Fóra

128 SSD nebo 256 SSD

M

Mac202

Původní plakát
31. prosince 2019
  • 3. ledna 2020
Zúžení mého nákupního rozhodnutí. Chystám se pořídit si 13,3' Macbook Pro (rozhodujícím faktorem je cena) a pokusit se rozhodnout mezi 128 GB SSD a 256 SSD. Notebook budu používat na základní každodenní úkoly – e-mail, surfování po webu, nějaké drobné úpravy fotek a videí, nějaké drobné CAD návrhy. Myslím, že půjdu s 16GB RAM, abych notebook prověřil do budoucna, ale zajímalo by mě, jaký SSD by fungoval, když vím, že bych mohl vždy přidat externí SSD, pokud ho budu potřebovat. Jaký je také rozdíl mezi čipem 1,4 GHZ I5 a čipem 2,4 GHZ i5? Stojí to za ty 2,4 GHz? Díky za vaši pomoc.

revmacian

20. října 2018


POUŽITÍ
  • 3. ledna 2020
Mac202 řekl: Zužuji své nákupní rozhodnutí. Chystám se pořídit si 13,3' Macbook Pro (rozhodujícím faktorem je cena) a pokusit se rozhodnout mezi 128 GB SSD a 256 SSD. Notebook budu používat na základní každodenní úkoly – e-mail, surfování po webu, nějaké drobné úpravy fotek a videí, nějaké drobné CAD návrhy. Myslím, že půjdu s 16GB RAM, abych notebook prověřil do budoucna, ale zajímalo by mě, jaký SSD by fungoval, když vím, že bych mohl vždy přidat externí SSD, pokud ho budu potřebovat. Jaký je také rozdíl mezi čipem 1,4 GHZ I5 a čipem 2,4 GHZ i5? Stojí to za ty 2,4 GHz? Díky za vaši pomoc. Kliknutím rozbalíte...
Úložný prostor

Mějte na paměti, že systém macOS bude využívat přibližně ~20 GB úložiště.

Mám MacBook Air 2019 s 8GB RAM a 128GB SSD. V současné době mi zbývá 93,37 GB úložiště s nainstalovaným následujícím:
* Systém macOS Catalina
* Affinity Designer
* Affinity Photo
* GIMP
* iMovie
* Čísla
* Onyx
* Stránky

Nevidím žádné problémy s pouze 8 GB RAM, ale nevím, jaká bude budoucnost, pokud jde o potřeby RAM. Nejsem si jistý, kolik úložiště zabere vaše aplikace CAD, takže by to mělo být také zahrnuto.

procesor

Mějte na paměti, že čip T2 ubírá spoustu práce na CPU, takže stroj vybavený T2 bude fungovat lépe, než by naznačovaly specifikace. Můj 2019 MBA nemá žádné problémy se zpožděním, zamrzáním nebo plážovým míčem. Obvykle mám v Safari otevřených ~7 aplikací s 5 kartami.

Doufám, že vám tyto informace mohou pomoci. Kdybych to měl udělat znovu, pravděpodobně bych šel s 256GB SSD, jen pro klid duše.
reakce:Peadogie a Scepticalscribe

Skeptik

macrumors Ivy Bridge
29. července 2008
Vzdálený horizont
  • 3. ledna 2020
Mac202 řekl: Zužuji své nákupní rozhodnutí. Chystám se pořídit si 13,3' Macbook Pro (rozhodujícím faktorem je cena) a pokusit se rozhodnout mezi 128 GB SSD a 256 SSD. Notebook budu používat na základní každodenní úkoly – e-mail, surfování po webu, nějaké drobné úpravy fotek a videí, nějaké drobné CAD návrhy. Myslím, že půjdu s 16GB RAM, abych notebook prověřil do budoucna, ale zajímalo by mě, jaký SSD by fungoval, když vím, že bych mohl vždy přidat externí SSD, pokud ho budu potřebovat. Jaký je také rozdíl mezi čipem 1,4 GHZ I5 a čipem 2,4 GHZ i5? Stojí to za ty 2,4 GHz? Díky za vaši pomoc. Kliknutím rozbalíte...

Jako minimum bych doporučil 256GB SSD.

V dnešní době 128 není příliš mnoho; abych uvedl věci na pravou míru, moje knihovna iTunes (na mém počítači) je těsně pod 100 GB.
reakce:Daverru, jbachandouris a revmacian

Howard2k

10. dubna 2016
  • 3. ledna 2020
Klidně bych šel na 256GB.

2,4 GHz se také dodává s rychlejší wifi než 1,4 GHz. Jako základ bych použil 256GB a 2,4GHz.
reakce:Scepticalscribe a jbachandouris

jbachandouris

18. srpna 2009
Severní stát NY
  • 3. ledna 2020
Nikdy jsem ani neuvažoval o ničem menším než 256GB. Jak již bylo řečeno, můj rMBP z konce roku 2015 s 256GB SSD má méně než 128 GB, když jsem to naposledy kontroloval.

Obrázky a CAD se prostorem rozhodně prokousají. Raději nebudu řešit potíže s externím.
reakce:Skeptik

revmacian

20. října 2018
POUŽITÍ
  • 3. ledna 2020
Jednotky SSD provádějí vyrovnávání opotřebení – způsob ukládání, který pomáhá předcházet selhání jedné buňky tím, že přesouvá data, aby se rovnoměrně opotřebovával celý SSD. Aby toho bylo dosaženo, potřebuje SSD volné místo, takže je dobré vždy ponechat 10 % SSD prázdných, aby byl dostatek prostoru pro přesun dat. Myslím, že 256GB SSD může být lepší volbou. Poslední úprava: 3. ledna 2020
reakce:Skeptik

maflynn

Moderátor
Zaměstnanec
3. května 2009
Boston
  • 3. ledna 2020
Myslím, že v roce 2020 je 128 GB příliš malé, čisté a jednoduché
reakce:Plutonius M

Mac202

Původní plakát
31. prosince 2019
  • 3. ledna 2020
Děkuji za všechny odpovědi. Je zřejmé, že 256 je správná cesta. Myslím, že půjdu s 256 GB SSD, 16 GB RAM a 2,4 GHz i5. Je 16 GB příliš mnoho?

revmacian

20. října 2018
POUŽITÍ
  • 3. ledna 2020
Mac202 řekl: Díky za všechny odpovědi. Je zřejmé, že 256 je správná cesta. Myslím, že půjdu s 256 GB SSD, 16 GB RAM a 2,4 GHz i5. Je 16 GB příliš mnoho? Kliknutím rozbalíte...
Myslím, že se dostáváme do éry, kdy 16GB bude přínosem. O CAD softwaru toho moc nevím, ale myslím si, že výkonnější CPU v kombinaci s více RAM by byl dobrý nápad. Vím, že úprava videí na mém 2019 MBA (základním systému) někdy povede k vynechání snímků v iMovie.

Edit: Omlouvám se, špatně jsem si přečetl OP. Poslední úprava: 3. ledna 2020 R

rosyapple

25. dubna 2018
  • 3. ledna 2020
revmacian řekl: Myslím, že se dostáváme do éry, kdy 16GB bude přínosem. O CAD softwaru toho moc nevím, ale myslím si, že výkonnější CPU v kombinaci s více RAM by byl dobrý nápad. Vím, že úprava videí na mém 2019 MBA (základním systému) někdy povede k vynechání snímků v iMovie.

Pokud se chystáte specifikovat MBA nad základním systémem, porovnali jste základní systém MacBook Pro z hlediska výkonu a ceny? Tady bych mohl reagovat přehnaně, protože toho o CAD vím málo, ale nebude na škodu si to ověřit. Kliknutím rozbalíte...

Naprostý souhlas s revmacianem. Mám 256 GB SSD MBA a je to málo. Nemohu ani zálohovat svůj iPhone (64 GB) a iPad (128 GB) na interní disk a musím k tomu připojit externí pevný disk. Je docela problematické připojovat externí disk pokaždé, když chci synchronizovat.

Souhlasím také s revmacianem ohledně kontroly základního systému vyšší specifikace MacBooku Pro. Konfiguroval jsem MacBookPro 13' s lepšími specifikacemi (RAM, SSD atd.) a zjistil jsem, že se stejnou cenou nebo mírně vyšší mohu získat základní MBP 16' s podobnou specifikací a lepší ve všem ostatním – GPU, CPU, atd. Škoda, že je to 16' palců... Velmi mě to láká, ale 16' palce by bylo příliš neskladné na to, abych je přinesl do školy. Až Apple letos opraví klávesnici pro MBP 13', rozhodnu se, zda dostanu 13' nebo 16'. Bude to poprvé, co půjdu dolů do Apple Store. Normálně jsem online z webu Apple, protože už vím, co chci. Ale abych mohl zjistit, jestli budu spokojený s tím, že si do školy přinesu 16', musím to asi vidět na vlastní oči. Poslední úprava: 3. ledna 2020 M

Mac202

Původní plakát
31. prosince 2019
  • 3. ledna 2020
S těmito specifikacemi si myslím, že dává větší smysl podívat se na MBP, možná i na 15' MBP. Zdá se, že nyní jsou na 15' skutečně dobré nabídky za jen o něco více.

Pěší

4. srpna 2019
Georgia, USA
  • 3. ledna 2020
revmacian řekl: Kdybych to měl udělat znovu, pravděpodobně bych šel s 256GB SSD, jen pro klid duše. Kliknutím rozbalíte...
Dobrá rada. Věř mi. ?
reakce:revmacian

Sp00k

2. prosince 2019
  • 3. ledna 2020
Mac202 řekl: Zužuji své nákupní rozhodnutí. Chystám se pořídit si 13,3' Macbook Pro (rozhodujícím faktorem je cena) a pokusit se rozhodnout mezi 128 GB SSD a 256 SSD. Notebook budu používat na základní každodenní úkoly – e-mail, surfování po webu, nějaké drobné úpravy fotek a videí, nějaké drobné CAD návrhy. Myslím, že půjdu s 16GB RAM, abych notebook prověřil do budoucna, ale zajímalo by mě, jaký SSD by fungoval, když vím, že bych mohl vždy přidat externí SSD, pokud ho budu potřebovat. Jaký je také rozdíl mezi čipem 1,4 GHZ I5 a čipem 2,4 GHZ i5? Stojí to za ty 2,4 GHz? Díky za vaši pomoc. Kliknutím rozbalíte...
Přemýšlel jsem o stejných věcech a ptal se kolem. 16GB ram je prostě nutností pro budoucí testování, stejně jako 256gb ssd. Mezi 1.4ghz a 2.4ghz bych šel jen s 1.4ghz. Je to mnohem méně a získáte zhruba stejný výkon, protože obě turbo při běžném používání jsou stejná. J

jerryk

Přispěvatel
3. listopadu 2011
Oblast SF Bay
  • 3. ledna 2020
Jděte na 256. SSD nelze upgradovat. Pokud vám tedy dojde místo, hledáte externí disk nebo NAS pro uložení dalších souborů.

temná hmota343

18. září 2017
Toronto, Kanada
  • 3. ledna 2020
Mac202 řekl: Myslím, že půjdu s 16GB RAM, abych notebook prověřil v budoucnu, ale zajímalo by mě, jaký SSD by fungoval, když vím, že bych mohl vždy přidat externí SSD, pokud ho budu potřebovat. Kliknutím rozbalíte...

Jít s 16GB, ale 128GB úložištěm nepředstavuje budoucnost. Mějte na paměti, že MacOS již využívá až polovinu z 128 GB, které máte, také s ohledem na problém s formátováním, takže po rozbalení budete mít pravděpodobně asi 60–70 GB na hraní. Zaplaťte daň nyní a upgradujte na 256, za 2-3 roky se vrátíte k této desce a poděkujete nám.