Fóra

Nejlepší Plex server pro 6+ simultánních HD streamerů? Synology 1520+? Mac Mini M1? QNAP?

V

whiskeyriver

Původní plakát
9. října 2012
  • 24. června 2021
Ahoj. První příspěvek, tak buď něžný.

Současná výbava:
V současné době mám Plex Server (PMS) nastavený na starém Macbooku Pro z roku 2012 (2,3 GHz čtyřjádrový procesor Intel Core i7). Nedávno jsem upgradoval jeho paměť na 16 GB. Jeho jedinou úlohou je nyní fungovat jako server Plex. Koupili jsme ho použitý za 250 dolarů od přítele a od doby, kdy jsme ho dostali, je pomalý jako melasa i pro ty nejzákladnější počítačové potřeby. Zvýšení paměti RAM pomohlo, ale se systémem pouze Plex přijdu do kanceláře a zjistím, že využívá téměř všech 16 GB paměti RAM pouze s Plex a 1 překódováním. Zdá se...neobvyklé.

Příběh ze zákulisí:
Provozuji Twitter Movie Chat Group, která každý týden společně sleduje filmy. Jako formu vzájemné pomoci nejen těm v tomto chatu (57 lidí), ale i ostatním, které znám (přátelé, rodina), jsem dal přístup na svůj Plex server asi 70 lidem. Mé médium je v současné době přibližně 34 TB rozložené na 14 TB externí, 12 TB externí a několik 2 TB externích. Kdykoli z mého Plexu streamuje asi 6 lidí. Překódování neprobíhá příliš mnoho, a pokud ano, je to obvykle jen jeden. Tento počítač však v poslední době často padá, což způsobilo ztrátu dat na externích zařízeních a bylo nutné je několikrát „opravovat“ připojením k ještě staršímu notebooku s Windows (mac říká, že je nelze opravit, když to zkusím s ním ).

Problém:
V současné době plánuji upgrade serveru, ale nevím, který z nich by nejlépe vyhovoval mým potřebám. Spustil jsem sbírku, abych získal finanční prostředky od všech lidí, kteří používají můj server k platbě za jeho výměnu, a vybrali jsme 1500 $. To je můj celkový rozpočet. Mám někoho, kdo daruje 4 nepoužité, neotevřené 8TB disky Western Digital Red (ne pro, ne plus) NAS disky. Pokud tedy půjdu cestou NAS, budu si muset koupit další jednotku, aby bylo možné kromě malého prostoru pro další v případě potřeby umístit všechna moje současná média. Takže cokoli dostanu, bude muset buď využít mé současné externí zařízení, nebo to bude pravděpodobně nastavení RAID 0 využívající 5 nebo více disků. Bude také muset umožňovat 6+ současných HD streamů. On-board GPU je asi také nutnost.

Co zvažuji:
1. Synology ds1520+ (čtyřjádrový procesor Intel Celeron J4125 2,0 GHz a 8 GB RAM, což je pomalejší procesor než současný Macbook Pro, který používám, a méně RAM, malinký malý integrovaný GPU, možnost ještě více rozšířit Synology DX517, dva sloty M.2 2280 NVMe SSD, ale žádné PCIe a žádný 10GBe port, pouze 1 GBe)

2. QNAP TS-653D (čtyřjádrový procesor Intel Celeron J4125 2,0 GHz a 8 GB RAM, což je pomalejší procesor než současný Macbook Pro, který používám, a méně RAM, 6 šachet, bez integrovaného GPU, 2,5 GBe porty , žádné sloty M.2 2280 NVMe SSD, ale PCIe pro GPU nebo 10 GBe – ale ne obojí!)

3. Mac Mini M1 s mými současnými externími zařízeními nebo nastavením RAID 0 s krytem pro darované nové disky WD, ale to by vyžadovalo zakoupení dalšího disku A 5šachtového krytu (rychlejší lepší procesor, než jaký mám v současnosti, a konfigurovatelné na stejné množství paměti RAM, ale možná více, než potřebuji, a bude to dražší)

co si všichni myslíte? Postrádám nějaké řešení, které není uvedeno? Nenašel jsem jinou možnost serveru? Co si myslíte, že nejlépe poslouží mým potřebám?
reakce:jheng

Juicy Box

23. září 2014


  • 24. června 2021
Jsem zvědavý, co na to řeknou ostatní.

V poslední době jsem přemýšlel o použití svého M1 jako mého serveru Plex, abych nahradil energeticky náročný Mac, který se aktuálně používá jako můj server Plex.

whiskeyriver řekl: Koupili jsme to použité za 250 dolarů od přítele a bylo to pomalé jako melasa, protože jsme to dostali i pro ty nejzákladnější počítačové potřeby. Kliknutím rozbalíte...
Používáte HDD jako spouštěcí jednotku? Jaký OS na něm používáš?

Mám Late 2011 17' MBP s 2nd gen i7 a Mac letí na základní počítačové věci. Mám iMac z konce roku 2012 s i7 třetí generace a ta věc je bestie.

V minulosti jsem psal o tom, že můj iMac z konce roku 2012 až tak nezaostává za mým M1 Mac Mini při použití ruční brzdy pro SW kódování. Pokud se jedná o dlouhé kódování, je M1 pouze o 50 % rychlejší než téměř deset let starý iMac.

My Late 2011 MBP je výrazně pomalejší než iMac a M1 Mac pro kódování, ale každodenní úkoly funguje dobře, protože jsem přešel z HDD na SSD pro spouštěcí jednotku.

Pokud používáte HDD na svém MBP jako spouštěcí jednotku a používáte cokoliv nad High Sierra, APFS je na HDD hrozné a s každým novým OS se to jen zhoršuje.

whiskyriver řekl: Neprobíhá příliš mnoho případů překódování, a pokud ano, je to obvykle jen jeden. Kliknutím rozbalíte...
V současné době používám pro svůj Plex server mnohem starší Mac Pro 1,1, provozuji jej bezhlavě s několika HDD ve vnitřních šachtách v SW RAID0 a funguje velmi dobře na více streamech, dokud se něco nepřekóduje.

Okamžitě poznám, když fanoušci něco překódují, protože je to jedinkrát, co je slyším.

Překódování přehrávání je obvykle v pořádku, ale někdy, když osoba, která překóduje video, přetočí nebo drhne video, přehrávač (a možná také server) se zblázní, což vede k chybám. Zdá se, že je ovlivněn pouze přehrávač a jeho zavřením a opětovným otevřením se problém vyřeší.


whiskeyriver řekl: Z mého Plexu streamuje kdykoli asi 6 lidí. Kliknutím rozbalíte...
Měli jste někdy problémy se zhroucením více přímých streamů?

Pokud ano, jsem překvapen. Můj server Plex při provádění přímých streamů nespotřebovává mnoho výpočetního výkonu.

Možná to souvisí spíše s rychlostmi externích disků a/nebo pro ně používanou sběrnicí. Možná jsou nasycené, když streamuje více lidí.

whiskeyriver řekl: Intel Celeron J4125 čtyřjádrový 2,0 GHz procesor a 8 GB RAM, což je pomalejší procesor než současný Macbook Pro Kliknutím rozbalíte...
Pokud si myslíte, že byste mohli mít více transkódů, myslím si, že použití procesoru s nižším výkonem by bylo problémem.


whiskeyriver řekl: Existuje řešení, které mi chybí a které není uvedeno? Kliknutím rozbalíte...
Na vaši situaci by mě zajímalo, jestli by se vyplatilo čekat na další generaci Maců s pověstí M1X/M2. Zvěstovaný Mac Mini s M1X by mohl mít více vysoce výkonných jader, takže překódování bude menší problém.

Můžete zkusit najít levný základní model M1 Mac Mini, jako je otevřený box na Best Buy. Proveďte dočasné nastavení jako server Plex a nechte šest lidí otestovat jeho výkon.
reakce:whiskeyriver

Nguyen Duc Hieu

5. července 2020
Ho Či Minovo město, Vietnam
  • 25. června 2021
whiskyriver řekl: Ahoj. První příspěvek, tak buď něžný.

co si všichni myslíte? Postrádám nějaké řešení, které není uvedeno? Nenašel jsem jinou možnost serveru? Co si myslíte, že nejlépe poslouží mým potřebám? Kliknutím rozbalíte...

Možnost 1:
Dedikovaný souborový server se systémem UNRAID + Mac Mini M1 pro Plex.
Dedikovaný server vám pomůže připojit 12 HDD s SSD jako mezipamětí.
Protože server v níže uvedeném videu na Youtube nemá moderní schopnost kódování H265, potřebujete M1 pro Plex.


Možnost 2: Pokud můžete získat lepší skříň typu tower a mít moderní procesor Intel s možností kódování HEVC (stačí jádro i3 8100), nainstalujte Plex přímo do UNRAID. Mini M1 jako Plex server již nepotřebujete.
blog.harveydelaney.com

Nastavení Plex Media Server na vašem Unraid Server (2020)

Všichni jsme se snažili katalogizovat náš stažený mediální obsah ručně na našich počítačích. Jak se naše knihovna mediálního obsahu rozrůstá, její používání a správa se stává bolestí hlavy. Názvy stažených mediálních obsahů jsou hraničně nečitelné, zapomenete, co jste viděli a nesledovali a kdy se chcete dívat... blog.harveydelaney.com
Poslední úprava: 25. června 2021 P

PeteBurghu

25. června 2014
  • 25. června 2021
1. Synology ds1520+ (čtyřjádrový procesor Intel Celeron J4125 2,0 GHz a 8 GB RAM, což je pomalejší procesor než současný Macbook Pro, který používám, a méně RAM, malinký malý integrovaný GPU, možnost ještě více rozšířit Synology DX517, dva sloty M.2 2280 NVMe SSD, ale žádné PCIe a žádný 10GBe port, pouze 1 GBe) Kliknutím rozbalíte...

Vlastním tento NAS a mám podobnou velkou knihovnu Plex (~30 TB), takže se mohu podělit o pár kousků ze svých zkušeností.
  • S NAS jsem velmi spokojen. Dokonale vyhovuje mým potřebám a stejně jako všechny produkty Synology je velmi snadné jej nastavit. Je to dobrá volba pro ty, kteří si nejsou tak jisti správou složitějších nastavení – je to tak blízko, jak se můžete dostat k NAS jako zařízení.
  • Nedoporučuji používat SSD sloty. Nedělají žádný rozdíl pro streamování Plex, ale představují dodatečné náklady a další bod selhání. (Pokud byste NAS používali k něčemu jinému - řekněme sdílení souborů v kanceláři - to by byla jiná věc).
  • Obvyklá moudrost (alespoň v subredditu Synology) je vyhýbat se rozšiřujícím jednotkám, opět proto, že to představuje další bod selhání. Pokud pro pole RAID použijete SHR od Synology, máte v rámci NAS spoustu rozšiřitelnosti, a to jednoduše výměnou za větší disky.
  • Základních 8 GB RAM by mělo stačit – nejsem si jistý, co se děje s vaší aktuální sestavou, která tolik hltá. Neobtěžoval jsem se upgradovat svůj, ale je to levné a snadno to uděláte, pokud to budete v budoucnu potřebovat.
  • Nedostatek 10GBe ethernetu zde nevidím jako problém – pokud vaše internetové připojení opravdu není extrémně rychlé, předpokládám, že to bude nejprve překážka.
Takže se mi to zdá jako dobré a flexibilní řešení. Jedna věc, která se mi na mém Synology líbí, je, že ačkoliv na něm momentálně PMS používám, v budoucnu bych z něj mohl vždy udělat pouze souborový server a spustit samotný server Plex na něčem trochu rychlejším (jako je Nvidia Shield).

Jako vždy, u Plex je název hry minimalizovat překódování. Pro toto považuji za velmi užitečné kontrolovat protokoly, hledat příležitosti buď remuxovat/nahradit jakákoli média, která jsou podivně naformátovaná a vyžadují mnoho klientů, aby je překódovali, nebo identifikovat klienty, kteří překódují, když by se zdálo, že by neměli, a povzbuzovat k úpravě jejich nastavení.

Superman 730

25. června 2012
  • 25. června 2021
Moje 2 centy (s vloženými otázkami):
Už máte velmi slušný rozpočet a spoustu pevných disků. S DS1520+ bych nešel, protože (jak zmínil PeteBurgh) s rozšiřujícími jednotkami nelze spolehlivě počítat a v závislosti na vašem nastavení, pokud se některý uvolní nebo přejde do režimu offline, může poškodit i vše na vašem základním NAS. Použijte zařízení Synology, které má v hlavní jednotce mnoho disků, jako je ds1821 nebo podobný. Jste spokojeni s vytahováním vnějších věcí, které máte? I když nemusí mít kvalitu NAS, stačí je používat, dokud nezemřou, a v budoucnu je nahradit lepšími. Úložiště je stále větší a levnější. Pomocí SHR (pokud dokonce chcete redundanci) a jednotek, které jste zmínil, můžete vytvořit slušně velké pole. Protože obsluhujete slušné množství lidí, řekl bych, že přidejte Mac Mini (nebo levnější ekvivalent, pokud byste si to přáli, ale Mini se mi líbí) jako server a ponechejte na něm soubory knihovny/databáze Plex s rychlým SSD. Můžete získat konfiguraci, která má také 10 GBE, a mnoho zařízení Synology má přídavnou kartu, díky níž budou mít také 10 GBE. Dokáže to vaše LAN využít? Jaká je rychlost vašeho internetu?

Pokud půjdete do https://www.synology.com/en-us/support/RAID_calculator pomůže vám maximalizovat prostor, který máte k dispozici s různými velikostmi pevných disků, které máte. P

PeteBurghu

25. června 2014
  • 28. června 2021
Superman730 řekl: Nešel bych s DS1520+, protože (jak zmínil PeteBurgh) s rozšiřujícími jednotkami nelze spolehlivě počítat a v závislosti na vašem nastavení, pokud se jeden uvolní nebo přejde do režimu offline, může to zničit vše i na vašem základním NAS. Použijte zařízení Synology, které má v hlavní jednotce mnoho disků, jako je ds1821 nebo podobný. Kliknutím rozbalíte...
Souhlasím, je to dost fér - získat NAS s více pozicemi pro disky má smysl.

Samozřejmě to částečně závisí na tom, jak OP předvídá rozšiřování své knihovny v průběhu času - v současné době mám ve své 32TB s mixem 16TB a 6TB disků. Postupnou výměnou 6TB se mohu dostat až na 64TB, aniž bych si pořizoval větší NAS. To je pro mě dostatek prostoru (hromadění dat v éře 4K videa může být hloupé...).

Na okraj je třeba zmínit ještě jednu věc – udělejte si ve svém rozpočtu místo na UPS, zvláště pokud se nacházíte v oblasti s nespolehlivým napájením. Nemusí to být drahý model, ale může vám ušetřit tisíce.

Nguyen Duc Hieu

5. července 2020
Ho Či Minovo město, Vietnam
  • 28. června 2021
Jedna věc o používání Mac Mini M1 jako Plex:

Nevím, zda nový MacOS ještě zlepšil podporu kódování hardwarové akcelerace (= překódování v Plexu).
Pokud ne, pak se při použití Mac Mini M1 jako serveru Plex můžete při překódování spoléhat pouze na výkon CPU, nikoli na výkon GPU. Jak je popsáno v tomto níže uvedeném článku:

support.plex.tv

Použití hardwarově akcelerovaného streamování | Podpora Plex

Tip!: Hardwarově akcelerované streamování je prémiová funkce a vyžaduje aktivní předplatné Plex Pass. Pro plynulé přehrávání videa a... support.plex.tv support.plex.tv
. macOS je schopen hardwarově akcelerovaného kódování pouze 1 videa najednou. Toto je omezení platformy od společnosti Apple.
. Hardwarově akcelerované kódování macOS je k dispozici pouze při rozlišení 480p nebo vyšším. Nižší rozlišení použije normální softwarové kódování. Kliknutím rozbalíte...

Superman 730

25. června 2012
  • 28. června 2021
PeteBurgh řekl: Souhlasím, je to dost fér – pořízení NAS s více pozicemi pro disky má smysl.

Samozřejmě to částečně závisí na tom, jak OP předvídá rozšiřování své knihovny v průběhu času - v současné době mám ve své 32TB s mixem 16TB a 6TB disků. Postupnou výměnou 6TB se mohu dostat až na 64TB, aniž bych si pořizoval větší NAS. To je pro mě dostatek prostoru (hromadění dat v éře 4K videa může být hloupé...).

Na okraj je třeba zmínit ještě jednu věc – udělejte si ve svém rozpočtu místo na UPS, zvláště pokud se nacházíte v oblasti s nespolehlivým napájením. Nemusí to být drahý model, ale může vám ušetřit tisíce. Kliknutím rozbalíte...
V tomto jsme se dohodli. Pořiďte si takový, který dokáže komunikovat se Synology, a pak se NAS může čistě vypnout, když UPS klesne na zadanou úroveň nabití baterie.