu snadno přidat na svůj web a doručit prostřednictvím možnosti sdílení Adobes. Funguje to, ale je to trochu zamotané.

pokud nemám přístup ke svému Macu, hvězdím z věčného disku pomocí File Browser Pro, který jsem přenesl z karty na disk pomocí stejné aplikace. Poté tyto označené hvězdičkou importuji do lightroomu k úpravě a poté exportuji jpeg k dodání. Celý tento proces dělám s vypnutou synchronizací, protože nikdy nejsem nikde, kde je dostatečně dobrá wifi, aby podporovala tak obrovský upload, aniž by všechno ostatní procházelo. Znovu. Funguje to, ale není to ideální.

co by bylo ideální, je schopnost pro lightroom cc pracovat z externího disku! Je to určitě možné, protože to dělám s lumou.
Používám 256GB iPad Pro, takže importuji přímo do LightRoom CC s aplikovanou předvolbou. Poté pomocí filtru zobrazím pouze fotografie zařazené do hodnocení, propracuji je jednu po druhé pomocí obrazovky hodnocení a přejetím prstem dolů po pravé straně obrazovky, abych odmítl (x) vše, co není v přijatelné kvalitě. Jedná se o rychlý průchod, po kterém následuje pomalejší, kde provádím určité úpravy, abych zjistil, zda stojí za to ponechat záběr, než použiji přejetím nahoru k označení těch, se kterými chci dále pracovat.

Záběry, které jsou odmítnuty, jsou poté smazány – střílím hodně zvěře, takže je obvyklé, že tam budou záběry, které jsou jasně na penězích, a ty, které nestojí za to uchovávat – a trvale odstraněny, než povolím synchronizaci, která zachová počet záběrů synchronizace s cloudem na minimum.

Při použití Eos R6 využívá 1000 snímků přibližně 22 GB úložiště, což je v pořádku, protože na mém iPadu jsou spolu s inteligentními náhledy ukládány pouze poslední soubory – používám 80 GB místního úložiště a 324 GB cloudového úložiště. Když upgraduji své IPP přibližně za rok, možná půjdu po 1TB modelu, abych si všechny své originály ponechal místní, ale to je pro budoucnost.

Konečně mám přístup ke starému MBP, ale všechny své nepracovní věci dělám na 2020 12.9 IPP s kouzelnou klávesnicí a pastelkou Logitech…