Fóra

Videokamery - AVCHD vs MP4

TitanTiger

Původní plakát
8. června 2009
  • 13. dubna 2013
Pokoušíme se upgradovat naši videokameru a dostat se z temných věků formátu SD na Digital 8. Ale zjistil jsem, že téměř všechny videokamery dávají přednost použití formátu AVCHD a iMovie s ním zjevně nehraje dobře. Vyžaduje to další krok převodu souboru do formátu, jako je mp4, který má rád iMovie.

Některé z kamer mají schopnost natáčet v mp4 od začátku, což tento problém zmírňuje, ale chápu správně, že AVCHD je „full HD“, zatímco mp4 je něco méně kvalitní?

Moje skutečná otázka zní, pokud dojde k poklesu kvality, kolik to je? Jsou to jen domácí filmy, ale chci, aby kvalita byla tak vysoká, jak jen to jde. Může mi někdo poskytnout přehled o výhodách a nevýhodách těchto dvou formátů? M

mikrofon j

15. dubna 2012
  • 13. dubna 2013
TitanTiger řekl: Snažíme se upgradovat naši videokameru a dostat se z temných věků formátu SD na Digital 8. Ale zjistil jsem, že téměř všechny videokamery dávají přednost použití formátu AVCHD a iMovie s ním zjevně nehraje dobře. Vyžaduje to další krok převodu souboru do formátu, jako je mp4, který má rád iMovie.

Některé z kamer mají schopnost natáčet v mp4 od začátku, což tento problém zmírňuje, ale chápu správně, že AVCHD je „full HD“, zatímco mp4 je něco méně kvalitní?

Moje skutečná otázka zní, pokud dojde k poklesu kvality, kolik to je? Jsou to jen domácí filmy, ale chci, aby kvalita byla tak vysoká, jak jen to jde. Může mi někdo poskytnout přehled o výhodách a nevýhodách těchto dvou formátů?
Jsem v téměř stejné situaci jako vy, až na to, že mám starou levnou 1080p videokameru. Má pouze 3x zoom, žádnou stabilizaci a dobře, optika je hrubá. Uvažoval jsem o koupi nového, ale jsem ohromen možnostmi a zejména tou, na kterou se ptáte, protože chci mít možnost používat iMovie k úpravám. Nemůžu se dočkat, až uvidím další názory.

simsaladimbamba

Host
28. listopadu 2010


nachází se
  • 13. dubna 2013
AVCHD a MP4 jsou pouze kontejnery pro kodek MPEG-4 a oba kontejnery poskytují „Full HD“ s 1280 x 720 a 1920 x 1080 pixelů (ano, 720p je také Full HD).

Pokud jde o iMovie, protože kontejner MP4 také používá vysoce kompresní kodek, bude záznam během importu překódován (změna formátu a kodeku) do vhodného kodeku s názvem Apple Intermediate Codec, takže bez ohledu na to, zda používáte AVCHD nebo MP4, bude věnujte čas jeho importu do iMovie.

Dávám přednost MP4, protože nepřichází se všemi vymoženostmi jako AVCHD, soubor MP4 lze jednoduše otevřít téměř všude a uložit jej všude, zatímco soubory MTS, které produkují kamery AVCHD, vyžadují trochu více práce a musíte zachovat strukturu složek každé karty, kterou zkopírujete pro zálohování svých záznamů.

M

mikrofon j

15. dubna 2012
  • 13. dubna 2013
simsaladimbamba řekl: AVCHD a MP4 jsou pouze kontejnery pro kodek MPEG-4 a oba kontejnery poskytují „Full HD“ s 1280 x 720 a 1920 x 1080 pixelů (ano, 720p je také plné HD).

Pokud jde o iMovie, protože kontejner MP4 také používá vysoce kompresní kodek, bude záznam během importu překódován (změna formátu a kodeku) do vhodného kodeku s názvem Apple Intermediate Codec, takže bez ohledu na to, zda používáte AVCHD nebo MP4, bude věnujte čas jeho importu do iMovie.

Dávám přednost MP4, protože nepřichází se všemi vymoženostmi jako AVCHD, soubor MP4 lze jednoduše otevřít téměř všude a uložit jej všude, zatímco soubory MTS, které produkují kamery AVCHD, vyžadují trochu více práce a musíte zachovat strukturu složek každé karty, kterou zkopírujete pro zálohování svých záznamů.

Youtube: video

Děkuji! Jak vaše komentáře, tak video byly velmi užitečné.

HobeSoundDarryl

8. února 2004
Hobe Sound, FL (20 mil severně od Palm Beach)
  • 13. dubna 2013
Zdá se však, že AVCHD jako formát pro HD ve videokamerách a fotoaparátech dominuje. Pokud je tento názor správný, stále více zařízení půjde tímto směrem vpřed... a kompatibilita softwaru se tedy bude pohybovat tímto směrem také rychleji.

Takže budu kontrovat tím, že navrhnu, že OP jde s proudem. iMovie není skvělé pro práci s HD (kromě toho, že úpravy jsou velmi jednoduché). Nikdy jsem nebyl schopen exportovat HD ve skvělé kvalitě z iMovie, na rozdíl od použití nástroje jako FCP X se stejnou stopáží.

Videokamery obvykle kupujeme, abychom zachytili části života... něčí narozeniny, Vánoce, rodinný výlet atd. O 10 nebo 20 let později a některé z nich by byly uvedeny mezi našimi nejcennějšími statky. Navrhuji tedy přejít z iMovie na FCP X nebo podobný a vykreslit tyto vzácné domácí filmy v nejvyšší možné kvalitě. Mnoho lidí si FCP X představí jako iMovie Plus. Není tak těžké naučit se jej používat pro tuto úroveň potřeby. A rozhodně dokáže exportovat některé velmi kvalitní HD soubory, které vypadají skvěle na věcech jako TELEVIZE.

Ještě jeden dodatečný návrh: pokud některé z toho, co natáčíte, jsou rychle se pohybující věci, jako jsou sportující děti, zvažte videokamery 1080p 60fps. 60 snímků za sekundu je přehnané jablko: TV neumí nativně přehrávat ani 60 snímků za sekundu, ale ty quicktime rendery (h.264) jsou „máslově hladké“ a vytvářejí vynikající hlavní soubor při čekání TV nebo něco jiného k získání této schopnosti. Vždy můžete vykreslit verzi 60 snímků za sekundu a 30 snímků za sekundu (použijte druhou s TV tak, jak je nyní). Později – až budoucnost TV doufejme bude podporovat nativní přehrávání při jiných fps než 30, stačí zaměnit 30fps verze za 60fps verze.

Dělám to již několik let s našimi domácími filmy: Videokamera Panasonic 1080p 60ps prostřednictvím Clipwrap pro převod surového videa na soubory prores422. Importujte je do FCP X pro úpravy. Exportujte je jako soubory prores422. Importujte je do ruční brzdy a vykreslete verzi 30 snímků za sekundu a 60 snímků za sekundu s nastavením vysokého profilu. Uložte verzi 60 snímků za sekundu jako hlavní soubor. Importujte 30fps verzi do iTunes a přehrajte ji TV3. Kvalita je wow působivá... mnohem lepší, než jsem kdy mohl získat z iMovie. Pokud potřebuji vytvořit SD DVD pro někoho jiného (možná pro jiného člena rodiny, který ještě nejezdí ve vlaku HD), práce s těmito hlavními soubory přináší také DVD video nejvyšší kvality.

Mimochodem, to, jak jsem se sem dostal, byla touha zachovat zvuk Dolby Digital natočený na některých videokamerách přibližně od roku 2006. iMovie to neumí (vystupuje stereo), takže jsem šel s FCP X pro zvuk a pak jsem našel cestu k výše uvedenému pracovnímu postupu. Domácí film DD prostorový zvuk nebývá pro většinu natáčení tak důležitý, ale je zajímavý u některých domácích filmů – jako jsou sporty – kde jasně slyšíme fandění fanoušků zezadu, zleva a zprava nebo velké události v hledišti, kde přichází ozvěna a zvuk. všude kolem, kde byla kamera umístěna. Zajímavý může být i zvuk z dovolené (například vlny oceánu za kamerou při natáčení rodiny na pláži nebo pobyt v tropech a zvuky přírody doléhající ze všech stran). Pokud OP získává docela dobrou novou videokameru, je pravděpodobné, že na ní bude pravděpodobně nějaká forma DD záznamu (zvažte využití této možnosti, až budete dělat své finální rendery).

Od té doby jsem zpětně procházel naše archivy domácích filmů, abych maximalizoval kvalitu prvních HD natáčení pořízených na těch raných videokamerách Sony (HDV), které ukládaly signál 1440 x 1080 HD na pásku (opět kvalita výstupu je mnohem lepší, než jsem mohl získat prostřednictvím iMovie). Nyní si myslím, že všechny naše domácí filmy jsou dostupné v nejvyšší kvalitě, kterou lze sledovat... vše rychle dostupné přes TV3. Poslední úprava: 13. března 2013

TitanTiger

Původní plakát
8. června 2009
  • 13. dubna 2013
Budu upřímný, pokud každý import bude zahrnovat přechodný krok převodu do jiného formátu, aby bylo možné importovat a upravovat v iMovie, u nás se to nestane. Prostě nemám tolik času ani místa na disku, abych se vypořádal se všemi přechodnými soubory, které vytváří.

Pravděpodobně se podívám na Canon HF R300 a nechám ho natočit do formátu MP4, aby mě bolela hlava. Ten, který jsem opravdu chtěl, byl Sony, ale neudělá MP4 ve fotoaparátu (šoker...Sony nikdy nedělá nic pro podporu Maců).

simsaladimbamba

Host
28. listopadu 2010
nachází se
  • 13. dubna 2013
TitanTiger řekl: Budu upřímný, pokud každý import bude zahrnovat přechodný krok převodu do jiného formátu, aby bylo možné importovat a upravovat v iMovie, u nás se to nestane. Prostě nemám tolik času ani místa na disku, abych se vypořádal se všemi přechodnými soubory, které vytváří.

Pravděpodobně se podívám na Canon HF R300 a nechám ho natočit do formátu MP4, aby mě bolela hlava. Ten, který jsem opravdu chtěl, byl Sony, ale neudělá MP4 ve fotoaparátu (šoker...Sony nikdy nedělá nic pro podporu Maců).

Použití komprimovaných souborů MP4 udělá totéž, protože iMovie je nativně neupravuje, jak jsem psal dříve. Pokud jste sledovali video, mělo by být jasné, proč tomu tak je.

Můžete však použít FCP X, protože umí pracovat s komprimovanými soubory nativně, ale pokud nemáte dostatečně rychlý počítač, je k úpravám 1080p v komprimovaném a editaci nepřívětivém formátu vyžadován alespoň i5 nebo i7, můžete vidět hodně škytavek.
Každopádně můžete vždy investovat 100 USD do externího 2TB USB 2.0 nebo 3.0 HDD a nechat iMovie, aby tam uložila překódovaná média pro vaše potřeby úprav a nechat import provést přes noc.

Je to srozumitelné? M

mikrofon j

15. dubna 2012
  • 13. dubna 2013
HobeSoundDarryl řekl: Zdá se, že AVCHD jako formát HD ve videokamerách a fotoaparátech dominuje. Pokud je tento názor správný, stále více zařízení půjde tímto směrem vpřed... a tudíž se kompatibilita softwaru bude pohybovat tímto směrem také rychleji....
Dokážu ocenit, co říkáte. Nejsem si jistý, jestli dokážu ospravedlnit náklady FCP X za hodinu videa, kterou každý rok natočím. A většina toho videa má jen drobné úpravy např. vstupní/výstupní bod, řezy atd.

HobeSoundDarryl

8. února 2004
Hobe Sound, FL (20 mil severně od Palm Beach)
  • 13. dubna 2013
Bez urážky, ale pokud opravdu natočíte jen hodinu videa každý rok, můžete si půjčit opravdu kvalitní videokameru na mnoho let, než dosáhnete toho, co byste utratili za její koupi nyní. Ušetřil bych vaše peníze a jen si je pronajal, dokud se nedostanete do určitého bodu v čase, kdy je využijete více. H.265 už není tak daleko a pro videokamery to bude výrazné zlepšení.

Ještě lepší je, když se porozhlédnete s přáteli a rodinou a pravděpodobně si můžete půjčit dobrý na natáčení té hodiny a nemusí vás to nic stát.

To znamená, že máte pravdu. Nekoupil bych si FCP X (ani videokameru), kdybych natáčel jen asi 1 hodinu každý rok. M

mikrofon j

15. dubna 2012
  • 14. dubna 2013
HobeSoundDarryl řekl: Bez urážky, ale pokud opravdu natočíte jen hodinu videa každý rok, můžete si pronajmout skutečně vysoce kvalitní videokameru na mnoho let, než dosáhnete částky, kterou byste utratili za její koupi nyní. Ušetřil bych vaše peníze a jen si je pronajal, dokud se nedostanete do určitého bodu v čase, kdy je využijete více. H.265 už není tak daleko a pro videokamery to bude výrazné zlepšení.

Ještě lepší je, když se porozhlédnete s přáteli a rodinou a pravděpodobně si můžete půjčit dobrý na natáčení té hodiny a nemusí vás to nic stát.

To znamená, že máte pravdu. Nekoupil bych si FCP X (ani videokameru), kdybych natáčel jen asi 1 hodinu každý rok.
Pronájem je vlastně nápad, o kterém jsem nikdy nepřemýšlel. Podívám se, odkud ve své oblasti to mohu udělat. Půjčka ale nepřipadá v úvahu. Neznám nikoho, kdo by měl HD kameru. Děkuji, že jste mi pomohli myslet „mimo krabici“.

HobeSoundDarryl

8. února 2004
Hobe Sound, FL (20 mil severně od Palm Beach)
  • 14. dubna 2013
A nezapomeňte, že novější iPhone, iPad atd. umí natáčet i v HD. Pokud máte jeden, zvažte použití „zdarma“. Vidím spoustu lidí, kteří střílejí spoustu věcí na své iPhony a iPady. Existují stativy pro iDevices a dokonce i přídavné objektivy pro speciální potřeby.

Myslím, že specializovaná videokamera by zachytila ​​lepší video, ale znovu, pokud potřebujete jen hodinu nebo tak každý rok, nemusí to pro vás tolik záležet. M

mikrofon j

15. dubna 2012
  • 14. dubna 2013
HobeSoundDarryl řekl: A nezapomeňte, že novější iPhone, iPad atd. mohou také točit v HD. Pokud máte jeden, zvažte použití „zdarma“. Vidím spoustu lidí, kteří střílejí spoustu věcí na své iPhony a iPady. Existují stativy pro iDevices a dokonce i přídavné objektivy pro speciální potřeby.

Myslím, že specializovaná videokamera by zachytila ​​lepší video, ale znovu, pokud potřebujete jen hodinu nebo tak každý rok, nemusí to pro vás tolik záležet.
Co opravdu hledám, je větší zoom (teď mám jen 3X) a stabilizace obrazu, abych mohl držet v ruce s lepším výsledkem. Svou dceru natáčím na koni na různých soutěžích a jsem většinou daleko a střílím na pohyblivý terč. Takže cesta iPhone/iPad mi nebude fungovat. Ale díky za návrh.

HobeSoundDarryl

8. února 2004
Hobe Sound, FL (20 mil severně od Palm Beach)
  • 14. dubna 2013
V takovém případě máte spoustu rychle se pohybujících akcí, takže kvalitní videokamera je tou správnou cestou. A pro něco takového doporučuji hledat 1080p 60fps. Opět se podívejte kolem sebe a možná najdete možnost pronájmu. A nezapomeňte, že mnoho kvalitních fotoaparátů dokáže natáčet 1080p 60fps se stabilizací obrazu a lepším zoomem než videokamera. Možná si budete moci pronajmout fotoaparát s těmito schopnostmi snadněji než videokameru.

Moje videokamera má také stabilizaci obrazu, ale jakkoli je dobrá, ani zdaleka nedosahuje kvality, kterou získáte vypnutím a použitím stativu. Stativy jsou docela levné a fungují skvěle na sportovní akce.

A jsou tam takové věci: http://photojojo.com/store/awesomeness/iphone-telephoto-lens/ tam venku. 8X zoom pro iPhony, stativ pro stabilizaci. Vidím spoustu lidí, kteří je používají na sportovních akcích, které natáčím. K

Kohlson

23. dubna 2010
  • 14. dubna 2013
Naše rodinná videokamera je Canon Vixia HF20 (?). Téměř 4 roky starý. Věřím, že používá formát AVCHD. Funguje dobře s iMovie9 a iMovie 11. Pracovní postup je velmi podobný naší předchozí páskové kameře Sony: když jste připraveni načíst do počítače Mac, přenesete obsah (stará páska, nyní karta SDHC) do počítače Mac. To zabere určitou dobu zpracování (zhruba 1:1), protože se překóduje do formátu, se kterým může iMovie pracovat téměř v reálném čase. Střihy, přechody, titulky a tak dále. (Pokud jste pracovali se staršími verzemi iMovie, pamatujete si, že tomu tak nebylo – čekali jste, než budou tyto úpravy zpracovány.)
Chci zdůraznit, že je to součást zážitku iMovie: Otevřete iMovie, připojíte média a kliknete na import. Jako vždy.
Všimněte si, že k tomu budete potřebovat Intel Mac. Nic zvláštního.
Jde mi o to, že to funguje. Ano, překódované soubory zabírají místo na disku. Pokud rozumím vašim požadavkům, 1 h (při 30 GB h) krát 10 let je 300 GB. Tedy pokud je po cestě nesmažete, když už je nebudete potřebovat.
Na rozdíl od pásky neplánujte používat karty SDHC jako dlouhodobé úložiště.
Možná je třeba vyzkoušet, zda si můžete od někoho půjčit AVCHD kameru a udělat 10minutové testovací video.
Souhlasím s komentářem předchozího plakátu o tom, že iMovie neprodukuje skvělý HD výstup. Není to snadné a je tu malá věc, jak to dostanete do svého televizoru (Blu-Ray, možná trochu ne DVD).
Pamatujete si přísloví o tom, jaký je nejlepší fotoaparát? Je to ten, který máte s sebou. iMovie a levné HD videokamery jsou pevnou součástí tohoto scénáře. T

TimothyJohn

30. dubna 2013
Md.
  • 30. dubna 2013
HobeSoundDarryl řekl: Bez urážky, ale pokud opravdu natočíte jen hodinu videa každý rok, můžete si pronajmout skutečně vysoce kvalitní videokameru na mnoho let, než dosáhnete částky, kterou byste utratili za její koupi nyní. Ušetřil bych vaše peníze a jen si je pronajal, dokud se nedostanete do určitého bodu v čase, kdy je využijete více. H.265 už není tak daleko a pro videokamery to bude výrazné zlepšení.

Ještě lepší je, když se porozhlédnete s přáteli a rodinou a pravděpodobně si můžete půjčit dobrý na natáčení té hodiny a nemusí vás to nic stát.

To znamená, že máte pravdu. Nekoupil bych si FCP X (ani videokameru), kdybych natáčel jen asi 1 hodinu každý rok.

Takže v odkazu na další vlákno, které jsem začal, Doporučte prosím DSLR nebo videokameru a Mac Editor for Music Ed a Demo Vids , navrhujete odložit nákup DSLR nebo videokamery, dokud nedorazí H.265? Bude to tak dobré? Bavíme se o pár měsících, nebo o příštím roce?

Dík,
Tim

HobeSoundDarryl

8. února 2004
Hobe Sound, FL (20 mil severně od Palm Beach)
  • 30. dubna 2013
Žádná dobrá odpověď. Přichází, ale když se ukáže, je ve vzduchu. Viděl jsem několik fám, které naznačují, že by to Apple mohl uvést na trh. Hádám, že by se to mohlo objevit ve videokamerách atd. na výstavě CES v lednu 2014.

V případě OP točí méně než hodinu každý rok. Myslím, že si může na tu hodinu půjčit skvělou videokameru a vůbec si ji nekupovat. Pro ostatní, kteří střílí více nebo si chtějí jeden koupit, jsou volby zcela subjektivní na situaci každého člověka. Sám mám verzi AVCHD 1080p 60fps. Až dorazí h.265 (za předpokladu, že bude tak dobrý, jak se předpokládá), pak pravděpodobně upgraduji.